Financiering Opleidingskosten: Wat is jouw deal?

Iz

New member
Beste beginnende student pilots,

Er zijn altijd veel enthousiaste mensen hier die binnenkort gaan beginnen aan een opleiding. Heel vaak wordt er dan gezegd "Ooh, even de financiering nog regelen en dan beginnen!" Nee, ik begin niet met een verhaal over hoe zwaar en duur het allemaal is, en wat het je allemaal gaat kosten en waarom je het niet zou moeten doen.

Maar waar nu eindelijk eens een heel informatieve thread is geweest voor diegenen die al vliegen en een goedkopere lening willen, is er volgens mij nog nooit een dergelijk onderwerp geweest voor mensen die beginnen met een opleiding.

Dus, voor iedereen die gaat beginnen, ik roep jullie op om in deze thread jullie regeling met de bank te vermelden. Een klein verschil in rente of constructie kan in een paar jaar vele duizenden euro's schelen. En op deze manier help je je collega's en heb je er misschien zelf ook wat aan. Ook als je nog geen handtekening hebt gezet, kun je je offerte hier plaatsen zodat jij en anderen kunnen vergelijken. Wie weet lezen er wel een paar banken mee en gaan ze om te concurreren hun tarieven verlagen!

Vermeld in ieder geval:
- De bank/geldverstrekker
- Het totaalbedrag wat je leent
- Looptijd van de lening
- De rentevasteperiode
- De rente (als percentage)
- Verplichte verzekeringen en kosten daarvan
- Borgstelling (ouders? huis?)
- Aflossingsverplichting (vanaf wanneer en hoeveel?)
- Afsluitprovisie en andere afsluitkosten

Succes en ik hoop dat ieder hiermee z'n voordeel doet!

Iz
 
Ik ben persoonlijk erg geïnteresseerd in wat hier (hopelijk) allemaal vermeld gaat worden, gezien het feit ik mijn financiëring nog "even" moet regelen en er dus wellicht nog wat interessante alternatieven op kunnen duiken.

Ik wacht af, mooi initiatief.
Groeten!
 
Inderdaad een goed punt! Ik zit nu zelf voor deze keuze. Niet makkelijk aangezien het om een hoop geld gaat, maar dat mag de pret voor het vliegen niet drukken. Een goede voorbereiding is in deze dus ook vereist.
Ik zou ook graag ter aanvulling mensen willen horen, die al in de opleiding zitten of al klaar zijn, wat hun ervaringen zijn. Hiermee kun je ook zien hoe het verloop is van aanbiedingen die banken doen.

Succes!
 
Zal ik dan maar als eerst beginnen? Onderstaande was 1.5 jr geleden. Heb inmiddels m'n schuld in een keer afgelost.


- De bank/geldverstrekker

RABOBANK

- Het totaalbedrag wat je leent

rond de 50.000
- Looptijd van de lening

21 JAAR

- De rentevasteperiode

5 JAAR VAST

- De rente (als percentage)

6%

- Verplichte verzekeringen en kosten daarvan

GEEN

- Borgstelling (ouders? huis?)

HUIS OUDERS

- Aflossingsverplichting (vanaf wanneer en hoeveel?)

VANAF 01-01-2001 op basis van annuïteiten begon met 500 euro per maand. Na 3 jaar afgelost te hebben was het 450,-

- Afsluitprovisie en andere afsluitkosten

WEET IK NIET MEER
 
Nou, inderdaad, GridMora. Bedankt in ieder geval alvast voor je eerste post! Ik zou zelf m'n gegevens ook wel willen neerzetten maar die zijn inmiddels bijna 10 jaar oud, daar heeft dus niemand iets aan.

Ik hoop dat niemand zich schaamt om deze info hier online te zetten (d'r is niks om je voor te schamen). Mocht je het toch te eng vinden, kun je 't ook naar me PM'en en zet ik het er zonder alias op.

Iz
 
onder het subforum beroepspiloten zijn wel degelijk nuttige stukken informatie te vinden. 't zou echter makkelijk zijn wanneer mensen een net afgesloten lening hier zouden neerzetten...
 
