GVSS data KLS

heb net 11 september po2 gehaald en moet 13 t/m 16 oktober voor grading
maar moet die brief en boekje nog krijgen nu vroeg ik me alleen af of je dat
hotel zelf moet boeken of dat de kls dat voor je doet?

greetz

Dat moet je zelf doen. De KLS regelt wel dat er ruimte is, en een voordelige prijs. (ookal zijn er soms via internet voordeligere aanbiedingen te vinden)
 
heb net 11 september po2 gehaald en moet 13 t/m 16 oktober voor grading
maar moet die brief en boekje nog krijgen nu vroeg ik me alleen af of je dat
hotel zelf moet boeken of dat de kls dat voor je doet?

greetz

Het boeken moet je inderdaad zelf doen. 10 dagen van tevoren krijg je het boekje en informatie zoals het boeken van een kamer in Mercure Hotel. Daarin vermelden ze naar welk emailadres je, je bevestiging heen moet sturen. Je kan dus gerustig even wachten tot 3 oktober met boeken.

jesper
 
ok thx is het misschien handig om het hotel al een dag voor
het begin van de grading te boeken zodat je niet zo vroeg op hoeft
omdat je nog een heel stuk moet reizen of begint de grading niet zo vroeg?
want ik woon namelijk in Nijkerk

pim
 
Zeker doen. Ga lekker zondag naar je hotel. Kan je je dan alvast een beetje aanpassen aan die kamer en lekker 'uitslapen' voor de volgende dag. Het heeft echt geen zin om op maandag nog 1-2 uur te gaan rijden voordat je moet beginnen. Dan ben je doodop als je aankomt...
 
GVSS van 8-09 t/m 11-09 2008

GVSS van 8-09 t/m 11-09 2008

Yo Comrads,

Net een brief van de KLS-FA gekregen, ik ben dóóóóóóóóóóóór naar de COVA.:biertje:

Het was cker een leuke week. Ik ben zondag al naar het Mercure hotel gegaan om maandag lekker uitgerust aan de GVSS te beginnen.
Het hotel is goed te doen, of fietsafstand van een winkelstraat met daarin een Pizzaria , een Chinees en een Super de Boer enz.
Het vliegveld kun je vanaf het hotel met de fiets in ongeveer 16 minuten bereiken.
In het restaurant van het hotel kun je lekker eten, echter voor vegetariërs is er niet veel keus. In dat geval raad ik je de verrukelijke Italiaanse Tomatensoep aan.
Wat ook wel aangenaam is, is het feit dat er in het Hotel een internet Hotspot van T-Mobile aanwezig is voor je laptop.


Een minpuntje was dat er een lange tijd zat tussen de vluchten en briefings. In het lokaal waar we wachtten was er wel een DVD-speler + T.V. aanwezig, alleen jammer dat er niemand een filmpje meehad ;) .

Wat het meeste heeft bijgedragen aan de geslaagde week was de aanwezigheid van 4 bloedmooie dames in onze groep:). Wel zo leuk om te zien dat er steeds meer vrouwen kiezen voor dit beroep. In totaal bestond de groep uit 11 personen.

Het potje voetbal dat we op dindsdag avond speelden tegen FC Schwalbe :grijns: (Studenten van KLS-FA), hadden we helaas verloren met 3-0 en een fust bier:biertje:.

Veel succes voor als je de GVSS nog moet doen!
 
heej gefeliciteerd

alleen jij hebt het over een fiets? hoe kom je aan die fiets dan of gaan de meeste mensen
met bus/taxi van het hotel naar het vliegveld? (staat vast in die brief alleen die moet ik nog krijgen) wat voor cijfers het je mee gekregen van je grading en po2?
 
volgende week

volgende week

Ik ga a.s. zondag naar het mercure hotel, zijn er nog meer mensen die dan heen gaan? en is er misschien ook iemand aanwezig met een auto mocht het slecht weer worden? Ben druk aan het leren uit het boekje :p nou jah hopen op een leuke week met positief resultaat ;).

Groetjes Henk.
 
heej gefeliciteerd

alleen jij hebt het over een fiets? hoe kom je aan die fiets dan of gaan de meeste mensen
met bus/taxi van het hotel naar het vliegveld? (staat vast in die brief alleen die moet ik nog krijgen) wat voor cijfers het je mee gekregen van je grading en po2?

