Horloge aanschaf advies gevraagd

Erg tevreden met de Citizen AS2031-57E, maar ik weet niet of je ook irritatie van titanium krijgt.

Ik wilde perse geen automatisch horloge omdat als ik iets haat, dan is het wel een horloge dat niet pünktlich loopt, vandaar dus de 'radio controlled'. De datum, zomer- en wintertijd, alles automatisch.

Batterij vervangen? Eco-drive, dmv een solarcel wordt de accu opgeladen, volgens Citizten gaat de accu minstens 10 jaar mee, daarna wordt ie gratis vervangen. Heb em pas een jaartje dus daar kan ik niets over zeggen.

Het titanium met sapphire kristalglas geeft het horloge een perfect gewicht, niet te zwaar maar zeker niet te licht.
 

Attachments

  • citizen.jpg
    citizen.jpg
    5.7 KB · Views: 0
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er heel veel aan ga hebben.


Ik zou zelf Fossil voor willen dragen. Kost je de kop niet (rond de 100 euro al een leuke klok, waar echt niet iedereen mee loopt). Daarnaast (.........)

Ik denk inderdaad dat het door het metaal kwam. Maar goed kwaliteit was dan ook ver te zoeken met die goedkope horloges. Ik aas nu op een horloge met lederband. Fossil ken ik wel als merk maar met hun horloges ben ik nog niet bekend. 99 euro is uiteraard een goede prijs, maar hoe lang zullen ze het volhouden?

Heb sinds een jaar of drie een kinetisch horloge en zou niet meer terug willen naar een klok met batterij. Nooit meer je horloge missen bij het vervangen van de batterij. Laat staan de moeite en kosten die je eraan kwijt bent. Ik was vroeger elk anderhalf jaar wel een keer aan de beurt.

En horloges die je op kan winden, zijn die niet handig? Of zijn die weer stukken duurder?

Sinds vorig jaar heb ik dit horloge van Torgoen (T4):

Hier nog wat meer plaatjes.

Torgoen homepage.

Torgoen heeft nu mijn aandacht. De horloge die u heeft ziet er mooi uit. Maar ik ga toch voor een lederband. De prijs is in ieder geval inderdaad erg aantrekkelijk.

Erg tevreden met de Citizen AS2031-57E, maar ik weet niet of je ook irritatie van titanium krijgt.

Ik wilde perse geen automatisch horloge omdat als ik iets haat, dan is het wel een horloge dat niet pünktlich loopt, vandaar dus de 'radio controlled'. De datum, zomer- en wintertijd, alles automatisch.

Ik denk dat ik op safe zal spelen door een horloge met lederband te kopen. De horloge die u heeft ziet er erg mooi uit. Maar misschien nog zelfs aan de drukke kant.

Trouwens, you lost me over dat stukje van "automatische". U onderscheidt nu volgens mij twee soorten automatische horloges aangezien u eerst aangaf dat u ze haat en vervolgens aangeeft dat u een horloge heeft met automatische instellingen.




Goed.
Ik denk dat ik Torgoen eens nader moet bekijken en ik zag vandaag nog een paar mooie horloges van Breil.

Eerder is het merk VendouX hier ook langsgekomen. Past ook mooi in m'n budget. Iemand ervaringen? Ten slotte wil ik zeggen dat de horloges van Uhr-Kraft er prachtig uitzien. Is het nader bekijken zeker waard. Niet zo super duur ook.

Ook heb ik ook al een soort checklist voor mezelf samengesteld:
- Lederband
- Simpel design
- Max. budget 500 (liever 300 of -)
- Dual tijd (?)
- Opwindbaar (?)
- Liever geen tachymeter (maakt her onnodig te druk)

't is nu een kwestie van search&find. : )
 
Last edited:
Was het maar zo simpel he : )

Al heb ik ze bijna nooit gedragen. Met het kiezen van een horloge ben ik echt fan van detail. De T5 faalt dan ook op dit gebied voor mij. Algeheel een fatsoenlijk mooi uitziende horloge hoor. Maar komt de selecties net niet in.

I narrowed down my options.

Het wordt waarschijnlijk, of een Aviator, of een Sturmanski of een Zeppelin.
(Uhr-Kraft hou ik op dit moment voor het gemak even buiten beschouwing)

Iemand ervaring?
 
Goed, dit weekend nog even zitten kletsen over horloges met iemand die vind dat die er wat van weet en die wist zo waar ik een plaatje kon scoren...

Bij deze dus even een plaatje van de Fossil die ik zelf heb:
ch2565_large.jpg
 
Neem geen Tissot T-Touch.

Het is een mooie klok met hoogtemeter ed. maar vergt veel onderhoud.
Elk jaar begint dat kreng veel af te wijken. Moet 'ie weer worden opgestuurd ( duurt 2 maanden) en dan kan je er weer een jaar van genieten.
Ik baal er echt van dat ik ooit zo veel geld heb uitgegeven voor dit horloge.
 
