Health insurance

Hoho, ik was sarcastisch!
Ik weet dat je arts bent en dus kennis ter zake hebt.
Wat je aanhaalt is wel een goede; er moet veel meer bekend worden over de inhoud/kwaliteit van (basis) zorgverzekeringen. Zoals altijd in NL gaat het vooral om de drie euro goedkoper per maand....

Zelfs de consumentenbond vergelijkt vooral op premie, dan dekking maar niet op snelheid van geld overmaken, acceptatie, medische kennis, bemoeienis met arts etc etc
 
Inderdaad, dat heb ik dus ook. Ik houd je op de hoogte ;)

Hey Xolon,

Heb je toevallig dat formulier al geregeld? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, ben gewoon in NL verzekerd bij de CZ, betaal ook netjes PRSI en zit bij de CXC, maar verder nog niets geregeld met S1/E106...:confused:
 
Hey Xolon en PH-Job,

Heb vorige week het E106 formulier van een Airworker ontvangen. Indien hij het goed vindt dan kan ik het wel ff doorsturen. Maar contact me ff via een ander social network ;-)
 
Heb het formulier van mijn accountant ontvangen (O´Connor) en terug gestuurd. Wacht nu op antwoord.
 
Heb het formulier van mijn accountant ontvangen (O´Connor) en terug gestuurd. Wacht nu op antwoord.

Gaat het hier toevallig om dit formulier:

Employed_pursuing_two_Member_States.pdf

? Ik moest namelijk van O'Connor dit formulier invullen en retourneren. Heb inmiddels ook al een blanco E106 form op de kop getikt (gekregen via hse.ie) en heb al een e-mail verstuurd richting O'Connor wat ze hiermee willen.

Wel een doolhof zeg :eek:
 
Dat formulier wat je hierboven noemt is het huidige A1 formulier. Dat heb ik inderdaad opgestuurd en ik wacht nog tot nader feedback.

Heb vandaag even een mailtje eruit gestuurd voor een status update. Maar eens kijken...
 
Ik heb nieuws,, namelijk het volgende van de Ierse regering via mijn accountant:

With reference to the above mentioned application. Before l can proceed Mr. xxxxxxxx
apply first to his country of residence Netherlands for a Provisional Decision under Article 16 . If a Provisional Decision is not forthcoming from that Authority, we would instead require confirmation that it has been requested in this instance.

A copy of the Work Duty Rosta that states work duties (not off-time duties) should be presented to the Authority (see the attached contact detai|s):-


Het verbaasd me eigenlijk wel, dat ze sowieso hebben gereageerd,, maar wat nu?!?!
 
Rooster opsturen en via svb.nl het ´Application for E101A1´ document invullen en opsturen. Tot zover ben ik nu.
 
Ter informatie:

Vorige week bij ooms een internationale zorgverzekering afgesloten omdat ik toch wat meer zekerheid wilde, en gelijk bij ONVZ (via de VNV afgesloten) aangegeven dat ik wilde opzeggen. Moest ik bewijzen dat ik inkomen uit het buitenland heb (voor de nieuwe wetgeving verplicht), dus heb ik het welbekende brookfield contract opgestuurd.

Nu word mijn verzekering bij ONVZ per ingangsdatum opgezegd en mijn premie teruggestort. Omdat ik/wij geen sociale lasten betaal/betalen in NL
Of ik ook even mijn ziekenhuis bezoek (controle) van vorig jaar wil betalen....


Ik ben dus een jaar onverzekerd geweest!

Een gewaarschuwd mens....



gr. Steenbak
 
Vraagje, waarom kies je voor OOMS en niet de ONVZ international verzekering?
 
Voor hetzelfde geld, een wa, inboedel en rechtsbijstandsverzekering plus de uitgebreide zorgverzekering. Iig in mijn geval.
 
