Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

Junior, heerlijk appels met peren vergelijken, mp 9 pax kisten (zijn er op dit moment 4 en van de winter 3) en de klm 2 freighters (vliegen toch echt 4 van die blauwe gebakjes rond hoor, wel 2 nu operated bij mp idd). En die 744's hebben ze ook nog niet zo lang bij mp, daarvoor volgens mij 3 743/742's. Maargoed, ik hou me hier verder maar buiten, blijkbaar toch erg gevoelige materie.
 
van de winter toch ook gewoon 4 pax kisten? kisten hebben afgelopen feb/mrt/apr allemaal hun c-check gehad.

Voor de 4 BCF's waren er 4 742F's

Andere 2 KLM freighters gaan waarschijnlijk ook naar Martinair als ik goed ben geinformeerd.
 
O, ik had begrepen dat de winterdienstregeling met 3 76-en gevlogen zou gaan worden, ligt idd voor de hand dat alle cargo naar MP gaat, zij zijn wat flexibeler cao-technisch gezien, alleen ben erg benieuwd wat er met de pax kant gaat gebeuren.
 
MCH en MCG eindelijk weg !

MCH en MCG eindelijk weg !

De twee eerste machine's verdwijnen woensdag richting USA wat ze er daar mee gaan doen geen idee .
De geruchten gaan dat MP vanaf december de laatste twee KLM 747ERF ook gaan vliegen !
Ik persoonlijk denk dat er vanaf oktober (nieuw winter seizoen ) de eerste 330 gaat vliegen in MP kleuren waar ze vandaan komen geen idee.
 
@ Fokkerkoning: Het was niet mijn bedoeling de discussie gelijk dood te laten bloeden. Alleen dat de CEO voor z'n beurt praat vond ik wat kort door de bocht.
 
Als zemet ingang van het nieuwe winterseizoen in een A330 gaan vliegen, dan zal het personeel ondertussen al opgeleidmoeten worden (vliegers etc...) en zal het papierenwerk voor de A330 ook al rond moeten zijn zo langzamerhand.... klopt dit?

Mocht it nog niet het geval zijn, dan kunnen ze enkel vliegen onder KL AOC
 
Onlangs nog een artikel in de krant gelezen: Gregorowitsch vertelde dat Martinair serieus volop bezig was met het meer belichten van de pax-kant (betere service/comfort en meer passagiersvervoer). Hij wilde de verhouding cargo:pax in de komende jaren naar 60:40, uiteindelijk zelfs 50:50 krijgen. Nu heeft MP een vloot van 17, waarvan 4 voor pax.

Gregorowitsch vertelde uiteraard ook over de crisis, maar hij wilde in de komende jaren wel uit gaan breiden. Je zou dus verwachten dat er binnenkort toch iets overgenomen / besteld wordt? AF/KLM zit zeker "dwars"?

EDIT: 13 vliegtuigen dus...
 
15. 4x B744BCF (Parked). 7xMD11, 4xB767
Ik denk niet dat AF-KLM dwars zit. Denk dat hun er alles aan gelegen is MP winstgevend te maken, en snel.
 
15. 4x B744BCF (Parked). 7xMD11, 4xB767
Ik denk niet dat AF-KLM dwars zit. Denk dat hun er alles aan gelegen is MP winstgevend te maken, en snel.

Dan zou je dus een order verwachten binnen enkele jaren. Waar zou Martinair naar gaan kijken: B777, A330, A340?
 
Gerucht gaat dat totdat de crisis voorbij is er geen grote beslissingen wat betreft Martinair gemaakt gaan worden.

Er wordt nu gekeken naar de volgende tijdelijke oplossing;

Martinair gaat alle KLM Freighters vliegen

KLM gaat voor de Martinair met de A330 op Martinair bestemmingen vliegen
 
leuk voor alle 76 captains van MP en de 74F (aannemende dat F een aparte divisie is) captains van KL
Eens kijken wat de VNV hiermee gaat doen

Daarbij mag dan de stoelenconfig in de A332 van de KLM wel aangepast worden naar die van MP, anders wordt dat nooit winstgevend
 
de 747 F worden gevlogen door alle captains van de 747 vloot er is geen aparte afdeling en waarom zou KL niet voor MP gaan vliegen met de KL MD11 ? denk dat het logischer is MP kan voor veel belly vracht zorgen.
 
Wellicht zijn deze 4 A330's iets voor MP :D

Klik hier



Zou wel een soortgelijke deal worden als tussen KLM en MP Cargo... MP vliegers ( en cabine? ) blijven werken onder MP cao. Nieuwe vliegers worden KLMers?!?..

Mischien gaan de MP A330's dan wel vallen onder de Blauwe A330 unit vanwege kostenbesparingen.. Nieuwe bestemmingen voor zowel KLMers als MPers. Er zullen dan afspraken gemaakt moeten worden over de verhouding KLM versus MPers wat betreft promotie op de A330's.

Het lijkt me dan wel dat ze bij MP de ambitie om weer charters op Europa te gaan vliegen moeten laten vallen om de groei van Transavia niet in de weg te zitten..

Iedereen blij toch?
 
Back
Top