Ik heb een Citizen Ecodrive Skyhawk, erg goed horloge, meerdere tijdzones en voor tijdens het vliegen kan je UTC tijd erin draaien zodat als je ATC oproept en even niet meer weet hoe laat het is in UTC je gewoon snel even kan spieken (niet elk toestel heeft een klokje op het panel zitten).

Verder zoals Ben Dover aangeeft solar powered, ik heb hem nu een jaar of 3 en hij is nog nooit onder de maximale laad capaciteit gekomen. Sowieso moet je je horloge 3 maanden in het donker houden voordat hij ermee stopt dus dat is wel te overzien :)

Mijn volgende horloge wordt zeker ook een Citizen, maar dan met 2 verschillen met mijn huidige horloge:
- Een lampje erin zodat je in het donker ook de tijd kan aflezen (die fluoriserende wijzers werken alleen de eerste 10 minuten)
- Radio controlled time/date

Wel even een tip, je moet hem de USA laten komen door een kennis, of online bestellen. In Nederland zijn de prijzen niet erg leuk als je hem in een winkel koopt. Huidige wisselkoers is zeker interessant te noemen.
 
Ondanks dat ik uitvoerig heb lopen zoeken naar een toepasselijke horloge passend bij mijn smaak, heb ik maar besloten een aantal jaren tijd te winnen voordat ik een horloge koop waar ik me aan kan, mag en zal hechten met misschien ook een duurdere prijskaartje. Ik ben in tegenstelling tot wat ik hiervoor heb gevonden toch gegaan voor iets meer voor de handliggend.

Ik ben net terug van drie weken vakantie in İstanbul en daar heb ik dan ook de horloge zien staan in de etalage. Het is een Fossil Dual Time horloge geworden. (No worries, hij is gewoon origineel).

Het heeft een leuk formaat: 50 mm. De kleur spreekt me aan (zwart), het horlogebandje is van leder en, zoals de naam voor zich spreekt, er zijn twee aparte tijdsaanduidingen.

Het enige jammere is dat er minder getallen staan aangeduid dan ik liever had.

Het prijskaartje is veel minder (helft) dan wat ik in eerste instantie over had voor mijn eerste horloge. (Gekocht voor ongeveer 140 Euro, in NL niet meer op de markt).

fs4244-1.jpg


Ciao,
 
Ondanks dat ik uitvoerig heb lopen zoeken naar een toepasselijke horloge passend bij mijn smaak, heb ik maar besloten een aantal jaren tijd te winnen voordat ik een horloge koop waar ik me aan kan, mag en zal hechten met misschien ook een duurdere prijskaartje. Ik ben in tegenstelling tot wat ik hiervoor heb gevonden toch gegaan voor iets meer voor de handliggend.

Ik ben net terug van drie weken vakantie in İstanbul en daar heb ik dan ook de horloge zien staan in de etalage. Het is een Fossil Dual Time horloge geworden. (No worries, hij is gewoon origineel).

Het heeft een leuk formaat: 50 mm. De kleur spreekt me aan (zwart), het horlogebandje is van leder en, zoals de naam voor zich spreekt, er zijn twee aparte tijdsaanduidingen.

Het enige jammere is dat er minder getallen staan aangeduid dan ik liever had.

Het prijskaartje is veel minder (helft) dan wat ik in eerste instantie over had voor mijn eerste horloge. (Gekocht voor ongeveer 140 Euro, in NL niet meer op de markt).

fs4244-1.jpg


Ciao,



Ik vind hem best mooi.


Alhoewel ik toch meer cijfers op mijn horloge wil.
Ik vind vooral horloge's van het merk "Breitling" mooi.
 
Dan heb je iets gemeen met Breitling, zij houden namelijk ook van "cijfertjes". En dan het liefst zoveel mogelijk ervan. : ))

Breitling is inderdaad mooi, maar past niet in mijn huidige stadia.
 
Ik heb een Suunto D6, een Fins gemaakte duikcomputer maar ook ideaal (en mooi vind ik) als horloge. Volledige duikcomputer inclusief logboek, grafische weergaves van alle duiken, no fly time etc. Tevens een kompas. Met duiken heb ik dan ook niet meer dan dit horloge plus een drukmeter voor de fles. Een D9 zou ook die functie kunnen overnemen door middel van een wireless transmitter op de fles, maar dat vond ik wat te duur en dat horloge vind ik ook te dik voor normaal gebruik. Wat ik door het onregelmatige leven vooral van belang vind is een dag aanduiding, wat deze gelukkig heeft. Dual time heeft ie ook, laat ik op utc maar gebruik ik eigenlijk nooit.

d6b.jpg


Geen wijzers voor mij, ouderwetse shit. Ik doe al bijna 4 jaar met de batterij en de klok is rete nauwkeurig, verloopt nauwelijks. Hij gaat vanzelf gelukkig wel aangeven wanneer de batterij tegen vervanging zit en test dit ook voordat hij (automatisch door water danwel handmatig) in duikmode gaat.

