Grading Transavia

And what about the Air Force guys?:airforce:

Volgens een oud collega is Trans opzich best positief over de militair vliegers daar. Helaas is er (zover ik weet) alleen geen special traject voor militair vliegers (zoals BA heeft voor vliegers van de UK strijdkrachten). Ik gok dat militair vliegers dus ook op de grote stapel met sollicitaties belanden daar. Daarnaast schijnt de mogelijkheid om met ervaring in een hogere trede in te stromen niet meer te bestaan.

Al met al voor mij voorlopig een te grote gok om te gaan investeren in mijn ME IR A.
 
@Altimeter, ik hoopte dat iemand mij kon vertellen wat de huidige visie is van Trans op militair vliegers. Hoor namelijk dat Trans de laatste tijd best veel aanneemt maar collega's die al minimaal twee jaar hun gegevens online up to date houden horen niks.
@Hello, thanks voor de info, ik hoorde dat je in het buitenland opzich best nog veel kans maakt maar daar moet je ook open voor staan.
 
@Slagroom

Zover ik weet is de huidige visie van trans omtrent militair vliegers niet veranderd.
Er vliegen enorm veel ex klu/marine vliegers bij Trans en dat heeft ook altijd een positieve mix gegeven aan het korps.

Ik heb ook begrepen dat dit jaar weer militair vliegers op gesprek zijn geweest.
Hoe het daarom zit met mensen die al 2 jaar hun gegevens up to date houden weet ik niet.
Bedoel je hiermee expliciet ex militair vliegers of vliegers in het algemeen ?

Wel belangrijk is dat Trans de regel hanteert dat je niet langer dan 2 jaar klaar mag zijn met de ab initio opleiding. Maar goed dit slaat dan uiteraard niet op militair vliegers.

Groeten
 
@Altimeter
Bedankt voor je informatie! Dat is mooi om te horen. Omtrent de vliegers bedoel ik militair vliegers die de overstap willen maken. Weet je toevallig of Trans ook nog een onderscheid maakt tussen militair vliegers met fixed wing ervaring en rotary ervaring? Ik weet dat KLM wel een regel heeft als je heli hebt gevlogen je minstens 1000hr heavy fixed ervaring extra moet hebben.
 
Ik zou me niet al teveel zorgen maken : op de MUC-deal krijgen ze zo weinig reacties dat een brevet & een lichaamstemperatuur van om en nabij de 37 graden wel genoeg moeten zijn.
 
Ik zou me niet al teveel zorgen maken : op de MUC-deal krijgen ze zo weinig reacties dat een brevet & een lichaamstemperatuur van om en nabij de 37 graden wel genoeg moeten zijn.

Geld alleen voor de DEC posities en niet voor de fo plekken.
Genoeg ab initios nog die maar al te graag willen vliegen in MUC.
 
@Slagroom

Zover ik weet is de huidige visie van trans omtrent militair vliegers niet veranderd.
Er vliegen enorm veel ex klu/marine vliegers bij Trans en dat heeft ook altijd een positieve mix gegeven aan het korps.

Ik heb ook begrepen dat dit jaar weer militair vliegers op gesprek zijn geweest.
Hoe het daarom zit met mensen die al 2 jaar hun gegevens up to date houden weet ik niet.
Bedoel je hiermee expliciet ex militair vliegers of vliegers in het algemeen ?

Wel belangrijk is dat Trans de regel hanteert dat je niet langer dan 2 jaar klaar mag zijn met de ab initio opleiding. Maar goed dit slaat dan uiteraard niet op militair vliegers.

Groeten

Ik heb niet (meer) het idee dat Trans militaire vliegervaring als een voordeel ziet boven ab initio's. In 2006-2008 werden de militaire vliegers die solliciteerde nagenoeg allemaal uitgenodigd op gesprek en werden ze ook nagenoeg allemaal aangenomen. Op dit moment ken ik niemand die zelfs ook maar op gesprek mocht komen (vanuit rotary). Uiteraard hoor ik het graag als ik er naast zit.

Animo om over te stappen is er overigens meer dan voldoende.
 
