Horloge aanschaf advies gevraagd

Heeft de Pebble interessante features voor het vliegen?

Dat hangt er van af wat je er op installeert. In grote lijnen: Hij communiceert met je smartphone via bluetooth. Ik kan dus binnengekomen SMS- en e-mailberichten lezen zonder dat ding uit mijn zak te halen. Mijn pols gaat trillen en dan kijk ik even. Handig als je een reactie op een ingediend vliegplan verwacht. Zo kan je ook zien wie er belt als je telefoon op de trilstand staat. Niemand om je heen die dat merkt.

Verder de Aviator Watchface, waarin je twee klokken onder elkaar ziet met lokale tijd en UTC. GoPro Remote is een app waarmee je je camera vanaf je pols aan en uit kunt zetten.

Maar ik heb hem net binnen, dus ik ben nog een beetje aan het spelen.
 
Wil je een praktisch vlieger horloge
Geen digitale maar gewoon mechanisch.
Hebben veel RAF horloges met print van bv battle of britain

Christopher Ward!

Heb zelf
C60 Trident GMT, mechanisch ideaalvoor tijdzones zwArt met oranje
C11 chrono quartz leuk licht
C11 makaira pro in blauw, ruig duikers horloge

Het klapstuk
C900 worldtimer, vetste timezone horloge

Prijzen zijn redelijk alleen c900 is hoog

De service is super
 
Aardige horloges tegen redelijke prijs

http://www.christopherward.co.uk/men/aviation.html

Op de C900 Worldtimer .... Typisch Engels op de achterkant worden steden in alle tijdzones genoemd. In (continentaal) Europa zou je Berlijn of Parijs verwachten maar nee die worden gemeden, daarvoor komt Zurich in de plaats... ;-)
 
Mezelf als upgrade kadootje een Breitling Super Ocean Heritage 46 gegeven.


17531359_2_640.jpg

Ding weegt een kilo en gloeit als Chernobyl in het donker.
Nooit gedacht dat ik ooit zoveel geld voor een horloge zou betalen en het is een tweedehandsje, nieuw zou ik het nooit over mijn hart krijgen.
Maar iedere dag dat ik hem oppak heb ik wel die sense of achievement.
Niet dat ik een Breitling heb maar waar ik nu ben in mijn leven.
Afgelopen 6 jaar een Chinese Breitling gedragen.
 
Nieuw leven inblazen misschien? Wat dragen jullie eigenlijk, of zit iedereen op een Apple watch?

Mijn smartwatch (verbonden met Android smartphone) is al jaren oud en aan het eind van zijn leven. Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe smartwatch.

Zo'n ding toont standaard de tijd van de telefoon waar hij via bluetooth mee is verbonden en die telefoon kun je instellen op automatisch de lokale tijd volgen. Je kunt verschillende watchfaces downloaden, waarvan sommige analoog, sommige digitaal en sommige twee tijden boven elkaar. Verder nadere info om de tijd heen: huidige dag/datum, eerstvolgende afspraak, batterijstatus en wat je verder allemaal instelt. Heel veelzijdig.

Internetwinkels en review sites vergelijken dit soort apparaten altijd op basis van de hoeveelheid lichaamsfuncties die ze kunnen meten en weergeven: hartslag, glucose, zuurstofsaturatie, enz.. Dat soort metingen zet ik altijd uit. Ik heb ze niet nodig en ik vind het ook nergens voor nodig om al mijn lichaamsfuncties met Google te delen.
 
Mijn klokje staat op Zulu, telefoon voor alle lokale tijden en tijdzones.
Horloge heb ik sowieso weinig buiten werk om.
Al helemaal niet on the road buiten het hotel.
 
De Chronomat of Avenger Hurricane en recentelijk ook veel m’n Apple watch.

Laat m’n horloges overigens altijd op de lokale tijd thuis staan en probeer zo veel mogelijk m’n eigen ritme aan te houden om jetlags te voorkomen.
IMG_8955.jpegIMG_8954.jpeg
 
Screenshot_20230910_212849_Gallery.jpg
Cockpit klokje 😁.. altijd UTC. 😄👍...

Verder draag ik never horloge 😄

Edit, nu draag ik wel klokske 😃 zie hieronder 😃.
 
Last edited:
Laatste aanwinst en mijn eerste Breitling. AVI 765 1953 re-edition in rose gold.
Wilde eigenlijk de stainless steel versie maar kon deze tweedehands voor iets meer dan de stainless steel nieuwprijs kopen. Niet echt voor de cockpit maar voor netjes.
IMG_1688.jpeg
 
Longines Avigation BigEye. Weekeinde klok als ik thuis ben. Prototype uit de jaren 50 voor een opdracht voor de Franse luchtmacht. Niet geproduceerd destijds maar opnieuw leven ingeblazen door Longines in 2017 nadat een bezoeker in het Longines museum ermee kwam opdagen. De Breitling hierboven (stainless steel versie) was ontworpen voor dezelfde opdracht. Ook niet geaccepteers door de Franse luchtmacht. Breguet kreeg uiteindelijk de opdracht voor de Type XX. Wat apart is zijn de minute counters. Inplaats van 5 minuten zijn de grote markers gezet per 3 minuten.IMG_2160.jpeg
 
Last edited:
Deze Sinn 556A draag ik in de cockpit. Simple, goed leesbaar en goedkoop, wat automatische horloges betreft en kan tegen een stootje. Stationsklok voor de pols.IMG_2161.jpeg
 
Back
Top