Horloge aanschaf advies gevraagd

Breitling Aerospace.

Heb hemzelf al een jaartje of 15.
Functioneel (Analoog/digitaal- meerdere tijdzones), Titanium (na 15 jaar nog steeds puntgaaf en vederlicht), Eenvoudig te bedienen (1 knop) en de TM functie is ook wel lekker als je deadheading positioned (TTD).
 
@Andre: Breitling is wel populair maar in horlogekringen gezien als 'geen echt' horloge..aka, casio binnenwerk, duur buitenwerk..ga voor de iwc als je de kans hebt. Ik ken iemand die daar als horlogemaker gewerkt heeft, en hij draagt zn eigen gemaakte iwc. Wil je details of advies kan ik wel met hem mailen on your behalf..pm me maar
 
Poosje terug mij old school Casio F91W afgestoft, had natuurlijk een nieuwe batterij nodog. Toen ik even goegelde voor tips bij het wisselen kwam ik dit tegen:

According to The Guardian, "the Casio F-91W digital watch was declared to be 'the sign of al-Qaida' and a contributing factor to continued detention of prisoners by the analysts stationed at Guantánamo Bay. Briefing documents used to train staff in assessing the threat level of new detainees advise that possession of the F-91W – available online for as little as £4 – suggests the wearer has been trained in bomb making by al-Qaida in Afghanistan."[3] United States Military intelligence officials have identified the F91W as a watch that terrorists use when constructing time bombs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Casio_F91W

en

http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,758913,00.html
 
Dat model doet me denken aan dat horloge van Borat dat hij probeert te verkopen onder het mom 'I've got a digital watch from the future, I will give you it. It worth more than all of this...'
 
Deze site heeft ook een hoop vlieger horloges. www.nlwatch.nl

Ook een vliegtuig in het logo trouwens..Piloot?

Serieus? Jezus. Wat een prijzen zeg. Met gemiddelde magere piloten salaris, in ieder geval van de beginnende jongens en meisjes in hun carriere onbetaalbaar.
Ow wacht, kun je wellicht nog wel bijfinancieren tezamen met je TR :grijns: .
Kom op zeg serieus?
Enige goedkope horloge is 49,95. De rest VANAF 1350 eu. Voor een Horloge. Pffff. Nogwel gebruikt.

Ga even ergens anders spammen.
 
Ga even ergens anders spammen.
Je vergeet dat een horloge een van de weinige modeartikelen is waarmee mannen in uniform een stijlsignaal kunnen geven. En dat de ene horlogkenner het polssieraad van de ander op waarde weet te schatten.
Voor veel mensen is dit belangrijk genoeg om zo'n thread als deze serieus te nemen.
 
Mijn Citizen Skyhawk Titanium doet het prima. Altijd opgeladen via zonlicht, altijd goede tijd via radio signalen. Op foto's ziet hij er druk uit, maar in werkelijkheid leest hij erg prettig af.
 
Serieus? Jezus. Wat een prijzen zeg. Met gemiddelde magere piloten salaris, in ieder geval van de beginnende jongens en meisjes in hun carriere onbetaalbaar.
Ow wacht, kun je wellicht nog wel bijfinancieren tezamen met je TR :grijns: .
Kom op zeg serieus?
Enige goedkope horloge is 49,95. De rest VANAF 1350 eu. Voor een Horloge. Pffff. Nogwel gebruikt.

Ga even ergens anders spammen.
Ik vind het juist wel mooi; In een tijd waar je voor een tientje een absoluut nauwkeurig en betrouwbaar horloge kunt kopen, dat er nog steeds een markt is voor dit soort vakmanschap. Een horloge wat je misschien nog moet opwinden, waar je blij mee bent als het maar 1 seconde per dag afwijking heeft, en wat om de paar jaar een beurt moet krijgen zodat hij goed blijft lopen.

Het zijn wel dingen die je hele leven mee gaan, en die je kunt repareren als ze kapot gaan. En na 20 jaar hebben ze nog steeds waarde. En als je oudste zoon groot is, dan krijgt hij hem "hier jongen, is met mij overal heen gevlogen". Dat is toch gaaf. Je kan hem ook je gouden ketting geven, maar als je niet zo van de gouden kettingen bent dan is zo'n horloge toch een mooi alternatief. :)

Populair bij de Lufthansa: Sinn Uhren
 
Jullie hebben veel klokjes gezien, maar het leek mij wel leuk om een horloge te hebben met een wijzerplaat van de klok uit mijn vorige kist. Iemand een idee of deze te koop is of een horloge dat in de buurt komt?
 

Attachments

  • foto.jpg
    foto.jpg
    6.8 KB · Views: 0
Jullie hebben veel klokjes gezien, maar het leek mij wel leuk om een horloge te hebben met een wijzerplaat van de klok uit mijn vorige kist. Iemand een idee of deze te koop is of een horloge dat in de buurt komt?

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=yQPZ2ZxyzE4[/YOUTUBE]
http://www.youtube.com/watch?v=yQPZ2ZxyzE4

Tsja, als jij deze jongens nu eens "te vlug af" was geweest... :niet_bli:
Dan had je nog iets uit deze cockpits kunnen slopen.
 
Serieus? Jezus. Wat een prijzen zeg. Met gemiddelde magere piloten salaris, in ieder geval van de beginnende jongens en meisjes in hun carriere onbetaalbaar.
Ow wacht, kun je wellicht nog wel bijfinancieren tezamen met je TR :grijns: .
Kom op zeg serieus?
Enige goedkope horloge is 49,95. De rest VANAF 1350 eu. Voor een Horloge. Pffff. Nogwel gebruikt.

Ga even ergens anders spammen.

Komt wel goed, over een paar jaartjes, als de lening enigszins geslonken is, kom je terug naar deze thread om te kijken hoe het alweer zat met die mechanische horloges!
 
Komt wel goed, over een paar jaartjes, als de lening enigszins geslonken is, kom je terug naar deze thread om te kijken hoe het alweer zat met die mechanische horloges!

Dat scheelt. Mijn lening is niet bijster groot, dus kan dus al snel :D .
Zelf heb ik nu een Mechanisch horloge. Moet alleen wel dus hierom elke dag dat ding opwinden, maar is leuk ding.
 
Ik draag deze Steinhart Aviation GMT Automatic, stukken goedkoper maar ook met een ontwerp geïnspireerd door analoge flight instruments:

http://www.steinhartwatches.de/en/Aviation-GMT-Automatic,256.html

1171992877Aviation%20GMT1.JPG
 
Back
Top