Ik heb ook nooit gezegd dat trans militaire ervaring als voordeel ziet.
Elke groeperig wordt mijns inziens gelijk gewardeerd en ook zo behandeld.

De reden waarom er vorig jaar weinig tot geen militaire vliegers zijn aangenomen ligt ook niet aan de ervaring. Want er zijn bijvoorbeeld ook geen airline
Mensen met ervaring aangenomen.
Dit alles had te maken met het feit dat trans mensen wou laten instromen in schaal 1.
In onze cao stond toen dat mensen met ervaring ingeschaald zouden moeten worden in schaal 3. Dit was puur een kosten technische afweging.
Gelukkig is dit veranderd. Iedereen ongeacht ervaring stroomt nu in schaal 1 in.
Nu is het natuurlijk belachelijk dat je met ervaring in dezelfde schaal instroomd als iemand met 170 uur. Maar het was of dit of de oude regeling.
Dus dan denk ik dat we nu beter af zijn.
 
Ik heb ook nooit gezegd dat trans militaire ervaring als voordeel ziet.
Elke groeperig wordt mijns inziens gelijk gewardeerd en ook zo behandeld.

De reden waarom er vorig jaar weinig tot geen militaire vliegers zijn aangenomen ligt ook niet aan de ervaring. Want er zijn bijvoorbeeld ook geen airline
Mensen met ervaring aangenomen.
Dit alles had te maken met het feit dat trans mensen wou laten instromen in schaal 1.
In onze cao stond toen dat mensen met ervaring ingeschaald zouden moeten worden in schaal 3. Dit was puur een kosten technische afweging.
Gelukkig is dit veranderd. Iedereen ongeacht ervaring stroomt nu in schaal 1 in.
Nu is het natuurlijk belachelijk dat je met ervaring in dezelfde schaal instroomd als iemand met 170 uur. Maar het was of dit of de oude regeling.
Dus dan denk ik dat we nu beter af zijn.

En op hoeveel netto per maand komt schaal 1 neer?
 
3100 euro bruto

Ik denk overigens als het je ambitie is om over te stappen je je niet moet blind staren op het start salaris. Je groeit snel bij Trans en voor je het weet zit je op een meer dan riant inkomen.

Maar goed ik snap uiteraard ook dat er hypotheken etc betaald moeten worden.
 
Oke dus op wat voor salaris zit je na pak en beet 4 / 5 jaar als FO?

Rond de 5600 bruto excl vakantiegeld/eindejaars/ervaringstoeslag.
Er zitten nogal wat extra toeslagen verwerkt in ons salaris dus met 5600 brut wat je basis salaris is schiet je zo door de 6000 incl alle toeslagen.

Waarbij ook niet vergeten moet worden dat er een redelijke pensioen voorziening is.
 
Over welke ervaringstoeslag heb jij het Altimeter? Naar mijn weten is deze afgeschaft na de laatste CAO ronde....

Ik twijfelde al of deze er voor nieuwe mensen nog was.
Maar mogelijk dus idd niet. Die dus effe schrappen dan.

Overigens is het best mogelijk dat iemand vind dat bovengenoemde bedragen schandalig lage bedragen zijn. Sure , ik geef alleen mijn mening so dont shoot the messenger.
 
e0fhxd.png


EDIT: Tabel is voor Amsterdam base. Iedereen stroomt inderderdaad in in de laagste schaal, ongeacht ervaring.
 
Last edited:
Overigens is het best mogelijk dat iemand vind dat bovengenoemde bedragen schandalig lage bedragen zijn. Sure , ik geef alleen mijn mening so dont shoot the messenger.

Ach, op kantoor stroom je veel lager in dan de 3100 die genoemd wordt. Het gaat er zoals je ook al noemde, niet om op welk bedrag je begint, maar om de doorgroei/leer mogelijkheden en het feit dat het een leuk bedrijf is om voor te werken :biertje:
 
Grading Transavia

Heeft iemand ook zo'n tabel voor gezagvoerder 737?

En even voor de duidelijkheid; praten we hier over Duitsland of Nederland?
 
Back
Top