Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

en wanneer is dat contract ingegaan?

Edit: tegelijkertijd gepost met Surfrules, dus ik ga ervan uit dat dat het 1e kwartaal van 2008 is geweest
 
Dat is dus wel goed nieuws voro MP !

Iemand een idee hoe het momenteel loopt qua on time performance met de huidige vloot ? Hoor weinig rare verhalen, dus dat betekent goede performance ?
 
OP dit moment vliegt MP met 4 Boeing 767's rond naar Carabische Eilanden en straks Orlando in Florida. Zie het maar als een echt overgangsperiode van MP, dat door veel veranderingen een heel ander bedrijf is geworden. Dus is het wel duidelijk dat 2 andere oudere 767's overbodig is, want MP heeft nu niet meer zo veel bestemmingen meer als vroeger toen het bedrijf op charterbasis vloog van Amsterdam naar Europese zonvakantiebestemmingen in opdracht van touroperators.

Minstens een tijdje geleden waren er veel vage geruchten gaande dat MP Airbussen A330's zou aanschaffen, lijkt mij nog wel op lange baan geschoven is. Een vloot van 10 toestellen is mij nog voor MP op dit moment nog te veel van goede. Ik denk dat het uit loopt naar een vloot van 4-6 vliegtuigen, dan kan MP in nabije toekomst nog nieuwe bestemmingen aan haar routewerk toevoegen, als de markt echt aantrekt. Nu nog niet, want de KLM-AF groep is volgens mij nog aan het onderzoeken voor de samenwerking tussen HV en MP in de categorie KLMdivisie charters.
We weten dat hele luchtvaartwereld nu een heel slechte economische tijd kent, weerga de groei nu nog niet echt mogelijk is. Vandaar denk ik dat MP nog een paar jaren nog met de nieuwere 767's blijft doorvliegen, maar tot wanneer precies het gaat gebeuren met de 767-vloot weten we nog niet.
 
Zelfs zo kop-staart dat MP voor Arke adhoc vliegt !!!!
Het zaadje is kennelijk overgewaaid naar Arke deze week.
 
ja,1 europa vluchtje ;)
dat is ook meteen de enigste dag dat dat mogelijk is. voor de rest 4 vluchten per dag, dinsdag 3, woe en don 2 maar dan zit ook het min def erin en de wekelijkse onderhoudsbeurt.
 
En de weken daarvoor ? Het is maar net hoe lang je terug wilt kijken ! Het programma zit inderdaad redelijk vol maar kennelijk toch nog ruimte om onkruidzaad te ruimen bij Trans en Arke.Een goede TD weet de vloot vliegende te houden. Keep up the good work.
 
En de weken daarvoor ? Het is maar net hoe lang je terug wilt kijken ! Het programma zit inderdaad redelijk vol maar kennelijk toch nog ruimte om onkruidzaad te ruimen bij Trans en Arke.Een goede TD weet de vloot vliegende te houden. Keep up the good work.

+1 This bud's for you!:biertje:
 
En de weken daarvoor ? Het is maar net hoe lang je terug wilt kijken ! Het programma zit inderdaad redelijk vol maar kennelijk toch nog ruimte om onkruidzaad te ruimen bij Trans en Arke.Een goede TD weet de vloot vliegende te houden. Keep up the good work.

Het is maar net hoe lang je terug wilt kijken?
Het is hoe lang je terug MOET kijken!!! Oftewel, geen appels met peren vergelijken dus! De leases de weken ervoor voor HV en TRANS waren in de periode dat MP nog 6(!!!) 767's volledig operationeel had... Sinds 7 juli zijn dat er slechts 4, daar de MCG en MCH uitgefaseerd zijn/worden. SIndsdien vliegen ze , behalve dinsdag/woensdag, geheel kopstaart ;)
 
Beste 767-300ER,
Het gaat wat ver hier de 76 planning van MP weer te geven maar je bent geheel abuis voor wat betreft je weergave van de werkelijkheid. Ik lees dat je een expert bent op gebied van planningen maar beperk dat dan tot je eigen clubje, je verhaal klopt NIET.
HV en Trans, overigens 1 maatschappij, heeft ingehuurd vanwege hagelschade en dat gebeurd binnen de groep. Arke heeft een aantal malen ingehuurd vanwege, i don't know. Hoe lang terug ? Toen we 6 kisten hadden is er ingehuurd, toen we 5 kisten hadden eveneens en de laatste keer toen er 4 ter beschikking waren ook. 6 kisten op de plaat wil niet zeggen operationeel, er was reeds een uitfaserings traject aan de gang . Dus niet 6 maar van 6 naar 5 naar nu 4.
Appels, peren, bananen, geen hear say maar gewoon zelf zien.
Ik heb me inderdaad gestoord aan je "zaadjes" verhaal. Voorlopig is het alleen Arke die al een aantal malen de pers heeft gehaald met MEGA vertragingen.
Ik weet het zodra MP een vertraging heeft ben jij, of een van je Arke collega's, de eerste met de posting.
Succes. Je moet je realiseren dat vele lezers op dit forum geen inside info hebben van Arke en/of MP en daarom is het verstandig wat minder speculerend te zijn over de buurman en je te beperken tot de werkelijke waarheid.
Sjaak
 
