KLS Selectie PO2

Status
Not open for further replies.
Ik had afgelopen woensdag m'n PO2 en vandaag, vrijdag, twee dagen later dus, kreeg ik de brief al.

Hoe ik me ga voorbereiden... het boekje lezen wat ze me 10 dagen vantevoren opsturen. En nog een paar nieuwe overhemden kopen want ik heb er geen 4 en als ik daar zit wil ik wel elke dag een schone aan :)

Oja, ze willen weer een levensbeschrijving hebben, dus die moet ik ook nog schrijven. Ik denk dat ik mijn PO2 levensbeschrijving een beetje aanpas aan de wensen van de COVA.
 
Had normaal nu donderdag PO2 maar omdat ik nu pas terug ben van vakantie wegens vertragingen en me door het niet slapen, vele reizen me niet echt 100% voel heb ik daarjuist eventjes gebeld voor een week later te mogen.

De 2e augustus sta ik nu op.

Is dat erg dat ik heb gebeld en om een andere datum heb gevraagd?

Heb om thuis te geraken een taxi, bus, 2 treinen en 3 vliegtuigen moeten nemen en daarna nog de auto. Enorm vermoeiend. En had tijdens mijn vakantie me al voorbereid enzo. Maar hopelijk is het niet erg dat ik een weekje verzet heb.
 
Juist netjes dat je het laat weten en ze zullen het heus wel snappen. Doen ze echt niet moeilijk over.
Net als te laat komen voor een onderzoek: je voelt je enorm lullig, maar kan er gewoon (meestal :D) niets aan doen!
 
Te laat komen kan je wel voorkomen, heel simpel zelfs: eerder vertrekken! Als ik naar Utrecht moet reken ik een uur rijden en vertrek twee uur voordat ik er moet zijn, dan heb ik een uur speling voor als er file is. Wordt er veel file verwacht, gewoon nog een uur eerder vertrekken. Je kan duizend keer beter een uur te vroeg zijn dan 10 minuten te laat.

De tijd die je er dan eerder bent kan je prima opvullen met een bakje koffie en een krantje lezen :) Ben je echt veel te vroeg (meer dan een uur), klap je autostoel omlaag, zet de radio aan en doe nog ff je ogen dicht ofzo. Alles beter dan te laat komen!
 
Te laat komen kan je wel voorkomen, heel simpel zelfs: eerder vertrekken! Als ik naar Utrecht moet reken ik een uur rijden en vertrek twee uur voordat ik er moet zijn, dan heb ik een uur speling voor als er file is. Wordt er veel file verwacht, gewoon nog een uur eerder vertrekken. Je kan duizend keer beter een uur te vroeg zijn dan 10 minuten te laat.

De tijd die je er dan eerder bent kan je prima opvullen met een bakje koffie en een krantje lezen :) Ben je echt veel te vroeg (meer dan een uur), klap je autostoel omlaag, zet de radio aan en doe nog ff je ogen dicht ofzo. Alles beter dan te laat komen!

Ben het totaal met je eens, ik weet nog wel dat ik al om 8 uur voor de deur van het IAP stond.. wachtend voor m'n PO2 (moest er om 10 uur zijn) . Nou was dat misschien een beetje te vroeg, maar zoals je al zei beter te vroeg als te laat!:rt:
 
nou als je er om 10 uur moet zijn. en je moet helemaal vanuit belgie komen en je hebt ook nog eens file. dan is het moeilijk te voorkomen. half 6 opstaan, 6 uur vertrekken, 1 uur file, 2,5 uur rijden. dat betekend net op tijd of net te laat. oke, het valt te verkomen, maar het is best begrijpelijk als in zo´n situatie zit en iets te laat komt.
 
WhoAmI, je kan dan ook de avond vantevoren al komen en een nachtje in een hotel blijven, dat is een kleine moeite en, vergeleken bij de kosten van de opleiding, helemaal niet duur.

