HvA Aviation Studies 2010-2011

Ik las dat er nu ook een studie Aviation Logistics komt aan de HvA, betreft dit dan een aparte studie of wordt dit een extra afstudeerrichting bij Aviation Studies?
 
Ik heb nog even een hele andere vraag....
Ik ben ook van plan om op de HvA aviation studies te gaan volgen, maar ik wil toch wel erg graag weten hoe lastig de studie nou is?

Dit wil ik weten omdat ik heb gelezen dat er meer dan de helft van de scholieren al na 1 jaar afvalt / stopt?
 
@ boschr

De studie is van wat ik weet, gewoon HBO niveau, dus maakt niet uit of je deze opleiding volgt of een andere, qua hoeveelheid tijd dat je erin moet steken zal het ongeveer hetzelfde zijn. Dit onder voorwaarde dat de beta-vakken je wel liggen en je daar dus niet extreem veel tijd aan moet besteden. Is dit laatste wel het geval dan zal het een pittige opleiding worden voor je.

Zelf had ik magere zeventjes voor de beta-vakken op m'n HAVO, maar de vakken op Aviation Studies gaan me prima af (met niet teveel moeite zevens en achten, soms een uitschieter naar beneden). Vooral het eerste jaar is een hoop herhaling wat betreft wiskunde, die uiteindelijk gecombineerd worden met natuurkunde/mechanica enzo.

Al met al, als beta-vakken je liggen en je niet niks doet, is het prima te doen.
 
Volgens mij wordt dat 'aviation studies' ook binnen 'no-time' een studie waarvan alle jongens en meisjes een diploma halen en dan op de bank ploffen.

Een voordeel het kost je geen 1,5 ton.
 
Beste Firekiddo,

Sorry ik was vergeten dat Airwork alleen op feiten draait. :)

Zoals je kunt lezen begint mijn post met: Volgens mij...

Mijn feiten, ik heb geen exacte aantallen maar ons bedrijf heeft 3 stagaires per jaar die deze studie volgen en zij hebben het over ong. 3/4 klassen per jaar.

Dan heb je 2 scholen die deze opleidingen aanbieden, dan heb je het over ong 120-200 leerlingen per jaar.

Ook is je woordkeuze voor naief, niet goed gekozen...

Cheers..
 
Back
Top