HvA Aviation Studies 2010-2011

Bij het magnuseffect moet de bal wel draaien dus dan is er niet echt een voor en achterkant he dus gewoon helemaal opschuren. en het liefst zo dat de bal nét niet rond meer is dan zwabbert ie lekker:D is leuk als je een vrije trap neemt hehe (een leuke windtunnel test?)

Ik zie het al! alle manieren worden onderzocht om InHolland te verslaan:p
 
*even dit topic nieuw leven inblazen*

Zijn er hier mensen aanwezig die een minor of stage in het buitenland gevolgd hebben?
 
*even dit topic nieuw leven inblazen*

Zijn er hier mensen aanwezig die een minor of stage in het buitenland gevolgd hebben?

Ben onlangs afgestudeerd en heb mijn minor in Graz (Oostenrijk) gedaan. Het is me ontzettend goed bevallen. Je doet ervaring op met verschillende culturen & gewoonten en je leert je redden in een vreemd land. Bovendien houd je er leuke vriendschappen aan over!
Zeker in de luchtvaart, als internationale sector, is het aan te bevelen om een stage/minor in het buitenland te doen. Wil je je blik verruimen, kijk dan eens bij "buitenland" op het intranet. Als je vragen hebt, stuur me een PM.

Groeten, Chris
 
Ff een makkelijk vraagje uit het proeftentamen. Kom aan alle gegevens weet alleen niet hoe ze de diameter berekenen uit de gegevens


3) Door een open afwateringskanaal (open kanaal) van beton stroomt water met een dichtheid van 1000 kg/m3 en een viscositeit van 1,0 x 10-3 Pa.s. Het kanaal is 1 meter breed en de diepte van het water is 20 cm. De ruwheidshoogte van het beton ε=0,9mm. Het water stroomt met een gemiddelde snelheid van 50 cm/sec.
a) Bereken het reynoldsgetal, de frictiefactor f en het drukverschil over 10 meter lengte van de buis (er is geen hoogteverschil)


Ze gebruiken de hoogte en de breedte (1 en 0.2 meter) In de antwoorden doen ze: 4*1*0.2/(1+2*0.2) Maar ik heb geen idee waarom en welke formule hiervoor gebruikt wordt. Iemand die me nog snel kan helpen?
 
Ff een makkelijk vraagje uit het proeftentamen. Kom aan alle gegevens weet alleen niet hoe ze de diameter berekenen uit de gegevens


3) Door een open afwateringskanaal (open kanaal) van beton stroomt water met een dichtheid van 1000 kg/m3 en een viscositeit van 1,0 x 10-3 Pa.s. Het kanaal is 1 meter breed en de diepte van het water is 20 cm. De ruwheidshoogte van het beton ε=0,9mm. Het water stroomt met een gemiddelde snelheid van 50 cm/sec.
a) Bereken het reynoldsgetal, de frictiefactor f en het drukverschil over 10 meter lengte van de buis (er is geen hoogteverschil)


Ze gebruiken de hoogte en de breedte (1 en 0.2 meter) In de antwoorden doen ze: 4*1*0.2/(1+2*0.2) Maar ik heb geen idee waarom en welke formule hiervoor gebruikt wordt. Iemand die me nog snel kan helpen?

ja ik kan je denk ik wel helpen ik heb er vandaag ook voor zitten leren:p
en ik heb daar ook ff over zitten piekeren na lang zoeken keek ik uiteindelijk op het formule blad en zocht ik op bij die tabel met oppervlakte formules. Toen zocht ik daarin Dh op en zag ik bij een open kanaal rechterrij (4xhxB)/(B+2xh) staan en dat was hem!

ik hoop dat je dit nog leest voor het tentamen van morgen.
Succes nog met jou tentamen!
 
