KLIKO said:
solliciteer maar niet bij KA dan, want ik heb dit nog nooit uitgespookt met een widebody, en waarschijnlijk zal ik het ook niet plannen, en zoals 76-er al zegt, je land normaal ergens touchdown point en TDP +1500ft.
2 puntjes...
1. Ik geloof nooit dat jij mij kan garanderen dat jou dit nooit zal overkomen!
2. Ik ben het met je eens dat je dit niet moet plannen. Maar ik weet niet deze landing zo gepland was of niet en dat weet niemand. Dus ga dan ook de conclusie trekken dat het wel zo is.
KLIKO said:
een heavy jet wordt procedureel gevlogen, er is geen ruimte om te "spelen". wil je spelen huur je een extra 300, voor doellanden ga zweef vliegen etc.
En spelen met een Extra 300, een Pits of een YAK is... HEERLIJK
En met een 747, B737 of Fokker 50 laat je dat. Dat ben ik met je eens.
KLIKO said:
elk scenario om zo laag te eindigen gaat er bij niet in, als de PF een slechte dag had, is hij/zij verdomt slecht gecoached door zijn collegas. dus een veel groter crm probleem dan alleen op deze landing/approach.
Je hebt een puntje. Maar niemand weet wat er nou echt gebeurde daar voorin. Zoals eerder in dit topic al gemeld werd. dat Rond die periode de Papi waarschijnlijk unreliable is/was. En dan als dat zo zou zijn heb je natuurlijk al heel snel het "gevaar" dat je als Crew met z'n allen dezelfde "fout" maakt door op de papi te vertrouwen als ze dat niet weten.
KLIKO said:
ik heb het liefste Nil Furtherdagen omdat te bereiken volg ik de SOPs en luister ik naar mn collegas, en laat ik me niet uitnodigen voor spielerei. maw ik ben een saaie vlieger
,
En zo hoort het
weet iemand of het gerapporteerd is terug naar home base?
k.
Zo niet, dan zullen ze er snel achterkomen
Iz said:
Whoop whoop heeft wel gelijk in de zin dat hier drie of vier vliegers in de cockpit zaten.
En daar heeft ie ook zeker een punt
Iz said:
Als je de foto's goed bekijkt, dan roept de GPWS al "TEN" zo'n beetje bij het hekje. Ongeveer 350 meter vóór de plek waar je normaal op "TEN" hoort te zitten.
Dat weet ik zo net nog niet. Ik zeg niet dat het niet zo is, ik ben geen expert op het gebied van foto's. Maar de foto's zijn beide van boven het vliegtuig genomen wat het inschatten van de hoogte weer een stukje lastiger maakt. Ik vind het heel moeilijk in te schatten hoe hoog hij nou precies zit.
Hij zat in elk geval erg laag.. dat is duidelijk
Iz said:
In een 737 of kleiner kun je nog net effe wat gas d'r op als je dag niet is en je komt te laag uit, en dan hou je 'm effe boven de baan en trek je het gas eraf bij de 1000 ft markers. In een 747 lijkt me dat niet echt geslaagd. Dus mocht je denken "aah, no big deal" dan kijk je er wellicht vanuit eigen ervaring naar, maar dit is een fuck up, opzettelijk of niet.
Ik ben het er absoluut mee eens dat deze approach opgekloot is. Maar wat mij stoort is dat bepaalde mensen hier direct beginnen met het trekken van een conclusie en dat terwijl iedereen weet hoe het is om (als beginnend vlieger op dat type misschien?) een approach te vliegen. en op hoeveel manieren je die kan opkloten. Bovendien weet niemand of deze kist de go-around is ingegaan uiteindelijk. (ik vermoed overigens van niet, anders had dat ongetwijfeld wel op airliners.net erbij gestaan
)
Iz said:
Sure, shit happens, en soms is het de schuld van de vliegers. Dingen gaan fout maar laten we niet te ver doorslaan in de "non-punitive" cultuur. Nee, je moet niet met het OM achter ze aan gaan, ontslag is ook niet nodig. Maar het wegwuiven met "het kan iedereen overkomen" vind ik te ver gaan.
Misschien dat je me verkeerd begrijpt, kan ook aan mij liggen, excuses daarvoor.
Ik vind ook niet dat het maar even weggevuifd moet worden, maar dat er met de nodige professionaliteit mee om gegaan moet worden. Niet straffen maar leren!
Ik denk dat de vlieger bij het zien vanzichzelf op airliners.net zich in elk geval wel zal schamen haha.