Hoi Paul.
Vandaag even met Andy gesproken.
Bonnetjes kan je op school inleveren. Maar als je de ASA kit gebruikt hoef je de Jeppessen Kit natuurlijk niet te gebruiken.
OK, even een checklist (kan je er alvast aan wennen
-500 USD overmaken naar Anglo American, Andy stuurt je dan het I 20 formulier op.
-Online op
www.fmjfee.com een account aanmaken en het I 901 formulier invullen en 100 USD overmaken naar SEVIS. Dit is een soort studenten belasting ofzo.
-Zij sturen een bevestiging per post en email dat je die belasting hebt voldaan. Goed bewaren!!!!!
-TSA Registration:
www.flightschoolcandidates.gov Hiervoor heb je wat gegevens van AAA nodig, die zal Andy je wel mailen t.z.t.
-ga online naar
www.usembassy.nl en ga naar visa applications en dan naar non-immigrant visa. (Daar staan ook alle stappen uitgelegt.)
-Download de formulieren DS 156, DS 157 en DS 158. IN HET ENGELS!!! Vul deze netjes in, werkt in Acrobat en kan je op je computer invullen en dan uitprinten.
-Bel 020-794 0808 om een afspraak te maken op het consulaat. Dit kost 15 EUR, en dit MOET met credit card betaald worden.
-Bij je afspraak op het consulaat moet je 85 Eur betalen (kan je ter plaatse pinnen).
- I 20 formulier meenemen.
- Je moet ook een AMERIKAANS FORMAAT pasfoto hebben. Effe rond gluren op internet, er zijn in Den Haag een paar foto zaken die dat kunnen verzorgen.
-Neem het bewijs mee dat je die 100 USD hebt betaald aan het SEVIS gebeuren.
-Neem een bewijs van je bank mee dat je over genoeg financiele middelen beschikt. Afschriften (ook van internet) worden geaccepteerd.
-Neem een envelope mee die aangetekend terug gestuurd kan worden.
-Trek een betrouwbaar gezicht tijdens je interview.
-Binnen een week heb je vaak je paspoort met visum terug, ik had die van mij de volgende dag in huis.
-Check je reisverzekering
-Boek een vlucht naar San Diego of Los Angeles en laat AAA weten welke met welke vlucht je aankomt. Ze halen je gratis op van San Diego, voor pick-up van LAX betaal je 100 USD ofzo, want dat is 2,5 uur rijden.
groeten