HvA Aviation Studies 2010-2011

Ik heb begrepen dat inmiddels al ruim de helft, net als ik, de opleiding alweer heeft verlaten?

Lijkt er wel op, in onze groep begonnen we met acht man en we zijn nou met z'n drieën over. Gelukkig is er tijdens de beoordeling van het project wel rekening mee gehouden, nu hebben we een 6je en anders hadden we een dikke onvoldoende. Maar goed, ik weet nu wat er het volgende project zeker wel en wat er zeker niet gedaan moet worden en heb er het volste vertrouwen in.
 
Voor mij persoonlijk zou wiskunde een goede reden zijn om te stoppen. Moet niks hebben van al dat algebraïsche geneuzel. natuurkunde en mechanica vind ik wel interessant, en de luchtvaart gerelateerde vakken al helemaal natuurlijk.

Maar wiskunde...

Ik snap niet dat het nog allemaal algebraïsch moet in 2011.
 
Tjonge jonge, zoals hierboven al wordt gezegd, het is een basis. Net zoals je P de basis is voor de jaren die volgen. Vele kunnen dat niet opbrengen en denken dat bij een andere opleiding het opeens wel meteen over de 'naam' van de opleiding gaat.
Volgens mij is het nu ook wel zo, dat omdat er zoveel studenten zijn de zorg erover minder bewaakt is. Wanneer, zoals Diarto citeerde, de grote menigte weg is er een echtere band ontstaat tussen docent en student.
Nu de regering heeft besloten om langstudeerders te bestraffen is wisselen van opleiding een riskante onderneming geworden.
 
Last edited:
Mijn cijfer voor de wiskunde1 herkansing ook terug, een 7,9. Vorige week maandag begonnen met leren voor wiskunde 1 en 2. Ik heb geen idee hoe ik wiskunde vandaag heb gemaakt, ik heb alles wel kunnen invullen maar er kwamen soms hele rare antwoorden uitrollen. Het soort antwoorden wat je niet op een tentamen verwacht, normaal is alles een beetje mooi afgerond etc, en nu niet. Mechanica ben ik net mee begonnen alleen dat vind ik zo simpel dat ik er morgen ochtend maar weer mee verder ga.

Ook mooi dat je je weer kan inschrijven voor wat practica, ik miste lassen doordat die een week eerder dicht ging. Dus alsnog een kans voor het studiepuntje
 
Ik snap niet dat het nog allemaal algebraïsch moet in 2011.
Als je denkt dat het gaat om de som oplossen heb je het mis. Het gaat om het logisch nadenken wat je moet ontwikkelen en snel veel regels toepassen in bv de elektronica.

Dat nu de helft al is afgevallen geloof ik niet...

En TWi-2 was echt makkelijk, vorig jaar was ie zo veel moeilijker! En over die antwoorden ;) die uitkomsten van bepaalde integralen zijn heel vaak niet rond of het moet net een breuk vormen :)
 
Als je denkt dat het gaat om de som oplossen heb je het mis. Het gaat om het logisch nadenken wat je moet ontwikkelen en snel veel regels toepassen in bv de elektronica.

Dat nu de helft al is afgevallen geloof ik niet...

En TWi-2 was echt makkelijk, vorig jaar was ie zo veel moeilijker! En over die antwoorden ;) die uitkomsten van bepaalde integralen zijn heel vaak niet rond of het moet net een breuk vormen :)

Bedankt voor het lenen van je pen, je krijgt hem terug!:)
 
Er staat nu een hele lijst TWI-2 cijfers van tweedejaars op intranet.... en die van mij staat er nog niet tussen :mad: Ik wil 'm weten, want dan weet ik of ik mijn P heb gehaald of niet.. de rest van de tentamenweek (12 toetsen incl projecttoets) met redelijk goed gevolg doorgekomen, tot nu toe alleen de herkansing van TMA-5 en TWI-6 (niet gemaakt) niet gehaald.
 
Ik wil volgend jaar ook misschien beginnen met deze studie, maar kan iemand mij meer informatie geven over wat voor beroepen je hiermee kan doen later (met aviation engineering en aviation management)?
Een beetje wat de beroepen inhouden.
 
Eigenlijk alles wat je maar kan bedenken op HBO niveau op en rond een luchthaven/luchtvaartmaatschappij/vliegtuigonderhoud
 
Firekiddo, nielsyonieter, glideslope hebben elkaar spontaan gevonden in de lax. Iedere relaxte vrijdag zijn wij in het geheel al dan niet deels aanwezig in de lax. Tot snel!:biertje::biertje:
 
Last edited:
Zijn ze weer bezig met onderhoud aan spoor ofzo, was van plan naar opendag te gaan maar dat gaat zo dus weer niet.
 
Kan iemand me trouwens nog uitleggen wat ik precies kan doen als ik Aviation Engineering heb gedaan?
 
Back
Top