Grading Transavia

rogerrabbit

New member
Is er iemand met ACTUELE informatie over de grading van Transavia? Er staat e.e.a. in andere topics maar dat is best wel oud. Ik moet zeer binnenkort de sim in.

Graag jullie reactie a.s.a.p.!

Gr. RR
 
Is er iemand met ACTUELE informatie over de grading van Transavia? Er staat e.e.a. in andere topics maar dat is best wel oud. Ik moet zeer binnenkort de sim in.

Graag jullie reactie a.s.a.p.!

Gr. RR



Herstel: Jij MAG zeer binnenkort de sim in. You lucky you!
 
Hey RR,

Ik dacht dat de sim niet echt een vaste onderdeel was van de selectieprocedure. Heb je de andere twee selectierondes al gedaan?? Ik hoop zelf ook snel op gesprek te mogen komen.
In iedergeval veel succes en laat het weten hoe het is gegaan.

groeten,

Capt. Tandoori
 
Na het afgelopen opleidingsjaar zou het misschien niet al te slecht zijn om de grading gewoon weer een verplicht onderdeel te maken.

Just my humble opinion.
 
Na het afgelopen opleidingsjaar zou het misschien niet al te slecht zijn om de grading gewoon weer een verplicht onderdeel te maken.

Just my humble opinion.

Er zijn afgelopen winter relatief veel kandidaten afgevallen tijdens de verschillende fases van de training. Vooral de circuitjes bleken een struikelblok.

Komende winter worden er weer tientallen co-pi's aangenomen en opgeleid, dus als je graag bij Trans wil werken, zorg dat je gegevens up to date in het systeem staan!

En de veeleisende sollicitanten die liever eerst nog even op de nieuwe CAO willen wachten moeten waarschijnlijk tot oktober geduld hebben ;)
 
Inderdaad PH-FLY ik MAG een grading doen. Ben er uiteraard ook erg blij mee. Denk ook dat misschien iedereen wel een grading zou moeten doen gezien het percentage dat afgevallen is tijdens de vorige opleiding. Dit schijnt echter wel over studenten van 1 school te gaan toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Capt Tandoori, alles goed? Normaal gesproken geen grading maar gezien mijn verleden, zoals je weet, willen ze het toch even checken....

Weinig mensen met grading info! helaas!

Gr. RR
 
gewoon even ter aanvulling..

er zijn dit jaar inderdaad helaas veel mensen afgevallen bij de training.
Maar zeker de helft daarvan heeft de grading gedaan..!, en tja schijnt dat er veel van een bepaalde school schijnen te komen, maar niet allemaal.
En aangezien iedereen toch om andere redenen is weggestuurd, is het denk ik nu nog te vroeg om echt te zeggen dat die school minder goed zou zijn, of dat trans anders naar mensen van die school zou kijken..afwachten komend seizoen dus maar.

vlieg ze

karlos
 
Ik kreeg het idee dat 90% van dezelfde school kwam...en dat er daarom toch misschien wel anders gekeken wordt! Maar correct me if I'm wrong.... Hebben zoveel mensen grading gedaan? Dat verbaast me...

RR
 
ja,. je mag altijd pm en, maar naar mijn weten, hebben er zeker 5 eerst grading gedaan, tja en veel van dezelfde school, maar 90% ??maar goed, neemt niet weg dat er toch ergens iets mis moet zijn ...aan welke kant dan ook, kan gewoon niet dat dat zo duidelijk is..
 
Er zijn afgelopen winter relatief veel kandidaten afgevallen tijdens de verschillende fases van de training. Vooral de circuitjes bleken een struikelblok.

circuitjes een struikelblok? Wat zijn dat voor mensen die aangenomen zijn? misschien een beetje arrogant (wat ik helemaal niet ben) maar hoe kun je nou op circuitjes afvallen:1855: da's toch het leukste onderdeel van de opleiding!

nja, kunnen er iig weer een aantal mensen op gesprek en hun 60eur terugverdienen.

Climb350
 
circuitjes een struikelblok? Wat zijn dat voor mensen die aangenomen zijn?

Climb350

Trans had 4 ton over die ze liever niet aan de nieuwe vliegers-CAO wilde besteden, maar toch moesten ze dat geld ergens kwijt. Als low cost maatschappij heb je namelijk de verplichting aan je aandeelhouders zo nu en dan geld over de balk te smijten. Daarom besloten ze een stuk of tien mensen aan te nemen waarvan ze van tevoren al wisten dat het niet ging lukken.

HV biedt ook vliegers met 170 uur TT een kans om verschillende redenen. Dat brengt ook nadelen met zich mee voor Trans. Als je enkel Cessna's aan de grond hebt gezet met drie knopen crosswind en een Vref van de helft van die van een 73 is het gewoon best een uitdaging. Dan komt die enorme lap beton op LFLX hard je op je af hoor. En the real thing en bijbehorende druk is toch nog ff anders dan de landingen in de sim tijdens de TQ.
Sommige lui zien dat apetrucje van die laatste 50 ft gewoon echt niet!
Ondanks de inspanningen van een absolute master circuit instructeur die Trans meestal nog als joker inzet.
Overigens zijn er ook lieden in de sim en linetraining afgevallen, het waren niet enkel circuits.
 
