Februari / Maart bij AAA in San Diego

@ Paul, Tuurlijk gaat dat lukken!!

Heb net een mail gestuurd naar m'n instructeur daar, weet niet of 'ie daar nog zit. Is wel een goeie trouwens (Mike M.). In principe heb je steeds dezelfde instructeur, dus al je niet tevreden bent over je instructeur gelijk aan de bel trekken!! Er zaten voorheen een paar Engelse instructeurs puur en alleen voor de uren en het intreseerde ze geen biet of jij wel of niet je examen zou halen.
Echt diep treurig. Maar er lopen ook hele goeie rond. Ralph M. kan je ook heel goed als instructeur hebben!!

Groeten
Ditched
 
Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben zijn er grote branden aan de gang in California. Ook San Diego is er slecht aan toe. :eek!:

Misschien lullig om te vragen, maar zal dit effect hebben op AAA?

Ik ben van plan om te gaan, maar zie het steeds somberder in. Daarbij ook nog een melding van Andy dat hij instructeurs blijft verliezen en mij ertussen zal proberen te persen. :p:

Weet iemand misschien of het mogelijk is om eenmaal in de VS eventueel van flightschool te wisselen? M.b.t je visum etc. Just in case.
 
Als ik je een tip mag geven...ga er NIET heen!

ik zou volgende week gaan maar mag nu een weekje benidorm gaan doen door die %#$&# daar... (excusé mon taalgebruik)
 
IVM de branden in San Diego zou ik er nog eens goed over nadenke en eens het consulaat in ams belle ivm het wissellen van flightschool.
Kijk eens in FL. en let niet op 500USD die het eventueel extra zal kosten.

Als je de school een beetje kent zal je begrijpen waarom de instructors hun heil elders zoekn. Heeft de mijne ook gedaan en maar das toch al weer een jaar geleden.

Let wel, Mijn tijd en ervaring daar was super en heb er geen spijt van.;)

cheers and regards.
 
Paul wat rot voor je. Je bent dus nu 'verplicht' op vakantie?

iig bedankt voor jullie adviezen. Ga kijken of ik mn deposit terug kan krijgen.

Ben bereid om meer te betalen , dat is geen probleem. Het ging me eigenlijk meer om het intensief lessen dat in de VS aangeboden wordt. San Diego leek me wel een leuke plaats voor activiteiten naast het vliegen. Vandaar AAA.

Ik ben geen minuut in de lucht geweest en al zolang bezig :grijns:
 
Tsja tijd genoeg nu, helaas...

maar pm me anders voor meer info, weet niet of het handig is om hier teveel te vertellen;-)
Wat ga je nu doen??
 
Ik heb een vliegticket voor 15 november, maar weet nog niet wat ik ga doen.
Vertrekdatum van de ticket is gelukkig tegen meerprijs aanpasbaar, maar kan het niet veel later doen i.v.m. de vervaldatum van mijn visum.

In mei naar Florida geweest. Daar toen last van (rook van) bosbranden gehad, en het niet kunnen afmaken. Dacht ga dit keer maar naar CA, en daar nu hetzelfde probleem...
 
WAS die rook maar het enige probleem...

Probeer de buren eens, CFA, zitten nu vol ( bij AAA nog nooit van gehoord al is het wel zo) maar vanaf januari weer plaats.
 
Tsja tijd genoeg nu, helaas...

maar pm me anders voor meer info, weet niet of het handig is om hier teveel te vertellen;-)
Wat ga je nu doen??

Weet het eerlijk gezegd nog niet precies.

Ik denk dat het dan zomer 2008 gaat worden en tot die tijd misschien lessen in NL.
 
@ Klunk,

Er is, als ik het allemaal goed begrepen heb, een regeling dat je kan overstappen van de ene vliegschool naar de andere. Voorwaarde is wel dat beide scholen meewerken.

Zo te zien is het bij AAA helemaal mis gelopen nu, jammer want de sfeer was er opzich prima.
En nu met die bosbranden zo vlakbij zou ik ook niet graag die kant op gaan.

