Grading Transavia

Vanochtend nog even gebeld om te vragen of er al wat bekend is. Niet, hopelijk, en naar verwachting, in de loop van volgende week uitslag.
 
Goedemiddag!

Ik heb vorige week dinsdag uitslag gehad...positief! Morgen aanname keuring doen en starten begin December. Top!

Sterkte nog even Hannibal!
 
email transavia

email transavia

ik heb een vraagje,

ik had me online ingeschreven bij transavia, en nu heb ik een email
ontvangen waarin ze mij vragen om wat spullen op te sturen, zoals
brevetten etc..om te kijken of ik voor een eerste sollicitatie ronde kan worden
uitgenodigd:p: ik weet dat ik aan de minimale eisen voldoe die transavia stelt,
maar hoe groot is de kans dat ik daadwerkelijk wordt uitgenodigd?
of is dit gewoon een normale email, waar je niet directg blij me hoeft te zijn
omdat ze die naar iedereen sturen,
hoop dat iemand hier wat meer van weet

groeten

bruns
 
Succes Capt Tandoori! Hopelijk binnenkort op gesprek! Ik mag 7 december beginnen, samen met nog 2 mensen van 265/269!

Adios!
 
Heeft verder nog iemand iets gehoord.
Ben door de keuringen heen, wacht alleen nog op de uitslag van de medische aanname keuring. Maar vanochtend helaas gehoord dat ik waarschijnlijk moet wachten tot oktober 2009?!?!?!
 
flybye, hoezo wachten tot oktober 2009??? :eek: waar heb je dat gehoord? ik ben recentelijk uitgenodigd door Trans om mijn papieren op te sturen, nu inmiddels 2 weken geleden dat ik ze heb opgestuurd en ik heb nog steeds niks gehoord... niet echt een positief vooruitzicht dit...
 
Klopt ze hadden van hogere hand doorgekregen dat ze moesten gaan schrappen in hun opleidingen dus ziet er somber uit voor de vele die hun spullen op mochten sturen.
 
dan zou het best netjes zijn van Trans als ze dat wel even laten weten... zit ik hier in spanning te wachten of (en wanneer) ze bellen of ik op gesprek mag komen, hoor ik hier op het forum totaal andere dingen...
 
Ik heb nog niks gehoord in de wandelgangen over het schrappen van opleidingen, zal wel eens rondvragen.
Ben er net als jullie ook helemaal niet blij mee, hoe minder nieuwe copi's hoe harder er gewerkt moet worden komend jaar :mad:
 
Ik kan het slechte nieuws van FLYBYE bevestigen. Ik sta samen met RogerRabbit en nog een schoolgenoot (EPST) gepland voor de typerating klas van 7 december 2008. Normaliter bestaan de klassen bij Transavia uit vier piloten of een veelvoud daarvan. Ik neem dus aan dat FLYBYE onze vierde klasgenoot is.

Helaas heb ik al afgelopen dinsdag telefonisch van PZ Transavia vernomen dat de opleidingen van december en later zijn geschrapt. De dame van PZ wist vanaf haar vakantieadres met spoed te melden dat wegens de economische malaise door hoger hand is besloten om de opleidingen pas NA DE ZOMER VAN 2009 (negen) te starten.

Mij is verteld dat we voor JULI 2009 niets hoeven te verwachten en dat ze dan weer contact met ons opnemen. Mocht Transavia toch nog onvoorzien mensen eerder nodig hebben wegens uitval etc., dan zijn wij als eerste aan de beurt.

Onder voorbehoud een jaar in de holding pool dus. :-(

Wat de gevolgen zijn voor kandidaten die nog niet door de selecties heen zijn, weet ik niet. Het is niet ondenkbaar dat ook de selecties worden opgeschort en dat de holding pool niet wordt uitgebreid. Ik weet dat een aantal van mijn schoolgenoten door de psycho heen is, maar nog steeds geen uitnodiging voor medische keuring heeft ontvangen (aanname vlieger keuring voor Transavia bij KLM health services Schiphol-Oost).

Ik hoop echter voor iedereen dat kandidaten in de selectie nog wel kunnen worden aangenomen en ook in holding pool terecht kunnen komen. Een jaar mogen wachten is beter dan helemaal niet mogen wachten.

Ik houd jullie op de hoogte en wens iedereen het beste...

gr PH-ILZ
 
Last edited:
Of ik de 7e zou starten weet ik niet, want ik wacht nog op de uitslag van mijn medical.
Had ze alleen gebeld om te informeren of ze de uitslag daarvan al binnen hadden.
Hadden ze nog niet, maar kreeg wel gelijk het slechte nieuws te horen. Ja helaas, maar goed ik heb ook het geluk dat ik nog wel op de wachtlijst terecht kom.
Iedereen verder nog succes en hoop dat jullie de keuringen in ieder geval nog af mogen maken.
En hopelijk tot volgend jaar.
 
Ik zou er persoonlijk ook niet teveel meer op hopen. Het is jammer maar helaas voor de mensen in de selectie, maar blijf volop solliciteren bij andere bedrijven.

De eerste mogelijkheid om te beginnen bij trans zal pas over een jaar zijn, en ik denk niet dat iemand zo lang daarop wil wachten. Dus versturen die brieven.
 
Er beginnen er 3 in de november klas, die ook daadwerkelijk doorgaat. Daarnaast weet ik van 2 personen die ontslag genomen hebben die later zouden beginnen, december geloof ik.

Deze zijn ook werkloos vanaf december omdat trans ze afgebeld heeft en ze niet terug kunnen keren. Al met al behoorlijk kl#te voor ze gezien de huidige arbeidsmarkt.
 
Back
Top