@ pim_brink

Ik neem aan dat je deze vraag aan mij stelt.:)
De fiets kun je bij het Hotel gratis krijgen. Je kunt eventueel de sleutels bij het inchecken vragen en deze vervolgens op het moment van vertrek weer inleveren.
Je fiets is knalroze, zonder versnellingen, met een in hoogte verstelbare zadel, bagagedrager + spinbinder en zonder handremmen. Wel met een werkende voor en achterlicht.
Ik kon er probleemloos mee in het bos crossen, van trappen af fietsen en geweldige slips maken. :grijns:
Alleen jammer dat de fiets brede banden had, dit zorgde voor veel weerstand tijdens het fietsen.

Je vraagt welke cijfers ik van de grading heb meegekregen: Helaas krijg je je cijfer niet te horen. Pas tijdens je opleiding zul je deze te horen krijgen. Het cijfer van PO2 krijg je direct te horen aan het einde van PO2 van de psycholoog.

Met de bus naar het Vliegveld is vanuit het Hotel niet te doen. Een taxi wordt te duur. Er zal vast wel iemand in jou groep zijn met een auto dus maak je wat dat betreft niet al te veel zorgen.

Er zijn trouwens 7 van de 11 personen sowieso door. Waarschijnlijk worden dat er 8 want één persoon moet deze week terugkomen omdat er een simulator kapot was.
Van de andere 2 heb ik helaas nog niets vernomen...........
 
Last edited:
oh ok tnx ja van dat po2 cijfer wist ik al want ik heb po2 namelijk ook al gehaald (met een 7)
wat had jij voor je po2 dan? en als je een redelijk cijfer hebt voor je po2 hoe slecht mag je het dan doen voordat ze je afwijzen bij de grading?
 
Zoals ik het begrepen heb, staat je grading totaal los van alles (natuurlijk telt je indruk die je daar geeft wel mee). Bij de COVA bekijken ze al je resultaten nog eens om tot een eindoordeel te komen.
 
zo ver ik weet krijg je die cijfers alleen niet altijd te horen maar staan ze wel in het einrapport wat je krijgt als je overal door bent en volgens mij is het ook zo dat als
je minder presenteert bij po1 en 2 maar nog goed genoeg om door te gaan (bijvoorbeeld een 5) je dan beter moet scoren op je grading, mijn broer heeft namelijk net kls gedaan en die heeft wel van die cijfers gekregen ik wou alleen even weten hoe slecht je mocht halen voor je grading als je een redelijke po1 en 2 had want dat wist hij niet
 
Ik geloof niet dat iemand daar een precies antwoord op kan geven ;)

Ik sprak echter iemand op de KLS (een student):duh: die mij zij dat wanneer je slechte cijfers voor PO1 en PO2 hebt gehaald. Je wel heel goed je best moet doen bij de GVSS, zoniet dan word je niet uitgenodigd voor de COVA.

Op de donderdag tijdens de eindbriefing zei een instructeur dat ze hun bevindingen over de graderaars niet zouden openbaren.
De instructeur zei letterlijk dat ze hun bevindingen eerst naar het COVA sturen, en deze op haar beurt de resultaten van het GVSS vergelijkt met de eerder behaalde resultaten (PO's). Op basis hiervan besluit de COVA jou wel of niet uit te nodigen voor een gesprek.


Het zou ook zo kunnen zijn dat het COVA bij twijfel ,om jou wel of niet voor een gesprek uit te nodigen, tevens jou levensbeschrijving raadpleegt om vervolgens tot een weloverwogen besluit te komen.
Dit is slechts mijn hypothese en hoeft dus niet 100% waar te zijn ;)!

Eén ding is dus zeker, als je het niet al te goed tijdens de PO1 en PO2 hebt gedaan, maar vervolgens wel wordt uitgenodigd voor de COVA, kan je met zekerheid stellen dat het cijfer van je GVSS bijzonder gunstig is................:)


@ Toes
Jij bent nu dus bezig met de NLS of selectie daarvan?
 
Last edited:
Ik sprak echter iemand op de KLS (een student):duh: die mij zij dat wanneer je slechte cijfers voor PO1 en PO2 hebt gehaald. Je wel heel goed je best moet doen bij de GVSS, zoniet dan word je niet uitgenodigd voor de COVA.

Op de donderdag tijdens de eindbriefing zei een instructeur dat ze hun bevindingen over de graderaars niet zouden openbaren.
De instructeur zei letterlijk dat ze hun bevindingen eerst naar het COVA sturen, en deze op haar beurt de resultaten van het GVSS vergelijkt met de eerder behaalde resultaten (PO's). Op basis hiervan besluit de COVA jou wel of niet uit te nodigen voor een gesprek.