Ter informatie:

Vorige week bij ooms een internationale zorgverzekering afgesloten omdat ik toch wat meer zekerheid wilde, en gelijk bij ONVZ (via de VNV afgesloten) aangegeven dat ik wilde opzeggen. Moest ik bewijzen dat ik inkomen uit het buitenland heb (voor de nieuwe wetgeving verplicht), dus heb ik het welbekende brookfield contract opgestuurd.

Nu word mijn verzekering bij ONVZ per ingangsdatum opgezegd en mijn premie teruggestort. Omdat ik/wij geen sociale lasten betaal/betalen in NL
Of ik ook even mijn ziekenhuis bezoek (controle) van vorig jaar wil betalen....


Ik ben dus een jaar onverzekerd geweest!

Een gewaarschuwd mens....



gr. Steenbak

Ryanair/brk/Ierse accountants zijn zich hier al jaren van bewust. (heb ik zwart op wit) Volgens hen hoogste prioriteit om iets over te regelen. Nooit meer wat van gehoord. (sinds 2009) Natuurlijk verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie, maar wat info hierover was wel netjes geweest. Het boeit ze niks dat een groot deel van hun piloten onverzekerd is. Zo blij dat ik bij de groep "Lucky ones that managed to escape" hoor!

Overigens ben ik destijds na veel gedoe en naar wat bleek meer dan een jaar onverzekerd zijn geweest naar ONVZ gegaan. Heb een boete net kunnen afwenden, onverzekerd zijn is strafbaar!
 
Neem een verzekering bij de Goudse..! Zij hebben de Goudse Expatrius verzekering voor in het buitenland werkende mensen. Ik heb hier geen gezeik mee gehad toen ik werkende was in het buitenland (wel officieel wonende in NL):yeehaa:
 
Weet iemand een verzekeringsmaatschappij dekking heeft in het buitenland als je ook in het buitenland woont (dus niet meer in NL ingeschreven staat)??

Vang overal bot op het moment...

Ook ik heb inderdaad een jaar onwetend onvezekerd rondgelopen en uiteindelijk een lokale zorgverzekering afgesloten, maar ik wil nu een aantal verzekeringen gaan afsluiten en dat doe ik het liefst in NL.
 
@Joss
Heb je bij de Goudse ook eerst nog een E101/E106 formulier moeten invullen? Heb zelf zo'n application form en bij de Ierse accountant ingediend. Maar deze zegt dat ik eerst bij SVB een E101 moet aanvragen en daarmee dan weer een E106 in Ierland kan aanvragen (of ff andersom, dat overzicht ben ik ff kwijt). Maar door dat gedoe ben ik ook nog niet verzekerd.

Mijn situatie is ook werkend in buitenland en ingeschreven/wonend in NL.

Ik wil dit wel graag asap geregeld hebben.

Weet dat iemand anders ook iets via Allianz heeft geregeld.

Any help hierover wordt meer dan gewaardeerd. Thx!
 
Ditched, de Goudse doet dat als het goed is. Neem anders even contact op met expatverzekeringen.nl
 
@Joss
Heb je bij de Goudse ook eerst nog een E101/E106 formulier moeten invullen? Heb zelf zo'n application form en bij de Ierse accountant ingediend. Maar deze zegt dat ik eerst bij SVB een E101 moet aanvragen en daarmee dan weer een E106 in Ierland kan aanvragen (of ff andersom, dat overzicht ben ik ff kwijt). Maar door dat gedoe ben ik ook nog niet verzekerd.

Mijn situatie is ook werkend in buitenland en ingeschreven/wonend in NL.

Ik wil dit wel graag asap geregeld hebben.

Weet dat iemand anders ook iets via Allianz heeft geregeld.

Any help hierover wordt meer dan gewaardeerd. Thx!


Ik kreeg geen E106 formulier.. anders had je ook direct via de CZ verzekerd kunnen worden.. Ik zou even diep in de papieren moeten duiken voor verduidelijking. Volgens mij was de reden dat je Self employed bent.
 
Back
Top