Klm MD-11

Hallo,

Misschien niet helemaal het beste topic maar ik heb een paar KLM MD-11 gerelateerde vraagjes.

Ik vind de MD-11 een prachtig toestel en zat er aan te denken om een retour (2/3 dagen) te maken nu het nog kan....met iig 1 van de twee vluchten in een MD-11 van KLM :)

Wat zijn de bestemmingen voor de MD-11 en wat is het goedkoopst? Op de website van KLM is het haast niet te doen om dit allemaal uit te zoeken. Zat er dus aan te denken om vanaf Amsterdam ergens heen te vliegen met de MD-11, hotel @ bestemming en volgende dag terug :)

Bij voorbaat dank, mocht het niet gewaardeerd worden om in een iets oudere thread te posten dan excuses!

Met vriendelijke groet,
BF
 
Een dagje Bonaire is al prima te doen voor 700/800 EURO..vrees dat het niet veel goedkoper dan dat gaat worden..Krijg je een tussenlanding in Aruba of Curaçao cadeau ;) Bovendien zou ik er dan gewoon een lang weekend van maken..succes en laat even weten of het gelukt is..
 
Een dagje Bonaire is al prima te doen voor 700/800 EURO..vrees dat het niet veel goedkoper dan dat gaat worden..Krijg je een tussenlanding in Aruba of Curaçao cadeau ;) Bovendien zou ik er dan gewoon een lang weekend van maken..succes en laat even weten of het gelukt is..

Hoi 180backtrack.

Bedankt voor je reply! Ik zie dat Bonaire idd word aangedaan met de MD-11, zonder tussenstop echter want als dit wel het geval is word het de 747.

De prijzen, daar snap ik helemaal niks van.

Stel ik vul in: Amsterdam - Bonaire
Heen: 23 Mei
Terug: 25 Mei

Dan kost mij dit: 2147 euro. Iets meer dan duizen euro per vlucht.

Vink ik 'zoek rond deze dagen (+/- 3 dagen)' aan dan krijg je zo'n mooi roostertje te zien met prijzen en data, waarbij de gele hokjes het goedkoopst zijn.

In bijna alle gevallen is dan de reis met de langste tijd dussen vertrek en terugkomst het goedkoopst. Vaak is dit dus het hokje rechts boven in.
Kies ik dus heen: 20 Mei en terug: 28 Mei ben ik net €700 euro kwijt. Behoorlijk vaag dit.

Ik zag ook dat er op Iran, Teheran word gevlogen. Is dit aan te raden of krijg ik problemen als ik in 2/3 dagen heen en terug wil. Plus, is er zo iets als een minimale verblijftijd!?

Excuses voor de vele vragen!
Met vriendeleijke groet,

BF
 
Bonaire is altijd met tussenstop.
Of op Curacao of op Aruba.

Op maandag en Zaterdag via Curacao
Op dinsdag woensdag donderdag vrijdag en zondag via Aruba.

Tussenstop altijd op de heenweg en alle vluchten zijn met een M11.

Alle vluchten van de M11 met dagnummers erbij:

1_34567 IKA
1234567 ACC (t/m eind April)
___4_67 LAX (21-6 t/m 17-9)
1234567 YUL
1234567 YVR
_2_4_6_ PBM (t/m eind april)
1__4_6_ HAV
1234567 PTY
1234567 BON (icm AUA of CUR)
1234567 DEL
 
Bonaire is altijd met tussenstop.
Of op Curacao of op Aruba.

Op maandag en Zaterdag via Curacao
Op dinsdag woensdag donderdag vrijdag en zondag via Aruba.

Tussenstop altijd op de heenweg en alle vluchten zijn met een M11.

Alle vluchten van de M11 met dagnummers erbij:

1_34567 IKA
1234567 ACC (t/m eind April)
___4_67 LAX (21-6 t/m 17-9)
1234567 YUL
1234567 YVR
_2_4_6_ PBM (t/m eind april)
1__4_6_ HAV
1234567 PTY
1234567 BON (icm AUA of CUR)
1234567 DEL

Bedankt 767! Zou het moeilijk zijn in bijvoorbeeld Iran (IKA) om op de ene dag heen en op de andere dag terug te gaan?
En weet jij misschien iets over de ietwat vage prijzen op de website? Het is behoorlijk apart want stel dat je een enkele reis wil boeken ergens naar toe dan kun je beter een retourvlucht kopen voor de helft en gewoon niet op komen dagen tijdens de terugvlucht...