Even snel een vraagje tussen neus en lippen door:

Staat de deur van HV tegenwoordig/tijdelijk/eventjes ook open voor mensen die modulair bezig zijn (geweest)? Of is die deur helemaal met spijkers dicht getimmerd voor deze hard werkende mensen? ;)

Grt RAH
 
Volgens mij staat trans tegenwoordig voor veel mensen open. Dit jaar veel mensen van NLS, EPST en Klu aangenomen (al dan niet met ervaring). Wat ik had begrepen is dat ze ook aan het praten zijn met stella en DFA.

Wat betreft de afvallers. 50% van die mensen was AI NLS (90% vd mensen die aangenomen waren, zijn van NLS). Nog steeds te veel van 1 school, daarom dat trans tegenwoordig ook voorzichtig is met het aannemen van AI´s van deze school. Wat wel blijft is dat NLS´ers mét ervaring wel nog steeds geliefd zijn. Gelukkig....
 
Last edited:
@ SAC

Quote"
Trans had 4 ton over die ze liever niet aan de nieuwe vliegers-CAO wilde besteden, maar toch moesten ze dat geld ergens kwijt. Als low cost maatschappij heb je namelijk de verplichting aan je aandeelhouders zo nu en dan geld over de balk te smijten. Daarom besloten ze een stuk of tien mensen aan te nemen waarvan ze van tevoren al wisten dat het niet ging lukken. "Unquote"

We hebben geen Quote of the Month meer maar deze zou hoog scoren.

En dat "Ape trucje", kan je mij dat nog even snel leren. Kan ik er Iz mee om de oren slaan,

Voor het geval dat ik je humor gemist heb, mijn excuses.
Wordt al wat ouder, vandaar.

Cheers
Art
 
Inderdaar veel mensen aangenomen van hierbovengenoemde scholen, zowel
ab initio's als vliegers met ervaring. Vriend van me is 3,5 jaar geleden afgewezen op orienterend gesprek en maakt nog altijd geen kans voor een herkansing.
Kennis van me, vliegt bij Ryanair, is al een paar keer gebeld maar wil zelf niet.
 
@Art.
Iz heeft nu helaas wat andere zaken aan z'n hoofd dan het "groene gat" in een circuit. Ons CAO principe-akkoord is gepubliceerd en aan hem en zijn collegae van de ledenraad de taak de gefundeerde punten van kritiek te filteren uit de talloze afgevuurde losse flodders van onvrede voornamelijk gevoed door frustratie.
Mocht Iz door deze zware CAO-pil moeite krijgen met z'n landingen, dan weet hij zelf ook dondersgoed wie bij ons de "chef de circuits" is;) Zijn koffer met ervaring is vermoedelijk net zo dik en zwaar als die van jou Art. En mocht het ooit weer eens gaan jeuken en je merkt dat je toch twijfelt over de juiste handelingen de laatste 50ft dan ben ik zeker bereid je de contact gegevens van de HV trainings-joker te verstrekken ;)

@
Rogier Konijn
Er zijn na mij bijna 150 nieuwe copiloten bij HV in dienst gekomen, en geen een daarvan heeft de moeite genomen om de kennisbank over de HV-selectie te updaten. Jammer!, sterker nog, ronduit asociaal. Want ik weet zeker dat 90% hier heeft geleeched voor info. Dus maak jij jezelf hopelijk onsterfelijk en zodra die fles bubbels na het verlossende telefoontje naar binnen is gewerkt schrijf je een update in de kennis-wiki, deal? wens je veel succes in de sim!
 
Er zijn na mij bijna 150 nieuwe copiloten bij HV in dienst gekomen, en geen een daarvan heeft de moeite genomen om de kennisbank over de HV-selectie te updaten. Jammer!, sterker nog, ronduit asociaal. Want ik weet zeker dat 90% hier heeft geleeched voor info. Dus maak jij jezelf hopelijk onsterfelijk en zodra die fles bubbels na het verlossende telefoontje naar binnen is gewerkt schrijf je een update in de kennis-wiki, deal? wens je veel succes in de sim!

Jij bent geen a-sociaal maar een schat :kiss:! Je haalt me de woorden uit de mond. Ik snap ook niet wat de moeite is om op de "edit" knop in de Kennisbank te klikken en ervaringen en updates toe te voegen. Makkelijker dan dat kan ik het toch echt niet maken. Het is gewoon een kwestie van je medemens een handje helpen.
 
Eén van de redenen is misschien dat de info die er staat eigenlijk alles al omvat wat er te zeggen valt over de sollicitatie. (In ieder geval toen ik 2 jaar terug door de mangel ging)
 
Back
Top