- De bank/geldverstrekker

ABN

- Het totaalbedrag wat je leent

75k (60k opleiding + evt TR)

- Looptijd van de lening

wordt na de opleiding vastgesteld (6-10 jaar)

- De rentevasteperiode

1 JAAR VAST

- De rente (als percentage)

4.3% plus % over het niet opgenomen bedrag

- Verplichte verzekeringen en kosten daarvan

levensverz.; trainings expenses en persoonlijkongevallen

- Borgstelling (ouders? huis?)

GEEN

- Aflossingsverplichting (vanaf wanneer en hoeveel?)

Nog niet vastgesteld

- Afsluitprovisie en andere afsluitkosten
 
Hopelijk komen er nog wat meer reacties...ben erg benieuwd. Moet zelf nog even de financiering regelen voor de NLS. Rabo lijkt toch het interessantste..... Alleen onder de borgstelling valt niet uit te komen volgens mij.... we wachten af...

RR
 
Zou dan naar een school kijken zonder borgstelling!! In ieder geval geen Nls! Een garantiefonds is altijd het makelijkst! En het geeft de school de extra druk om voor jou straks hun best te doen met het zoeken van een baan!

:rolleyes:
 
Verstrekker : ABN
Geleende totaalbedrag: 142.000 E dit was inclusief alle verzekeringen en zakgeld etc, wat me een vermogen heeft gekost!

Aflossing: 5.2% rentevast voor 15 jaar en geen afsluitprovisie, dit was na dat ik dreigde over te stappen naar een andere bank, waar ze kennelijk gevoelig voor waren. Vond het zelf wel een aardige deal.
Totaal bedrag per maand, 1225 euro`tjes...hoop het totale bedrag in zo`n 10 jaar af te lossen.....
 
Ja & Nee, Mn ouders moesten tekenen dat ze 11.500 euro hadden in geval van uitval tijdens de opleiding, maar ook daarvan hoefden ze geen bewijs.
 
Lening begonnen bij ABN

Totale schuld met opleiding, rente, verzekering, onderhoud, bier....etc het hele pakket 135.000,-

Zit nu bij Van Lanschot variabel 3,4% looptijd is 15 jaar

betaal nu Euro 960 per maand

Ouders (geen) borg ( alleen soft borg zelfde als Paraglider)

groet PS'99
 
- De bank/geldverstrekker
Rabobank
- Het totaalbedrag wat je leent
118000 euri
- Looptijd van de lening
plusminus 17 jaar. heb tussentijds de aflossing stopgezet en alleen rente betaald omdat ik geen geld meer overhield
- De rentevasteperiode
weet ik niet
- De rente (als percentage)
5%
- Verplichte verzekeringen en kosten daarvan
N/A
- Borgstelling (ouders? huis?)
huis ouders
- Aflossingsverplichting (vanaf wanneer en hoeveel?)
mét aflossen betaal ik rond de 900 euri per maand, zonder aflossen op dit moment 430 aan rente alleen/maand
- Afsluitprovisie en andere afsluitkosten
geloof zo rond de 900 euri voor de mensen van de notaris
 
oh ja ik heb ook nog een krediet van 15000 euries omdat ik al 30000 had uitgegeven aan aflossing/rente die ik tijdens mij opleiding dus niet meer kon gebruiken....

overigens zal er binnenkort wel weer wat bijkomen aangezien ik na een jaar weer eens zal moeten gaan vliegen, en de afwijzingen beginnen me ook de keel uit te hangen, dus die type of iets anders begint steeds dichterbij te komen...
 
Ik heb mn opleiding deels in amerika, deels in engeland gedaan, begonnen bij oxford in texas, daarna naar Cabair overgestapt in Orlando en daar gewerkt als instructeur. Nadat mn visum was verlopen mn papieren overgezet naar JAR bij Cabair in Bournemouth, hier ben ik nu precies een jaar en 10 dagen mee klaar.

resultaat: 143.000,- euri en 550 keer CV + sollicitatiebrief armer, daartegenover staat FAA en JAA CPL ME/IR papiertjes en welgeteld 0 sollicitatiegesprekken of iets wat daarbij in de buurt komt rijker
 
Back
Top