Nogmaals bedankt, ik zie op zich IKA wel zitten maar niet voor zo'n vracht geld als het blijkt dat het goedkoper kan!?

Groeten,
BF
 
De prijzen, daar snap ik helemaal niks van.

Stel ik vul in: Amsterdam - Bonaire
Heen: 23 Mei
Terug: 25 Mei

Dan kost mij dit: 2147 euro. Iets meer dan duizen euro per vlucht.

Vink ik 'zoek rond deze dagen (+/- 3 dagen)' aan dan krijg je zo'n mooi roostertje te zien met prijzen en data, waarbij de gele hokjes het goedkoopst zijn.

In bijna alle gevallen is dan de reis met de langste tijd dussen vertrek en terugkomst het goedkoopst. Vaak is dit dus het hokje rechts boven in.
Kies ik dus heen: 20 Mei en terug: 28 Mei ben ik net €700 euro kwijt. Behoorlijk vaag dit.

Is niet vaag, tis zelfs simpel.

Korte reizen zijn bijna altijd zakenreizen en die gaan per definitie voor (veel) meer geld de winkel uit. Als je als toerist zoveel zou moeten betalen blijf je liever thuis.
 
En weet jij misschien iets over de ietwat vage prijzen op de website? Het is behoorlijk apart want stel dat je een enkele reis wil boeken ergens naar toe dan kun je beter een retourvlucht kopen voor de helft en gewoon niet op komen dagen ...)

BF

En dan zeggen ze dat de low cost operators niet transparant zijn met hun prijzen, bij hun is een enkeltje tenminste een enkeltje en niet drie keer zo duur als een retour en kun je retour wanneer je maar wilt. Nog zo'n leuke weetje: als je bij de KLM je heenreis mist dan cancellen ze ook nog eens je terugreis! Ik ben een trouwe flying blue member, maar dit kun je gewoon niet uitleggen. Zie onderstaande tekst :biertje:



**If Airlines Sold Paint
Funny Joke

Scenario #1 - Buying paint from a paint store

Customer: Hi, how much is your paint?

Clerk: We have regular quality for $12 a gallon and premium for $18. How many gallons would you like?

Customer: Five gallons of regular quality, please.

Clerk: Great. That will be $60 plus tax.

*****

Scenario #2 - Buying paint from an airline

Customer: Hi, How much is your paint?

Clerk: Well, Sir, that all depends.

Customer: Depends on what?

Clerk: Actually, a lot of things.

Customer: How about giving me an average price?

Clerk: Wow, that's too hard a question. The lowest price is $9 a gallon, and we have 150 different prices up to $200 a gallon.

Customer: What's the difference in the paint?

Clerk: Oh, there isn't any difference, it's all the same paint.

Customer: Well, then, I'd like some of that $9 paint.

Clerk: Well, First I need to ask you a few questions. When do you intend to use it?

Customer: I want to paint tomorrow, on my day off.

Clerk: Sir, the paint for tomorrow is $200 paint.

Customer: What? When would I have to paint in order to get $9 paint?

Clerk: That would be in three weeks, but you will also have to agree to start painting before Friday of that week and continue painting until at least Sunday.

Customer: You've got to be kidding!

Clerk: Sir, we don't kid around here. Of course, I'll have to check to see if we have any of that paint available before I can sell it to you.

Customer: What do you mean check to see if you can sell it to me? You have shelves full of that stuff; I can see it right there.

Clerk: Just because you can see it doesn't mean that we have it. It may be the same paint, but we sell only a certain number of gallons on any given weekend. Oh, and by the way, the price just went to $12.

Customer: You mean the price went up while we were talking?

Clerk: Yes sir. You see, we change prices and rules thousands of times a day, and since you haven't actually walked out of the store with your paint yet, we just decided to change. Unless you want the same thing to happen again, I would suggest you get on with your purchase. How many gallons do you want?

Customer: I don't know exactly. Maybe five gallons. Maybe I should buy six gallons just to make sure I have enough.

