Financiering Opleidingskosten: Wat is jouw deal?

Huidige rentestanden voor mijn renteherziening per 1-5-2009:

1 jaar 2,9%
2 jaar 4,0%
3 jaar 4,6%
5 jaar 5,4%
7 jaar 5,8%
10 jaar 6,3%

Is van de ABN en incl. VNV korting...
 
Deze is per mei 2009

- De bank/geldverstrekker
ABN-AMRO

- Het totaalbedrag wat je leent
€118.000,-

- Looptijd van de lening
25 jaar

- De rentevasteperiode + rente
3 jaar 5,5%

- Verplichte verzekeringen en kosten daarvan
Overlijdensrisicoverzekering ca. €118,- per jaar

- Borgstelling (ouders? huis?)
Garantiefonds

- Aflossingsverplichting (vanaf wanneer en hoeveel?)
Uiterlijk 6 maanden na voltooiing opleiding dient in onderling overleg een aflossingsregeling getroffen te zijn.

- Afsluitprovisie en andere afsluitkosten
geen

Is dit via de NLS toevallig?
 
Gisteren bij de ABN op Schiphol geweest. Dit is de aanbieding voor de juni/juli klas van de NLS.

NLS
Voor 3 jaar rentevast: 6.05%
Kosten opleiding + borg garantiefonds: 104000 E
Living: 50500 E
Maandelijkse rente: 779 E

Voor 5 jaar rentevast: 6.75%
Kosten opleiding + borg garantiefonds: 104000 E
Living: 54000 E
Maandelijkse rente: 889 E

Voor beide perioden:
Eerste kosten: 3600 E
Afsluitprovisie: 1500 E
Borgstelling: Garantiefonds 2000 E
ORV en TREX opgenomen in livingkosten
 
Heeft er ook misschien iemand de recente rentestanden en afspraken met de friesland bank in een overzichtje?

Gr
 
Onlangs zijn de tarieven financiering september klas NLS vrij gegeven. Hieronder de vergelijking met juni/juli klas.

Gisteren bij de ABN op Schiphol geweest. Dit is de aanbieding voor de juni/juli klas van de NLS.

NLS
Voor 3 jaar rentevast: 6.05%
Kosten opleiding + borg garantiefonds: 104000 E
Living: 50500 E
Maandelijkse rente: 779 E

Voor 5 jaar rentevast: 6.75%
Kosten opleiding + borg garantiefonds: 104000 E
Living: 54000 E
Maandelijkse rente: 889 E
Voor beide perioden:
Eerste kosten: 3600 E
Afsluitprovisie: 1500 E
Borgstelling: Garantiefonds 2000 E
ORV en TREX opgenomen in livingkosten

Onlangs dus bij ABN op schiphol geweest. Dit is de aanbieding voor de september klas van de NLS.

NLS
Voor 3 jaar rentevast: 5,5%
Kosten opleiding + borg garantiefonds: 104000 E
Living: 48.000 E
Maandelijkse rente: 697 E

Voor 5 jaar rentevast: 6.5%
Kosten opleiding + borg garantiefonds: 104000 E
Living: 54000 E
Maandelijkse rente: 832 E

Voor beide perioden:
Eerste kosten: 3600 E
Afsluitprovisie: 1500 E
Borgstelling: Garantiefonds 2000 E
ORV en TREX opgenomen in livingkosten

Gr PHABC
 
Mijn HERfinancieringsdeal:

ABN-AMRO (VNV Arrangement)
EU 125.000,-
1 jaar rentevast 3,7%
ORV + LOL; 290,- per jaar.
Geen afsluitprovisie of andere kosten
 
Alien, mag ik vragen wat de voorwaarden zijn om hiervoor in aanmerking te komen?

Lid zijn van VNV.(ben zelf kandidaat-lid)
En je moest de selectie van een maatschappij hebben gehaald, maar ik weet niet of dit een echte voorwaarde is aangezien ik hem nergens op papier zag staan.
 
