Financiering Opleidingskosten: Wat is jouw deal?

Ik wil even het volgende toevoegen aan dit alles. Als een bank een advies geeft dan is dat advies er helemaal op gericht om voor die bank een zo hoog mogelijke winst te genereren.

Dus als de bank zegt vastzetten die rente dan betekend dat er een rente verlaging aankomt waardoor variabel dus beter is. Een bank om advies vragen is hetzelfde als bij een Mercedes dealer binnenlopen en vragen "wat is beter een Mercedes of een BMW".
 
Dit is dus niet waar want je hebt per jaar maar een x percentage dat je boetevrij mag aflossen Dat staat iig in mijn contract.

Dat is bij ABN het geval ja.
Maximaal 10% aflossing per jaar van het geleende bedrag.
Mocht je meer aflossen dat krijg je een boetepercentage erbij (1%)

Ik heb mijn lening 10 jaar vast laten zetten met een rentepercentage van 6,5%
 
Iemand een handige manier (danwel site) waar ik de huidige rentestanden kan bekijken of opvragen. Ben in onderhandeling om m'n leningsrente te verlengen. met de huidige fin. crisis lijkt het me dat de rentepercentages erg gevoelig zijn, of heb ik dat verkeerd?!

Climb350
 
Huidige rente voor herfinanciering na einde opleiding KLS, bij de Frieslandbank(per 22/12/08)
1 jr 6,2%
3 jr 6,0%
5 jr 5,9%
10 jr 6,1%
Begin januari doen ze hun rente nog iets omlaag.
 
Nee, in die situatie zit ik niet, dus bel ze gewoon even op, dan kunnen ze het je wel vertellen. Moet je naar de Pilotendesk vragen(bij zowel FB als ABN)
 
Misschien zijn er mensen die hier zouden willen posten. Ik wil graag weten wat, en hoe snel alle aanbiedingen van de banken veranderen.

Bij voorbaat dank.

David (Niet erg rijk)
 
Ik ga binnenkort naar Assen, naar de friesland bank mijn deal bespreken met menno. Moet eerst nog even mijn med halen, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Ben benieuwd met welke percentages ze komen in deze tijd.

Gr
 
Ik ga binnenkort naar Assen, naar de friesland bank mijn deal bespreken met menno. Moet eerst nog even mijn med halen, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Ben benieuwd met welke percentages ze komen in deze tijd.

Gr

8,2 tijdens de opleiding
Bij het vastzetten voor 5 jaar: 6,5%. Voor 10 jaar 6,7% (of 6,8%, weet t zo niet exact meer).
 
Even een vraagje omtrent de kosten voor het current blijven na je opleiding. Zeker in deze tijden is het niet onrealistisch dat je 1 of 2 jaar niet aan de bak kunt komen. Je zult dan toch current moeten blijven en hier ben je zo 10 á 11k voor kwijt? Is het mogelijk om deze kosten extra te lenen? Heeft iemand hier ervaring mee / weet iemand hoe dit in zijn werking gaat?

Grt, PHABC
 
Nou, 10 a 11K lijkt mij een factor 5 overdreven. SEP kan je bijhouden zonder uren maken door een profcheck 1 keer in de 2 jaar te doen. Als je IR combineert is dat 1 keer per jaar. MEP (met of zonder IR) is wel stuk duurder, maar toch niet meer dan 1000 euro per jaar lijkt mij. Het IR trainen op een complexe kist kan je goed bij IST doen op de sim. Als je uren wil maken (wat niet hoeft) zou ik dat in de VS doen. Maar qua budget, afhankelijk van de kist natuurlijk, zou het volgens mij niet meer dan 2000 euro per jaar moeten kosten (en da's nog hoog denk ik).
 
Heeft iemand toevallig al een recente NLS financiering om hier te posten? Ben zeer benieuwd naar aanleiding van cyberboys verhaal van 160k.
 
Heeft iemand toevallig al een recente NLS financiering om hier te posten? Ben zeer benieuwd naar aanleiding van cyberboys verhaal van 160k.

Deze is per 1 juli 2008:

- De bank/geldverstrekker
ABN/AMRO

- Het totaalbedrag wat je leent
€152.000,- (opleidingskosten 101.750 + 50.200 voor living, garantiefonds, rente op rente op rente en andere kosten over 3 jaar) Bedrag komt op deposito rekening, alles wat niet opgenomen wordt daaruit vangt 4.50% rente

- Looptijd van de lening
25 jaar

- De rentevasteperiode + rente
3 jaar 6.55 % effectief: 6.80%
Daarna ligt aan de looptijd + de rentestand van dat moment

- Verplichte verzekeringen en kosten daarvan
Overlijdensrisicoverzekering ca. 460 per jaar
Training Expenses Insurance ca. 463 per jaar

- Borgstelling (ouders? huis?)
Garantiefonds NLS

- Aflossingsverplichting (vanaf wanneer en hoeveel?)
Uiterlijk 6 maanden na voltooiing opleiding dient in onderling overleg een aflossingsregeling getroffen te zijn.

- Afsluitprovisie en andere afsluitkosten
1500 euro afsluitprovisie, garantiefonds 2000 euro, rentefixatieprovisie 1/8% per maand over gemiddeld niet opgenomen bedrag per maand (van deposito)
 
Hey airworkers!

Kan iemand mij vertellen of er een minimaal bedrag is wat er geleend moet worden voor de opleiding?

Met oog op twee zaken: het verkrijgen van de lening, en het eventueel gebruik kunnen/mogen maken van het garantiefonds.



MVG en bij voorbaat dank

Flantua
 
Hey airworkers!

Kan iemand mij vertellen of er een minimaal bedrag is wat er geleend moet worden voor de opleiding?

Met oog op twee zaken: het verkrijgen van de lening, en het eventueel gebruik kunnen/mogen maken van het garantiefonds.



MVG en bij voorbaat dank

Flantua

Voor het garantiefonds moet sowieso het complete opleidingsbedrag geleend zijn.
Mocht je het geld dus al paraat hebben, kun je het toch beter lenen. Er is dan ook vast wel een mooie constructie te bespreken met je bank waarin je zo snel mogelijk kan aflossen...
 
Back
Top