Februari / Maart bij AAA in San Diego

Volgens mij zien ze aan mijn kop wel dat ik ouder ben dan 21! Maar wel handig zo'n ID;-)
Het punt van aanmelden komt steeds dichterbij...Ditched, eerst nieuw paspoort, aanmelden, M1, TSA, keuring (denk ik;-) DVD's studeren.....
 
Ja ja ja,

JAA PPL is ook binnen!!! Vandaag de conversie van FAA naar JAA afgerond dus nu FAA & JAA PPL.

Vrijdag weer terug naar NL!

@Paul, als je nog verdere vragen hebt over AAA of over San Diego stel ze gerust, kan ook per PM. Sprak laatst Andy nog en die zei dat er voor jou in principe gewoon plek is in Oktober. Ze zijn nu bezig om het aantal studenten hier wat terug te dringen want het werd echt te idioot. Meer dan 100 uur per vliegtuig per maand werd makkelijk gehaald!!

Voor de rest, HAPPY FYING & SAFE LANDINGS!!

Ditched
 
Gefeliciteerd man, goed gedaan;-)
Ja ik las ergens dat ze tot september volgeboekt zouden zijn maar daar werd niet op gereageerd. Wat dat betreft is de response van AAA echt dramatisch slecht vind ik, zeker vergeleken met andere scholen, hopelijk geen maatstaf voor de training ;-)
Hoeveel uur heb je nou nodig gehad, voor alleen je FAA?
Ze blijven wel het goedkoopste by the way...misschien dat we de housing inruilen voor een hotel ofzo, enig idee hoeveel er dan van de packageprice af zou gaan?
 
Ik weet dat Kral fotozaken dit soort foto's gewoon kan maken en afgeven. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Overigens misschien interessant voor de USA gangers, dat ik zeer binnenkort weer een Theorieklas start FAA-PPL. Zie hiervoor echter verder even het aparte draadje dat ik heb gestart.

Groet

WS
 
Maar goed ik heb in Juni examen want dan komt de amerikaanse examinatrice hier voor een aantal examens. Over een maand ga ik dus mijn theorie examen doen op Farnborough.

Groet
KatanaHammer
Als dat Gudrun is van CAG uit Crystel River doe haar dan de groeten van die crazy dutchie, die jaren geleden in een week tijd nog even de laatste 30 uren moest maken door weersomstandigheden en al z'n theorie examens pfffffff. :biertje:
Geslaagd twee uur voordat ik als een speer naar Orlando vloog met m'n FI om de Martinair vlucht te halen :yeehaa:
 
ALs iemand wat info wil over AAA, trek een maandje of 3 ervoor uit want de communicatie is echt dra-ma-tisch, 3 steekwoorden per mail als reply met wisselende antwoorden...daar wordt je niet vrolijk van...;-)
 
Citaat:
Maar goed ik heb in Juni examen want dan komt de amerikaanse examinatrice hier voor een aantal examens. Over een maand ga ik dus mijn theorie examen doen op Farnborough.

Groet
KatanaHammer

Als dat Gudrun is van CAG uit Crystel River doe haar dan de groeten van die crazy dutchie, die jaren geleden in een week tijd nog even de laatste 30 uren moest maken door weersomstandigheden en al z'n theorie examens pfffffff.
Geslaagd twee uur voordat ik als een speer naar Orlando vloog met m'n FI om de Martinair vlucht te halen
=========================================================
Yes het is Gudi van CAG zal haar de groeten doen als het zover is
 
Het is zover, van 3 november tot 1 december naar El Cajon voor een FAA PPl.

Zou leuk zijn als er nog meer mensen rond die tijd die kant op gaan:)
 
Het is zover, van 3 november tot 1 december naar El Cajon voor een FAA PPl.

Zou leuk zijn als er nog meer mensen rond die tijd die kant op gaan:)

---------------------------------
Hehe eindelijk de knoop doorgehakt :)

Als de sodemieters aan het leren zou ik zeggen voor wat betreft de je theorie zodat je bij aankomst bijna gelijk examen kan doen.

Volgens mij is er iemand die FAA PPL theorie klassen geeft op dit forum
Misschien kan je nog instappen dan heb je in ieder geval alles nog uitgelegd gekregen in het Nederlands.

Succes!
 
Beste mensen,

Het is zover.

Ben van plan om mid-december te vertrekken richting San Diego om een CAA-PPL te bemachtigen. Heb 10 duizend dollar gereserveerd. Boeken Pratt zijn al binnen (behalve meteo & navi :huilt: ) ben ze aan het doorlezen.

Weet iemand of er inmiddels nieuwe kisten zijn, of zijn het nog steeds de oude?

Er wordt ook nog een IMC rating aangeboden. Heb ik daar wat aan?

Kan ik me medical klasse 2 ook in de VS doen of moet dat hier?

Ik las dat KatanaHammer genegeerd werd door Andy na zijn afmelding. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel krijg aangezien te worden als een wandelende geldzak :D Maar hey! It´s strictly business denk ik dan maar. Zolang de kwaliteit van de cursus maar OK is.:rt:
 
Weet iemand of er inmiddels nieuwe kisten zijn, of zijn het nog steeds de oude?

Vind je dat niet belangrijk dan, voordat je een beslissing maakt?

Er wordt ook nog een IMC rating aangeboden. Heb ik daar wat aan?

Nee, geen moer. IMC rating bestaat alleen in Engeland. Het is niet eens een halve IR, je leert geen holds, geen airway flying en je approach minima liggen hoger.

Kan ik me medical klasse 2 ook in de VS doen of moet dat hier?