Zere teen ;)

De werkelijke waarheid mbt de uitfaseerdata:

Uitfaseren MCG begonnen op 30-06
Uitfaseren MCH begonnen op 08-07

Laatste Transavia "lease" (of wisselen "binnen de groep"): 25-06, nog 6 kisten in bezit (of begon het uitfaseren al tijdens de vluchten)
Laatste Arke lease (voor die 1 malige HER vlucht van afgelopen week: ) ver voor 30-06 :)

De dienstregeling van jullie ken ik op mijn duimpje. Inclusief de mindef vluchten en de 1 kist naar de schuur dag op donderdag zo goed als vol. Om nu wat lucht te creeren annuleren we ten opzichte van de dienstregeling zoals die was (en door klanten geboekt kon worden) gewoon enkele vluchten naar AUA/CUR tot 4 september en voegen we tot 4 september ook wat vluchten samen (CUN/HAV), dan is een en ander in ieder geval wat minder vol kwa dienstregeling;)

Slaap lekker verder bij de gedachte dat "jullie" op dit moment ruim in de kisten zitten ;) Jullie zitten pas weer ruim als MIA eruit is...

Maareh, no hard-feelings, ik stap in februari gewoon weer bij jullie aan boord :)
Gelukkig op die dag maar 3 vluchten, dus er mag er 1 uitgeleased worden, wellicht valt er die dag nog wat onkruidzaad te ruimen bij TFL ;)
 
Last edited:
He B767, je maakt me nieuwsgierig waarom je je post hebt verwijderd!

Dus MP biedt 3 eigen B767's aan. Nr 4 zal dan wel een lease a/c zijn die niet verkocht behoeft te worden

De vraag bij welk "vloot" plan hoort deze verkoop van de B767's.
Door welke a/c type wordt de B767 vervangen en op welk termijn?
My guess is de a330. Die van de KLM of van een lease maatschappij die deze "over" heeft (over = niet afgenomen door airlines wegens de crisis).
Bovendien kan de a330 onderhouden worden door KLM/Air FRance. Scheelt weer geld.

B787 lijkt me niet (te lang voordat deze beschikbaar zijn). B777 is te duur in vliegkosten.

Wie weet mag het zeggen!!!
 
Nr 4 zal dan wel een lease a/c zijn die niet verkocht behoeft te worden

PH-MCJ is inderdaad een lease kist. Contract duurt nog tot en met 2010, correct me if I`m wrong!...



Bovendien kan de a330 onderhouden worden door KLM/Air FRance. Scheelt weer geld.

No Way Dude, That meens loss of jobs and probably including mine!...:niet_bli:

Persoonlijk hoop/denk ik dat het de A330 word, dit omdat ook P.G. regelmatig de 330 naar voren schuift tijdens zijn promo praatjes voor het personeel. Maar ik sta er ook niet raar van te kijken als men nog een paar jaar met jongere 767ens gaat vliegen.
330 is in Full economy class groter dan de 767 en ik geloof dat men die niet continu vol kan verkopen (zeker in tijden als deze niet, en aangezien we daar voorlopig nog niet door heen zijn), tenzij men nu beslist om opnieuw Business class te introduceren, dan word de pax configuratie kleiner. Maar dat denk ik niet.
Plus het feit dat men de 767 know how en ervaring in-huis heeft.
Lang leven de B767!:biertje:
 
Welke versie van A330 bedoelt hij? Airbus A330-200 heeft wel een groot vliegbereik en kan minstens ongeveer 330-345 pax meenemen in all economy class en grotere Airbus A330-300 heeft ook wel een groot vliegbereik, maar kan meer passagiers meenemen dan zijn kleinere versie, ongeveer 350-380 passagiers in all economy class, maar voor MP is best wel veel op een gewone lijnvlucht.
 
Fokkerkoning, Okay, net als bij de KLM. KLM had veel opties nog staan bij Airbus van bestellingen van haar Airbussen A330's. Ik denk dat de KLM nog wel versneld een paar opties gaan verzilveren in orders, pakweg 4 of 6 stuks voor MP.
Ik geloof dat KLM in begin eerst 6 airbussen had besteld, en 25 opties bedwongen, nu heeft de KLM nog 2 Airbussen in bestelling, aflevering in 2010-2011. Of gaan ze toestellen leasen van een leasemaatschappij, net als in paar jaren geleden met Airbus A320 het geval was?
 
Back
Top