HvA Aviation Studies 2010-2011

hmm.. okee, vind ik opzich wel jammer. Had gehoopt op iets meer..luchtvaart. Maar volgens mij kreeg je in het 2e/3e jaar wel meer luchtvaartgeraleteerde vakken?

Ja, in het tweede jaar o.a. voortstuwing, navigatie, vliegtuigsystemen etc. Derde jaar afhankelijk van de minor die je kiest.
 
Pfff, altijd dat gelummel over hoe gerelateerd het is.
Het eerste jaar filtert alle ongeïnteresseerden weg, de vakken die je nu krijgt zijn de basis voor de vakken zoals hierboven genoemd.

Zonder basiskennis geen fundament om iets op de bouwen.
 
Pfff, altijd dat gelummel over hoe gerelateerd het is.
Het eerste jaar filtert alle ongeïnteresseerden weg, de vakken die je nu krijgt zijn de basis voor de vakken zoals hierboven genoemd.

Zonder basiskennis geen fundament om iets op de bouwen.

Agree.. Basiskennis is nog veel belangrijker dan alle leuke luchtvaartgerelateerde vakken. Luchtvaartkennis komt pas zodra je ergens aan de slag gaat. Je hebt dan echt meer aan de algemene vakken als wiskunde en mechanica. Trouwens, ik heb zelf een baan in de mechanicawereld gevonden. Door de crisis zijn er minder banen, en mag je blij zijn dat je een diverse opleiding hebt gehad waarmee je breed ingezet kan worden.
 
Haha de beruchte voetbalwedstrijd van HvA vs. Inholland lijkt werkelijkheid te worden! 8)
Hier mensen die ons gaan vertegenwoordigen? :D
 
Bereid je maar goed voor op de kennistoets en presentatie, bij ons was het een en al gezeik over de meest nutteloze dingen.

Zo moest er iemand gaan uitleggen hoe een FET werkt. Dat is haast onmogelijk te doen zonder elektrische achtergrond, en het doet er ook totaal niet toe.

Wij kregen sowieso een hoop vragen die er niet te doen, zoals alle documentatie opnoemen die bij een vliegtuig wordt meegeleverd, of opnoemen welke componenten nog meer gebruik maken van een Air data computer...
 
Wij hadden als eerste de presentatie, kennistoets en beoordeling.
Ons cijfer voor het verslag leverde een 7,1 gemiddeld op. De projectdocent vond het de beste van het stel wat hij heeft nagekeken:), als je weet wie we als projectdocent hebben is een 7,6 erg hoog!
(2de docent gaf een 6,5 omdat ze kennelijk nieuw was:()

Ik heb in iedergeval mijn 12 studiepunten binnen, nu maar gauw weer aan de slag voor de tentamens.
 
@OFX
Zo, dan moet ik idd nog even door leren. Gelukkig heb ik nog wel even de tijd, wij hebben het pas als 1 van de laatste.

Nog andere goede tips mensen?
 
Je kunt je kennistoets vaak wel een beetje sturen. De kans is groot dat je vragen krijgt over hetgene dat je presenteert, maar dat is ook wel eens anders. Zorg dus dat je overal verstand van hebt, niet alleen van de altimeter die je presenteert maar ook hoe een gyroscoop werkt, welke referentievlakken voor de luchtdrukmeting je hebt en waarom je een bepaalde conclusie hebt gegeven in het verslag.

Wat betreft de presentatie is het belangrijk dat er een duidelijke rode draad in het geheel zit. Vaak maakt iedereen uit een groep een eigen presentatie die pas een dag van tevoren aan elkaar worden geplakt en dan is er niet veel samenhang tussen de verschillende presentaties. Een goede inhoudsopgave aan het begin en de betreffende titels uit die inhoudsopgave die op dat moment worden behandeld consequent boven de dia's zetten helpt al een stuk.

Succes :)
 
Nog iemand kennistoets gehad afgelopen dagen en misschien wat tippen heeft?

alvast bedankt

Al gehad. Gewoon je ding doen zoals je altijd doet, alleen dan heel blij zijn.
Doe alsof het je vriendin is en gedraag je er ook naar. Je wilt natuurlijk wel je pronkstuk presenteren.
Verder krijg je geen onvoldoende, tenzij je de projectleraar in elkaar timmert.
De kennistoets gaat via de presentatie. Weet dus alles wat je presenteert, niets op de afbeelding mag voor jou onbekend zijn. Dan zit je redelijk goed!

Na je presentatie mag je meteen aan de slag voor je tentamens. :)

ps. Introduction to flight wordt aan de TU DELFT gebruikt voor de opleiding Lucht- en ruimtevaartechnologie. Zegt dat dus iets over de graad van deze opleiding?
Op de TU Eindhoven zag ik ook het basisboek Wiskunde, bij een van de moeilijkste opleidingen in NL. Hulde als je je HBO-P haalt van deze opleiding.
 
Last edited:
@Firekiddo

P halen is goed te doen. Introduction to flight gebruik ik alleen als "paper weight". 9 van de 10 keer voldoen de ATPL boeken van bv Oxford ook. Wiskunde basisboek is vwo+, tweede jaar is een stuk lastiger.
Neemt niet weg dat je heel blij moet zijn met je P!
 
Zijn hier nog leuke gemotiveerde 2e jaars??

Ik ga de komende periode project Flight Planning voor het eerst doen (ik ben 'officieel' 3e jaars, maar ben er een tijdje tussenuit geweest) en aangezien ik liever niet bij ouderejaars studenten kom die het project al meerdere malen niet gehaald hebben, moet ik toch echt op een andere manier opzoek naar een gemotiveerde groep :angel:. Dus, wie voelt zich geroepen? :biertje:
 
Hallo Resy!

Groep is voor mij al bekend, al vanaf het begin van de opleiding.

Voor eerstejaars die denken: "wat een saaie opleiding, ik had meer verwacht": gewoon doorbijten! Het wordt steeds praktijkgerichter en wat helemaal in het begin al is gezegd. Het is in het eerste jaar allemaal druk druk druk, vanaf het tweede jaar, als het kaf van het koren is gescheiden (Lees: ongemotiveerde rotzakjes een BAS hebben) wordt de sfeer echt heel gezellig. Natuurlijk nog steeds wel afhankelijk van jezelf!
 
Ik ga volgende week zaterdag naar de open dag! Ik heb me er al voor aangemeld, hoefde maar één studierichting in te vullen en dat was Aviation Studies.

Als het wat word zal dat wel betekenen dat ik op kamers moet in Amsterdam, echter lees ik net dat een stage in het buitenland erg is aangeraden. Hoe doen mensen dat dan met hun kamer etc. etc.? (Ik woon in Drenthe, Amsterdam CS / Amsterdam Amstel is niet te doen met de trein elke dag)
 
Als het wat word zal dat wel betekenen dat ik op kamers moet in Amsterdam, echter lees ik net dat een stage in het buitenland erg is aangeraden. Hoe doen mensen dat dan met hun kamer etc. etc.? (Ik woon in Drenthe, Amsterdam CS / Amsterdam Amstel is niet te doen met de trein elke dag)

Ik woon zelf in Tilburg en ik ben ook nog steeds op zoek naar een kamer.:passed:
Het zal je vies tegenvallen met het zoeken naar een goede kamer.

Ik zal ook aanwezig zijn tijdens de open dag, eens kijken wat ik al wijzer ben geworden t.o.v. de potentiele studenten.:haha:

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een soort van appartement die ik met studenten dus deel. Iemand?

Wie ging er trouwens protesteren in Den Haag?
 
Last edited:
Back
Top