Hé Janszoon,
Je vliegt eerst met 2350 RPM horizontaal met een snelheid van 95 Knots.
wat Niels al zei; elke 100RPM verandering geeft een snelheidsverandering van 5 knots.
Je dient wel eerst te decellereren tot 80 Knots omdat je met deze snelheid ook de dalende bocht wilt gaan maken.
Dus zet je je RPM op 2050. Hierdoor vlieg je horizontaal 80 Knots.
Om te dalen met 80 Knots geef je eerst 400 RPM terug dit betekent dat je 1650RPM moet selecteren
maaaaaaaaarrrrrrr.......................................
Je wilt niet dalen in een rechte lijn, maar je wilt dalen met een bocht.
Als je een bocht maakt met een vliegtuig, zullen de vleugels niet op één lijn zijn met de horizon waardoor er lift verloren gaat, als gevolg van het banken van het vliegtuig.
Dus om dit verlies aan lift te compenseren moet je +/-200RPM gas erbij geven met dien verstande de dalende bocht alsnog met 80 Knots te kunnen vliegen.
1650RPM + 200RPM=1850RPM
P.S. Janszoon ik vind het écht goed van jou dat je zo'n vraag stelt naar aanleiding van het blauwe boekje.
Toen ik het blauwe boekje leerde, ben ik er echt niet zo diep ingegaan als jij nu doet.
assed:
Anyways, volgens mij heb jij je GVSS volgende week? Succes alvast.
Ik heb dan m'n COVA op Eelde.