Lid zijn van VNV.(ben zelf kandidaat-lid)
En je moest de selectie van een maatschappij hebben gehaald, maar ik weet niet of dit een echte voorwaarde is aangezien ik hem nergens op papier zag staan.

Dus als je de opleiding hebt afgerond maar geen baan hebt dus alleen kandidaat lid kan worden. Krijg je dan nog steeds die goedkopere rente?
 
Dus als je de opleiding hebt afgerond maar geen baan hebt dus alleen kandidaat lid kan worden. Krijg je dan nog steeds die goedkopere rente?

Dat is bij mij wel de situatie, ik heb geen huis, geen vaste baan(werk freelance/part-time).
Maar ben wel door de selectie van een airline heen.
 
Alien, alvast bedankt voor de info. Weet je of het invloed heeft of dat een nederlandse of buitenlandse maatschappij betreft?
 
Even een vraagje aan mensen die hun financiering bij de Friesland Bank hebben:

Sinds april j.l. betaal je bij de FB €2,50 per maand voor de privérekening waarvan de aflossingen van je lening afgeschreven worden. Aangezien je via de VNV bij de ABN-AMRO een gratis prestige-pakket krijgt heb ik al mn betaalzaken daar lopen en gebruik ik mijn FB rekening dus alleen voor het aflossen. Uitgaande van maximaal 20 jaar aflossen telt die €2,50 p/m dus wel op tot een totaal van €600 en ik vind het principieel eigenlijk bezopen om (extra) te moeten betalen om een schuld af te kunnen lossen waarover ik al rente betaal.

FB zegt dat het technisch niet mogelijk is om een niet-FB rekening aan een lening te koppelen en beweert verder dat er "afgesproken is" dat ik al mijn betaalverkeer en mijn inkomsten bij de FB regel. Sterker nog, er zou bij het vasstellen van de tarieven voor een KLS-lening vanuit zijn gegaan dat men de rest van zijn leven de zaken via FB zou regeen. Uiteraard heb ik dit nooit eerder gehoord en kan ik dit ook nergens terugvinden, los van het feit dat ik het een beetje zielig gedrag vind van de FB. Uiteindelijk gaat het gewoon om wie de beste deal heeft, en dat zouden zij ook moeten weten. Ik heb tenslotte mijn lening bij de FB en niet bij de ABN aangezien zij een lagere rente boden..

Zijn er meer mensen die hier mee kampen? Of nog beter, weet iemand of FB mij wel kan verplichten elke maand €2,50 te betalen?
 
en beweert verder dat er "afgesproken is" dat ik al mijn betaalverkeer en mijn inkomsten bij de FB regel. Sterker nog, er zou bij het vasstellen van de tarieven voor een KLS-lening vanuit zijn gegaan dat men de rest van zijn leven de zaken via FB zou regeen.

In de overeenkomst van de herfinanciering ben ik idd tegengekomen dat de FB er vanuit gaat dat je al je betaalverkeer via hun regelt. Dat ze er vanuit gaan dat je de rest van je leven bij de FB blijft heb ik nergens gelezen en is waarschijnlijk hun diepste wens.
 
Onderzoek : Financieringsvoorstel

Beste allemaal,

Ik ben bezig met een onderzoek (met als doel in de toekomst een mogelijk beter alternatief te bieden) en wil graag weten welk voorstel jullie afgelopen maand(en) hebben ontvangen van de ABN AMRO Bank (of andere bank) en voor welke periode dat geldt.

Ik zou jullie hulp heel erg op prijs stellen. Post hier je deal of stuur me en PM.

Bedankt alvast.
 
In de overeenkomst van de herfinanciering ben ik idd tegengekomen dat de FB er vanuit gaat dat je al je betaalverkeer via hun regelt. Dat ze er vanuit gaan dat je de rest van je leven bij de FB blijft heb ik nergens gelezen en is waarschijnlijk hun diepste wens.

Juist...Dit noemen ze dus koppelverkoop en is naar mijn weten verboden;)
 
Back
Top