Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

Misschien gaat er ook wel wat vliegers mee?
ofgeeft dat problemen met bv senioriteit?

Edit. deze post is een reactie op de vraag van clipper, vergeten te quote-en

ik denk dat ze hun lesje wel hebben geleerd met de integratie klc.....en daarbij komt dat je dan ook een hele boel trans vliegers "benadeeld" (ook 100%). nee denk dat, en dat kwam ook naar voren in het stukje "op de bok", ieder z'n eigen identiteit houdt.
 
767?

767?

Het wordt nu met de kredietcrisis (toverwoord van 2008) en de bijbehorende dramatische pax aantallen wel heel makkelijk om de passage een stille dood te laten sterven. Aan het grote publiek makkelijk te verkopen en ondertussen aan de werknemers zelf ook! Lastige problemen met massaontslagen en reorganisaties zullen de komende maanden in het hele bedrijfsleven aan de orde van de dag zijn. Dus gevoelens van onrecht en actiebereidheid zijn gereduceerd tot nul.

Op zich zonde, het einde van een tijdperk, hopelijk blijft er in dit geval een zo groot mogelijk aantal werknemers gespaard. Aan de andere kant wel een kans weer in een winstgevende organisatie veranderd te worden.

Of ben ik nu erg pessimistisch? We gaan het de komende maanden vanzelf zien...
 
74

74

@ Scabby,


Blijkt nou, de 76 maakt ondanks tegenvallende pax aantallen niet of nauwelijks verlies.
De 74 daarentegen wel.
Gaan we die oude krengen er dan uitgooien?
Of ben ik nu te pessimistisch?
 
Wat gaat er mis bij de 74 ? Veel technische problemen ? Weinig vracht ?

Inderdaad, wereldwijde crisis werkt door in de vrachtmarkt.
Daling 7-8% werkt door tot 3-4% in de vrachtmarkt waar MP actief is (MiddleEast-FarEast). Komt wel weer goed, maar eerst overleven!
 
las elders al dat kalitta 8 van de 20 kisten al gaat parkeren......

Nou dan word het luchtruim meteen een stuk veiliger...:biertje:
Altijd beangstigent als er een over mn huis vliegt..komt er een motor naar benee of de kist zelf...you never know!:1855:
 
Nou dan word het luchtruim meteen een stuk veiliger...:biertje:
Altijd beangstigent als er een over mn huis vliegt..komt er een motor naar benee of de kist zelf...you never know!:1855:

Ik denk altijd precies hetzelfde als jij met je DA20 overvliegt......
 
Hoe staat het eigenlijk met de vervanging van de 767? Ik had begrepen dat het tweede toestel reeds buiten dienst gesteld is: is er al nieuws over de vervanging daarvan? Gaat dat allemaal zo makkelijk qua dienstregeling/vluchtschema's in het hoogseizoen?

(Mijn eerste post op dit forum: ik hoop jullie niet lastig te vallen met "simpele" vragen... :) )
 
Geen vervangingsnieuws. MCG en MCH zijn buiten dienst. Dienstregeling was al gebaseerd op 4 toestellen.
 
MCG en MCH zijn buiten dienst. de MCG is reeds ontdaan van haar titels en de motoren zijn afgeplakt. De MCH wacht hetzelfde lot.
Dientregeling kan makkelijkmet 4x 767. Voorlopig geen vervanginsplannen.
 
B767-300ER; Dientregeling kan makkelijk met 4x 767

Makkelijk?... men vliegt bijna het hele vakantie-seizoen kopstaart, lang leven de OTP!
 
Back
Top