Clerk: Oh, no sir, you can't do that. If you buy the paint and then don't use it, you will be liable for penalties and possible confiscation of the paint you already have.

Customer: What?

Clerk: That's right. We can sell you enough paint to do your kitchen, bathroom, hall and north bedroom, but if you stop painting before you do the other bedroom, you will be in violation of our tariffs.

Customer: But what does it matter to you whether I use all of the paint? I already paid you for it!

Clerk: Sir, there's no point in getting upset; that's just the way it is. We make plans based upon the idea that you will use all of the paint, and when you don't, it just causes us all sorts of problems.

Customer: This is crazy! I suppose something terrible will happen if I don't keep painting until Sunday night?

Clerk: Yes sir, it will.

Customer: Well that does it! I am going somewhere else to buy paint!

Clerk: That won't do you any good, sir. We all have the same rules. You might as well just buy it here, while the price is now $53.56.
 
Tarieven zijn altijd simpel.
Kweste van vraag en aanbod (yield managment)
Aangevuld met de gegevens van 76-er.

Take it or leave it ;)
 
De wereld van de luchtvaart :) Bedankt allen!

Ik heb iets leuks gevonden:

Van Brussel naar Amsterdam, en dan van Amsterdam naar DEL - en andersom. 608 euro. Niet te geloven. Ben ik één dag op bestemming. Vlieg ik met de MD-11.
Moet ik alleen voor naar Brussel...naja da's nog x te doen.

Komt de MD-11 aan op schiphol pak ik gewoon niet de vlucht naar Brussel en ben ik relatief dicht bij huis. Apart: zeker, kan d'r wel om lachen :p

Thanks all, dit kon nog wel eens wat worden.

Edit:

Ben dan dus waarschijnlijk ook een visum nodig, dat kost weer geld natuurlijk...
 
Last edited:
De wereld van de luchtvaart :) Bedankt allen!

Ik heb iets leuks gevonden:

Van Brussel naar Amsterdam, en dan van Amsterdam naar DEL - en andersom. 608 euro. Niet te geloven. Ben ik één dag op bestemming. Vlieg ik met de MD-11.
Moet ik alleen voor naar Brussel...naja da's nog x te doen.

Komt de MD-11 aan op schiphol pak ik gewoon niet de vlucht naar Brussel en ben ik relatief dicht bij huis. Apart: zeker, kan d'r wel om lachen :p

Thanks all, dit kon nog wel eens wat worden.

Edit:

Ben dan dus waarschijnlijk ook een visum nodig, dat kost weer geld natuurlijk...

dat is een goed idee als je geen koffer meeneemt .. want die gaat echt naar brussel of je betaalt xtra aan de checkin.

daar is wel een oplossing voor .. terugvliegen naar antwerpen ... dat is een treinverbinding en je koffer komt in ams op de band

sst
 
Tarieven zijn altijd simpel.
Kweste van vraag en aanbod (yield managment)
Aangevuld met de gegevens van 76-er.

Take it or leave it ;)

Nee, maak het nou niet mooier dan het is:biertje:. We hebben hier te maken met MK1 geldklopperij, die stoelen zijn en blijven immers gewoon leeg in deze periode, of er nou een spotter meereist of een zakenman.

Net zo iets als overboeken in periodes waarvan je weet dat je mensen achter gaat laten. Dit valt niet uit te leggen aan de eerlijke man die de volgende dag een belangrijke afspraak heeft en niet mee mag omdat oepserdefloeps, alle stoeltjes bezet zijn.
 
dat is een goed idee als je geen koffer meeneemt .. want die gaat echt naar brussel of je betaalt xtra aan de checkin

sst

Mag ik niet hopen, een koffer zonder pax, security risk #1...
 
Die koffer blijft in Amsterdam en als je dan niet het verschil in ticketprijs en een boete alsnog bij betaalt krijg je gewoon je koffer niet terug. Je bent echt niet de eerste die dit plan heeft...

Die truc met de treinreis heeft men ook door en dan kun je ook nog een naheffing verwachten. Over het hoe en wat ga ik hier niet uit de doeken doen uit logische gronden...
 