Als de diameter geen standaard ronde pijp is, wordt er een speciaal formuletje voor gebruikt. Die formules staan op je formuleblad. Waarschijnlijk nu te laat maar toch succes met het tentamen (ik moet hem zo ook doen.. herkansing, bwuh :()
 
Ik vond mechanica toch wel een stukje makkelijker dan natuurkunde, ik heb ook geen flauw idee wat voor cijfer ik kan hebben voor natuurkunde. Het kan een 3 zijn maar ook een 7 :p. Ik kwam ook aardig in de knel met de tijd bij natuurkunde. Voor mechanica kan het haast niet lager zijn dan een 7 :D
 
Op mechanica(7,1) en Aerodynamica(5,7)na ging het niet echt best.... ik zag dat het gemiddelde van Aerodynamica ook niet echt best was:1855:
 
Hallo,

Ben zelf ook aan het twijfelen om deze studie te gaan kiezen, maar toch vraag ik me af of het niet te moeilijk is. Zit op dit moment in VWO5 met het profiel EM, + de vakken wiskunde B en natuurkunde. Sta voor beiden vakken op dit moment gemiddeld een 7'tje. En heb alle jaren zonder moeite kunnen doorstaan. Is het niveau wiskunde/natuurkunde ongeveer het zelfe als het vwo of is het toch wel pittiger? Want vraag me af ik het dan wel aankan... Moet er nu namelijk ook heel veel voor doen om gemiddeld een 6/7 te staan. Ben bereid om veel uren er in te gaan stoppen en me voor de volle 100% te gaan inzetten.

Dynasty
 
Last edited:
Hallo,

Ben zelf ook aan het twijfelen om deze studie te gaan kiezen, maar toch vraag ik me af of het niet te moeilijk is. Zit op dit moment in VWO5 met het profiel EM, + de vakken wiskunde B en natuurkunde. Sta voor beiden vakken op dit moment gemiddeld een 7'tje. En heb alle jaren zonder moeite kunnen doorstaan. Is het niveau wiskunde/natuurkunde ongeveer het zelfe als het vwo of is het toch wel pittiger? Want vraag me af ik het dan wel aankan... Moet er nu namelijk ook heel veel voor doen om gemiddeld een 6/7 te staan. Ben bereid om veel uren er in te gaan stoppen en me voor de volle 100% te gaan inzetten.

Dynasty

Hi Dynasty,

Ik zou me niet teveel zorgen hierom maken. Ik heb geen idee of bij jullie Wiskunde B nog hetzelfde is als vroeger, maar ik had in mijn n&g profiel (vwo) wiskundeb1 en natuurkundeb1 en heb dat met een 6 en een 7 afgesloten. Wiskunde en natuurkunde was echt peanuts op Aviation. Het is natuurlijk een hbo studie, dus het instapniveau ligt op eindexamen havo... In ieder geval succes!
 
Ik heb havo gedaan met wiskunde a, ik stond er een 7 voor en voor natuurkunde een 8. Ik kan nou niet zeggen dat het moeilijk is, wiskunde is allemaal wel nieuw voor mij maar als je alle colleges volgt is het makkelijk te doen.
 
Last edited:
Ben blij om dat te horen!
Maar het eerste jaar is dus eigenlijk puur natuurkunde/wiskunde/mechanica studie, met hier en daar een luchtvaartproject? Of zitten er ook nog andere luchtvaartgeraleteerde ''dingen'' in?
 
Ben blij om dat te horen!
Maar het eerste jaar is dus eigenlijk puur natuurkunde/wiskunde/mechanica studie, met hier en daar een luchtvaartproject? Of zitten er ook nog andere luchtvaartgeraleteerde ''dingen'' in?

Ja klopt wel min of meer. Het is allemaal nog vrij theoretisch, en weinig toegespitst op luchtvaart in het eerste jaar. Er zijn wel wat praktijkgerichte vakken, en het hele jaar door heb je aantal projecten. Je krijgt wel vakken als meteo en aerodynamica...
 
Back
Top