De nieuwe D9tx in titanium is wel erg mooi vind ik (de D6 is ook te krijgen met (dure) stalen band overigens), maar heb die nog niet in het echt gezien. Ik vermoed nog steeds redelijk dik en duur:

d9x_steel.jpg


Vorig model D9, ook stoer:

suunto-d9.jpg
 
Last edited:
Ik heb een Suunto D6, een Fins gemaakte duikcomputer maar ook ideaal (en mooi vind ik) als horloge. Volledige duikcomputer inclusief logboek, grafische weergaves van alle duiken, no fly time etc. Tevens een kompas. Met duiken heb ik dan ook niet meer dan dit horloge plus een drukmeter voor de fles. Een D9 zou ook die functie kunnen overnemen door middel van een wireless transmitter op de fles, maar dat vond ik wat te duur en dat horloge vind ik ook te dik voor normaal gebruik. Wat ik door het onregelmatige leven vooral van belang vind is een dag aanduiding, wat deze gelukkig heeft. Dual time heeft ie ook, laat ik op utc maar gebruik ik eigenlijk nooit.

d6b.jpg


Geen wijzers voor mij, ouderwetse shit. Ik doe al bijna 4 jaar met de batterij en de klok is rete nauwkeurig, verloopt nauwelijks. Hij gaat vanzelf gelukkig wel aangeven wanneer de batterij tegen vervanging zit en test dit ook voordat hij (automatisch door water danwel handmatig) in duikmode gaat.

De nieuwe D9tx in titanium is wel erg mooi vind ik (de D6 is ook te krijgen met (dure) stalen band overigens), maar heb die nog niet in het echt gezien. Ik vermoed nog steeds redelijk dik en duur:

d9x_steel.jpg


Vorig model D9, ook stoer:

suunto-d9.jpg


Interessant maar toch te ingewikkeld voor een horloge :):)
 
Last edited:
Interessant maar toch te ingewikkeld voor een horloge :):)

Alleen als je Dive of Memory mode in gaat. In Time mode is hij juist veel simpeler dan de horloges hierboven afgebeeld, veel minder nutteloze naaldjes en streepjes. Zo staat hij 99% van de tijd (al weer een hele tijd niet gedoken):
Suunto-D6.jpg
 
Citizen WR-200 Pro-Master ECO-Drive

Citizen WR-200 Pro-Master ECO-Drive

Dit is mijn klokkie, het ding ziet er goed uit, loopt EXACT op tijd en heeft eco-functie waardoor de klok in het licht gewoon lekker oplaadt:



Product Features
- Eco-Drive Technology - Charges in sunlight or indoors
- SkyHawk Global Atomic Timekeeping (AT) Chronograph with Radio-Controlled Accuracy
- World Time in 43 Cities, 2 Alarms and 99 Minute Countdown Timer
- Perpetual Calendar 200 meter water-resistant Watch with GMT Display
- Black Dial with Digital Display Light, and Stainless Steel Case and Bracelet

Skyhawk A-T: All the features I wanted

I spent a good three weeks researching various watches to replace the automatic that was failing to keep time. I was looking at the Citizen Calibre line of watches as well as the Seiko Coutura line, but I finally decided that the Citizen Skyhawk A-T was the only watch that had the three features that I really wanted:

- Battery-free operation
- Atomic clock accuracy
- Backlight
 
Haha, dan toch maar de echte Ferrari ;-)

Mijn voorkeur gaat naar de Speedmaster solar impulse met extra tijdzone. Laadt op aan de hand van zonne-energie.

Zag een aanbieding tussen de horloges bij merk Omega.
 
Wie-o-wie kan mij helpen aan een adres dat een specifiek ouder model Breitling kan opsporen. Het liefst in Nederland.

Ik ben op zoek naar een Breitling Blackbird (serie nummer A13350) met een zwarte achtergrond en cijfers in plaats van streepjes als uur-markering (zie foto voor voorbeeld).
Ik geloof dat dit serienummer is geproduceerd tussen ongeveer 2002 en 2004, maar helemaal zeker ben ik niet.

Alle extra hulp is zeer gewaardeerd.

8353-Breitling-Blackbird-A13353.jpg
 
Last edited:
Hey JPC!

Ga naar het Alexandrium Shoppingcentrum in Rotterdam. Gemakkelijk te bereiken dmv OV! Loop de shoppingcenter uit, net voordat je het uitloopt heb je aan je linkerhand een juwelierszaak (veelal gebaseerd op horloges). Tal van nieuwe en oude versies van Breitling. Check het ff zou ik zeggen!

FtL
 
Kick

Kick

Beste mensen,

Ben een tijdje weggeweest, niks gebeurt verder, alleen een beetje druk.
Nu zit ik echter met een dilemma, ik wil een horloge kopen, een mooie, als sieraad maar het moet wel goed zijn. Iets voor altijd!

Nu ben ik gek van:

Breitling aerospace = duur maar wel mooi
IWC pilot chronograph 3717= heeeel duur maar wel AF!
Stowa flieger of flieger chronograph (laatste heeft helaas geen datum) = mooi en niet duur
Steinhart flieger chronograph= leuk maar nog dikker en weet niet of ie wel net zo strak is als een stowa, wel 'goedkoop'

Heeft iemand nog advies?

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top