Mag ik niet hopen, een koffer zonder pax, security risk #1...

eens .. maar dan krijg je dus een tijdje paging bla bla .. uw koffer wordt nu van boord gehaald.. zal ook geen goed gesprek opleveren.

als je bij instappen roept dat je je koffer niet doorgelabeld wil hebben betaal je ineens extra. dus of naar antwerp of een nachtstop er tussen.. dan komt je koffer in ams op de band..

ik snap het verhaal van yield heel goed maar de logica is regelmatig ver te zoeken..
ik reis 4 a 5 x keer per jaar ica en doe echt mijn best om klm of skyteam te vliegen maar het wordt je regelmatig heel moeilijk gemaakt. het resultaat daarvan is dat ik dan toch gedwongen wordt uittewijken naar ba of virgin (echt top) of heel creatief wordt. en ik vlieg biz (dat is toch de reiziger die ze zo graag willen?).

geef mij een goede stoel die echt full flat is en 2m (begrijp dat men in 2013 pas begint en dan met 74 ... dus veel te langzaam) .. en geef mij een faire prijs ipv die onzin. het tarief gaat van ca 1200 naar 1400 naar 2500 per enkele stretch ... en 2 weken later is hij dan weer omlaag.. zucht.

vorig jaar met 2 man biz naar lax .. 6000 euro
met ba 4400
uiteindelijk bru-atl-lax met delta en lax-ams met kl en de trein missen op schiphol voor 3990..

sorry maar dat is echt een flauw spelletje.. net als dat kl geen enkeltjes verkoopt.

er zijn steeds meer organisaties .. en niet alleen in de luchtvaart die erachter komen dat al die proposities ook veel kost door mensen, processen en systemen.

dan dus liever enkeltjes of fair price retourtjes ... ipv .. en dan snap ik best dat een direct iets duurder mag zijn dan een overstap.

.. p.s. ik zou het wel fascinerend vinden om de andere kant eens te horen... hoeveel mensen betalen nu daadwerkelijk dat hoge tarief? en levert dat dus echt meer op.
 
Last edited:
Die koffer blijft in Amsterdam en als je dan niet het verschil in ticketprijs en een boete alsnog bij betaalt krijg je gewoon je koffer niet terug. Je bent echt niet de eerste die dit plan heeft...

Die truc met de treinreis heeft men ook door en dan kun je ook nog een naheffing verwachten. Over het hoe en wat ga ik hier niet uit de doeken doen uit logische gronden...

trein kunnen ze niet controleren als het in de staart zit.als je het aan het begin hebt zitten moet je het wel echt doen...

als ze toch die staart ook willen controleren .. prima .. dan bye bye blauwe zwaan .. vul je lekker die stoel op met een niet betalende ipber. en spekken we de concurrent.

...

ander voorbeeld :

dacht je werkelijk dat de europese zakenreiziger nog biz wil betalen? of enkele reis in eco tegen biz tarief . doei ..
dan boeken ze kruislingse tickets of gewoon een retourtje en vergeet men de terugreis.

laatst had ik budapest -amsterdam retour.. maar terug via milaan???!!
geeen idee maar scheelde geld... en ik hoefde toch niet terug. zeg t maar

truc is al zo oud als de weg naar rome en ruimschoots bekend. veranderd echt niet en wordt echt niet gecontroleerd.

het wordt tijd dat airlines eens gaan nadenken over hun yield management. wat dat betreft is het voorbeeld van easyjet heel eenvoudig.. wie het eerst komt betaalt het minst. en zie daar de zakenreiziger heeft dat volledig omarmt.

check voor de gein een enkel ams-londen

easyjet issimpel
zelfs ba heeft eenenkele reistarief voor een normaal bedrag
kl ??? brrrr
 
Last edited:
Zoals ik al zei aan het begin, je kunt meerdere vraagtekens zetten bij deze geldklopperij. easyJet timmert heel hard aan de weg om de Europese zakenreiziger te paaien voor een fractie van die prijzen. De on time performance is die van de KLM al voorbijgestreefd, ze verkopen nu ook flexibele tickets voor een kleine meerprijs, maar ver onder de KLM business prijzen. Waarom zou je nog KLM business class vliegen naar Londen, Manchester, Milaan, Berlijn, Barcelona, Rome?
 
Back
Top