Klasse 2 = JAA, om in de VS te vliegen moet je een VS medical hebben.
Als je nooit een JAA medical heb gehad moet de eerste uitgifte in Europa.

Ik las dat KatanaHammer genegeerd werd door Andy na zijn afmelding. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel krijg aangezien te worden als een wandelende geldzak Maar hey! It´s strictly business denk ik dan maar. Zolang de kwaliteit van de cursus maar OK is.

Het is werkelijk niet te geloven wat jullie accepteren van een school......:mad:
HALLOOOOOO...jullie zijn een klant, voor het geval dat je dat vergeten was.
 
Hoi Klunk,

Inderdaad dat heb je goed gelezen.

Omdat ik last kreeg van voorhoofdsholte ontsteking heb ik dus af moeten zeggen. Tja wat had ik kunnen en mogen verw88? Op zijn minst een mail vanuit SanDiego van jammer en misschien tot ziens? Maar ik kreeg niet eens een "ontvangst" bevestiging dat ik niet kwam.

Het was dus niet echt "klant vriendelijk" maar dat alles heeft niet natuurlijk niets van doen met de qualiteit van de school waar het gaat om de lessen en kisten.
Gelukkig lees je nog genoeg positieve verhalen over de mensen die daar geweest zijn.

Vooralsnog zou ik mensen voor CAA PPL doorverwijzen naar AAA maar voor een FAA PPL zou ik geneigd zijn een andere school te kiezen.

Groet
KatanaHammer
 
Hoi Klunk, ik hoorde van PaulvB al dat je van plan was om die kant op te gaan. (of ben jij dat niet?)
Tja de vliegscholen in Amerika verkeren in de luxe positie dat ze zich over de "aanvoer" van studenten geen zorgen hoeven te maken. Half India zit daar nu om hun papiertjes te halen. AAA is daar geen uitzondering in, ik denk niet dat ze (in dat opzicht) veel beter of slechter zijn dan de gemiddelde vliegschool in de USA. De mensen die bij AAA de school runnen zijn in de eerste plaats piloten en geen sales-managers. Neemt niet weg dat ik me af en toe ook groen en geel geërgerd heb daar en ook een keer flink heb staan rellen. Toch zou ik het zo weer doen.... geen centje spijt van.

Groeten
Ditched

p.s. PM is ook prima als je nog vragen hebt.
 
Allen thanx voor de reply's

@ imo apita

Je hebt inderdaad gelijk dat klant koning hoort te zijn, maar veel keus is er niet denk ik. De scholen die JAA doen zijn beperkt.

AAA
OBA
EFT
Naples
Sunrise Aviation, FL? (OFT?)
en Cabair College?

http://www.caa.co.uk/docs/33/09-2007.pdf

Beetje rondgekeken op pprune. Heb niet echt het gevoel gekregen dat de een boven de ander uitstijgt qua vriendelijkheid.

Over AAA en OFT hier op het forum goede dingen gelezen. (AAA wordt op pprune geboycot ofzoiets)

------------------------

Ik moet toegeven dat de vraag naar de toestand van de kisten eigenlijk meer een wens was dan een vraag. Zijn er ook scholen waarvan je weet dat de kisten beter dan bij de rest zijn? (CAA)


@KatanaHammer

Dat is minder. Zoals Ditched ook al heeft aangegeven; de vliegscholen hebben nu klanten zat. De behoefte om vriendelijk te zijn wordt daardoor blijkbaar minder, helaas.

Beter was geweest om hier de theorie te doen, daar te gaan lessen en een CAA examen af te leggen bij een bevoegde examinator. (Dit stelde imo apita in een andere thread voor d8 ik) Op die manier kan je ook bij FAA scholen terecht, waardoor je een ruimere keuze hebt. Dat is voor mij helaas niet meer mogelijk door tijdgebrek.


@ Ditched

Nee, dat ben ik niet.

Half India :1855: :D Gezellig.
 
Welke School

Welke School

Klunk,

Ik ben zowel bij NAC als OFT klant geweest en moet zeggen dat OFT wel een beetje beter is naar de klant toe dan NAC!

Het is allebei maar marginaal maar de kans dat je je PPL binnen een goeie tijd gaat afronden bij OFT is groter dan bij NAC.

Of je moet ze het bij NAC al goed duidelijk maken dat je maar 3 weken hebt om het te gaan doen, dan denkt de eigenaar wel even van OK, ik heb dus maar 3 weken om die jongen zijn zakken leeg te kloppen :)

Bij OFT is de uitrusting ook wat beter, ook om te leren! Tevens hebben ze veeeeel meer kisten en heb je dus ook minder gevaar dat je niet kan vliegen omdat kisten stuk gaan. Tevens zit je met de huisvesting dchter bij de school!

Verder moet je bij beide scholen erg opletten of alles wel klopt en een beetje PRO actief zijn om te zorgen dat alles goed loopt, kortom je bent je eigen OPS manager.

Veel Succes!!!

:radar: André :radar:

PS: wanneer je voor FAA brevetten wil gaan moet je bovengenoemde scholen meteen vergeten! en meteen naar Europe American in Naples gaan. Die tent RULED in alle opzichten!
 
@ Klunk,

PaulvB had het erover dat er nog iemand naar AAA gaat binnenkort, dus wellicht zijn jullie daar dan met 3 Jan Kazen op safari ;-)

Veel succes en veel plezier gewenst in elk geval!

Ditched
 
Ditched, ik geloof niet dat mijn medecollega voor 2 weken hier op het forum zit.

Net een 100% score op een proefexamen, dat gaat wel lukken dus denk ik.
 
Back
Top