Vandaag had ik EPST selectie fase 2, om 8:15 uur aanwezig zijn, wekker op 5 uur en ik stond er net voor 7:30 uur. Je maakt maar één keer een eerste indruk en als je lekker op tijd bent zegt dat ook iets over je motivatie.
 
Nope, geen telefoontje gehad, beetje balen want dat wil dus hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ik niet door ben (voor de EPST). Wel raar, want ik had er een heel goed gevoel over. Morgen zelf maar even bellen en om uitleg vragen.
 
Absoluut, het zou zomaar kunnen dat ze m'n telefoonnummer kwijt is, om maar iets te noemen. Natuurlijk hoop ik nog steeds dat ik door ben en dat er - om wat voor reden dan ook - iets tussen is gekomen. Dat vind ik het nadeel van dit bel systeem: je wordt alleen gebeld als je wel door bent, terwijl de mensen die dan niet gebeld worden in de onzekerheid zitten. Bel dan tenminste iedereen even op.
 
Hoe kom je er dan achter dat je defintief niet door bent..?

Bellen. Heb ik vanochtend al geprobeerd, maar de persoon die me meer kan vertellen is er maandag pas weer. Dan krijg ik ook te horen waarom ik niet door zou zijn.

Maar dit hoort allemaal niet in een KLS topic te staan :)
 
Yo pirke
ik ben erbij 20-8 tm 23-8! Ik hoorde het net van mn huisgenoot, ik ben nu op vakantie.


@tomanhouche: ik zou als ik jou was dat als eerste melden bij je interview. Dat je goed hebt voorbereid, en je er in principe klaar voor was, maar je had lelijke wallen onder je ogen ofzo. wel duidelijk melden dat het niet zomaar was, maar echt om zo goed mogelijk te kunnen functioneren. misschien zeggen ze dan dat je als piloot zijnde ook niet altijd kan uitslapen, en dat je dan alsnog goed moet functioneren, dan zeg je gewoon dat je dat zeker wel kan, maar met een knappe psychologe over je levenservarign praten wat moeilijker.
 
Last edited:
Of over het gebrek aan het vermogen om je reistijd in te schatten.

dat lijkt mij niet.. je kan nog zo goed je reistijd inschatten maar als er opeens een trein vertraging heeft dan klopt je geschatte reistijd ook niet meer.
 
Ik ben het met jeffA380 eens. Op de snelweg kan er makkelijk een ongeluk gebeuren waardoor je een half uur stil komt te staan. Het is juist een teken dat je prioriteit geeft aan het op tijd zijn, door een inschatting te maken van de risico's dat er iets mis kan gaan onderweg en daar op in te spelen.
 
Ik ben het met jeffA380 eens. Op de snelweg kan er makkelijk een ongeluk gebeuren waardoor je een half uur stil komt te staan. Het is juist een teken dat je prioriteit geeft aan het op tijd zijn, door een inschatting te maken van de risico's dat er iets mis kan gaan onderweg en daar op in te spelen.

precies!:rt:
 
Talsmas, heerlijke avatar. En terecht ook!

Pirke, ben jij bekend met het feit dat de mogelijkheid bestaat dat wanneer je het beroep ´verkeersvlieger´ bekleedt, je eventueel minder tijd achter je personele computer kan zitten dan dat je in het heden doet vraagteken

Om dit verhaal on topic te houden zou ik graag willen vermelden dat het tijdens je vierdaagse te Eelde niet verboden is om een pak inclusief stropdas, gepoetste schoenen en bijpassende sokken te dragen zodat je niet de indruk wekt je mogelijkerwijs beter te voelen dan de aanwezige studenten en instructeurs.
 
5Papa, mijn afstudeeronderzoek doe ik voornamelijk achter een PC en tja, als je er toch zit kan je best af en toe je email lezen en kijken of er nog iets leuks gepost is. Zeker als je moet wachten omdat je PC flink weer eens een kwartier aan het rekenen is om een grafiekje te genereren. Ik zit er eerlijk gezegd op te hopen dat ik straks niet weer 40 uur per week achter dat ding hoef te zitten, een jaar is lang genoeg :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top