Het zou ook zo kunnen zijn dat het COVA bij twijfel ,om jou wel of niet voor een gesprek uit te nodigen, tevens jou levensbeschrijving raadpleegt om vervolgens tot een weloverwogen besluit te komen.
Dit is slechts mijn hypothese en hoeft dus niet 100% waar te zijn ;)!

Eén ding is dus zeker, als je het niet al te goed tijdens de PO1 en PO2 hebt gedaan, maar vervolgens wel wordt uitgenodigd voor de COVA, kan je met zekerheid stellen dat het cijfer van je GVSS bijzonder gunstig is................:)


@ Toes
Jij bent nu dus bezig met de NLS of selectie daarvan?

Volgens mij telt alles mee bij de cova. Je haalt een bepaald cijfer/aanbeveling van de PO1 en 2. Dan doe je je GVSS. De instructeurs die geven een advies over je gvss aan de cova en advies kan zijn matige vlieger maar wel leergierig oid.. dan pakt de cova dat advies en jou PO's erbij en gaat beslissen of ze je uitnodigen voor een gesprek.

Het kan dus zo zijn dat als je PO's erg goed waren en inzet toonde etc en je GVSS iets minder is dat je dan wel door bent en andersom.

Ik had op PO's met een 7 (ruimvoldoende). En mijn GVSS ging redelijk, zo heb ik bijv vlucht D finaal verkloot en vond ik persoonlijk dat ik over het algemeen ook beter had gekunt. Toch uitgenodigd voor het COVA gesprek wat maar 10 minuten duurde en meer over de koetjes en kalfjes ging en 2 dagen later kreeg ik te horen dat ik door was ;). Denk dus dat mijn COVA gesprek meer een formaliteit was dan iets anders. Ik bedoel mijn motivatie was niet eens aan bod gekomen, niks over de KLS/KLM :p.

Maargoed Gaat er bij de cova om dat je daar je mannetje staat en je niet onder tafel laat lullen. Ze kunnen soms best hameren op 1 ding. Trouwens de lengte van het gesprek zegt niks. Iemand die in mijn gvss groep zat had een cova gesprek van 45 minuten en die was ook door ;).

ps. als je eenmaal aan de opleiding bent begonnen kan je volgens mij je GVSS resultaten inzien!
 
ja zoiets dacht ik al. ik wou alleen nog ff weten bij de gvss heb je toch maar 1 of 2 beurtjes per dag wat moet je dan in de tussentijd doen behalve voorbreiden voor je volgende beurtje?
hebben ze daar ook nog speciale activiteiten voor of mag je gewoon doen wat je zelf
wil? en zijn er nog mensen die ook 13 tot 16 okt gvss hebben?
 
Je bent toch wel voornamelijk bezig je vluchten voor te bereiden en te wachten :)

En inderdaad, de COVA zal je behaalde resultaten bekijken om te beslissen of je op gesprek mag komen. Het gesprek geeft de doorslag.

@ SevenFourSeven: ben bij de GVSS ronde afgevallen, daarna selectie gedaan bij de NLS en ben door. Nu alleen nog m'n natuurkunde cursus afmaken en medisch gekeurd worden. Dan begin ik in principe in maart.
 
13-10 t/m 16-10

13-10 t/m 16-10

ja zoiets dacht ik al. ik wou alleen nog ff weten bij de gvss heb je toch maar 1 of 2 beurtjes per dag wat moet je dan in de tussentijd doen behalve voorbreiden voor je volgende beurtje?
hebben ze daar ook nog speciale activiteiten voor of mag je gewoon doen wat je zelf
wil? en zijn er nog mensen die ook 13 tot 16 okt gvss hebben?

Leuk en leerzaam om alles zo te lezen!
Ik heb ook in deze week de GVSS. Ben onwijs benieuwd!
Is het overigens verstandig om nu al te boeken of om te wachten totdat ik
de definitieve bevestiging heb? (10 dagen van te voren).
 
Hee Vlieg17 ik heb vandaag ook bericht gekregen dat ik de GVSS van 20-10 t/m 23-10 heb.
Waar ben jij van plan te gaan overnachten? In het mercure hotel, of ergens anders?
 
@ jazer
nou of het verstandig is weet ik niet maar ik wacht in ieder geval tot ik die brief
heb, ik neem aan dat de kls al een soort van regeling met het hotel heeft dat ze plekken
vrijhouden ofzo dus het lijkt me dat tien dagen van te voren wel voldoende is?
heb je trouwens ook hyves of iets dergelijks dan kan k je ff toevoegen mijne is
pimmans1.hyves.nl wat had je trouwens voor je po2 of heb je geen cijfer mee gekregen?
 
Back
Top