He B767, je maakt me nieuwsgierig waarom je je post hebt verwijderd!
Ik had in eerste instantie gereageerd, maar bedacht me later dat ik beter niet kan reageren, daar er medeforummers wel eens wat moeite mee hebben als mensen van een "andere maatschappij"reageren op het wel en wee bij de "buurman". Zie hieronder het citaat van Sjakie daarover....
sjakie said:
Beste 767-300ER,
Het gaat wat ver hier de 76 planning van MP weer te geven maar je bent geheel abuis voor wat betreft je weergave van de werkelijkheid. Ik lees dat je een expert bent op gebied van planningen maar beperk dat dan tot je eigen clubje, je verhaal klopt NIET.
<<<<KNIP, Niet terzake doende alinea, is hierboven al op gereageerd, dus laat ik gemakshalve maar even weg KNIP>>>>>>>
Appels, peren, bananen, geen hear say maar gewoon zelf zien.
Ik heb me inderdaad gestoord aan je "zaadjes" verhaal. Voorlopig is het alleen Arke die al een aantal malen de pers heeft gehaald met MEGA vertragingen.
Ik weet het zodra MP een vertraging heeft ben jij, of een van je Arke collega's, de eerste met de posting.
Succes. Je moet je realiseren dat vele lezers op dit forum geen inside info hebben van Arke en/of MP en daarom is het verstandig wat minder speculerend te zijn over de buurman en je te beperken tot de werkelijke waarheid.
Sjaak
Lijkt me duidelijke taal dat ik dus, kennelijk,beter mijn mond kan houden (ook al blijf ik bij mijn (juiste!) standpunt, "buurman" of niet)
Dus MP biedt 3 eigen B767's aan. Nr 4 zal dan wel een lease a/c zijn die niet verkocht behoeft te worden
Klopt, de PH-MCJ is lease en deze loopt tot medio 2010(ik geloof of eind april of 1 juli)
Oeps Sjakie, sorry dat ik wat inside info over "me buurman" plaats, als deze niet juist is, laat ik dit natuurlijk wederom graag door jou corrigeren
De vraag bij welk "vloot" plan hoort deze verkoop van de B767's.
Door welke a/c type wordt de B767 vervangen en op welk termijn?
My guess is de a330. Die van de KLM of van een lease maatschappij die deze "over" heeft (over = niet afgenomen door airlines wegens de crisis).
Bovendien kan de a330 onderhouden worden door KLM/Air FRance. Scheelt weer geld.
B787 lijkt me niet (te lang voordat deze beschikbaar zijn). B777 is te duur in vliegkosten.
Wie weet mag het zeggen!!!
772 valt af, veel te veelpax tegelijk,zelfs in de 772
788 is niet op zon korte termijn voorhanden
332 heeft voorkeur van MP zover ik erover kan oordelen.
Even een heel grof rekensommetje: MP heeft 274 plaatsen (economy/comfort) in hun 763, KLM had er indertijd 220. Dat betekend dat MP 24% meer stoelen in hun 767 heeft staan als dat KLM dat in het verleden had.
Nu gooien we dezelfde berekening even los op de 332. KLM heeft er 251 stoelen in staan. 251 x 124% zou dan ongeveer 311 stoelen opleveren Let op,dit is een zeer grove berekening, maar zal de realiteit aardig benaderen....
Wellicht dat de 4 BCF's die in Arizona staan en waar maandelijks nog leasekosten over betaald worden geruild worden tegen 4 A332's bij dezelfde leasemaatschappij?
surfrules said:
Maar ik sta er ook niet raar van te kijken als men nog een paar jaar met jongere 767ens gaat vliegen.
Zou kunnen en zou voor jou ideaal zijn. Helaas liggen deze kisten op dit moment niet voor het oprapen, nu de levering van de 787 opnieuw is uitgesteld en dit bij een hoop maatschappijen de vervanging is voor hun 763's... Maatschappijen blijven dus noodgedwongen langer doorvliegen met hun 763's zodat er weinig op de markt komt...