@ paul, CFA zit er idd direct naast maar is op z'n minst net zo'n zooitje als AAA. Zou ik niet heen gaan. Tenzij je graag met een iets te dikke, stinkende chineese instructeur in een afgeroste warrior kruipt waar geen verf meer opzit ;-). Op Gillespie Airport zit ook nog Jet Air, die schijnt wel beter georganiseerd te zijn. Er zijn in die tijd dat ik er zat wat studenten daar heen gegaan halverwege omdat er bij AAA zoveel studenten rondliepen dat de vliegtuigen te vaak bezet waren.

Als je FAA PPL doet is er denk ik keuze genoeg. Misschien is dat juist ook weer het probleem. Je zou een kunnen kijken naar een school die ook Cessna of Diamond Centre is, zijn waarschijnlijk wel duurder maar zullen denk ik meer waar voor hun geld bieden.

Succes!
 
Jet Air een FTO?(aan de overzijde van het veld toch?)
dacht dat deze alleen biss jets verhuurde:p:

cheers and regards
 
Op de site van CFA staat anders dat het een Cessna centre is...

In elk geval is er normaal mee te communiceren en dat is bij AAA niet bepaald het geval.
Enrollement centen terug krijgen wordt een verhaal apart vrees ik.
 
Surfrules,

JetAir is idd ook een FTO (volgens mij alleen FAA) en zit idd schuin tegenover AAA aan de andere kant van het veld bij het begin van 27R. Ik ken ze verder niet maar het was er volgens de verhalen was het er goed georganiseerd. Er schijnt ook nog een Scandinavische club te zitten aan die kant.

Paul, das mooi kl... van je enrollment dan. Valt me echt vies tegen van AAA. OK, toen ik er zat was ook niet alles 100% geregeld maar er was vaak wel een mouw aan te passen. Vreemd dat het binnen een jaar zo snel achteruit kan gaan met zo'n club.

Succes en laat je goed informeren over anders scholen!!!
 
Nog een aanrader trouwens is hier een Californische(?) ID-kaart kopen, kan bij het DMV Office, is niet zover bij het vliegveld vandaan, kost 27 dollar en zodra die Yanks een lokale ID zien, doen ze ineens niet meer zo moeilijk. Handig om te stappen, hoef je niet steeds met je paspoort rond te lopen.

Hoe lang duurde het voordat je die binnen had?
Maand geleden aangevraagd, en nog steeds niet ontvangen. :(


En ook al staat er in 20 talen RIJBEWIJS op je rijbewijs, ze snappen er geen één van!

En niet alleen bij de clubs...

Vandaag stond Immigration and Customs Enforcement met groots machtsvertoon iedereen te controleren bij AAA.

De dame in kwestie wou ook zien of de gegevens op mijn rijbewijs wel overeen kwamen met de gegevens op mijn paspoort en visum.
Zelfs met mijn paspoort open op de visum pagina, vroeg ze nog aan te wijzen wat mijn voor- en achternaam was.
 
Je bent te gast in hun land. Het is hun goed recht. Meer niet minder niet.

Heb gehoord ja van de INS invasie bij AAA. Maatje van me was instructeur daar.

En je kunt een CA rijbewijs gaan halen bij het DMV, maar ze zijn in heel wat staten (geen idee hoe het met CA zit) een stuk strenger geworden vwb het afhalen van rijbewijzen. Vaak moet je of citizen, green card of H/J/F visa status hebben om een rijbewijs te krijgen.

Het is dat de dollar zo idioot laag staat, anders was je beter af in Canada. Stuk makkelijker daar om een tijdje te blijven hangen ook.

FD
 
Last edited:
@ MAX,

Ik had zelf geen californische ID aangevraagd, ik kwam er pas na een maand achter dat dat ook kon, toen was t eigenlijk de moeite niet meer. Vooral die gasten die er hun complete opleiding deden hadden zo'n ding, maar ze zeiden dat het binnen 3 dagen geregeld was... kostte iets van 25 of 30 dollars geloof ik.
Zit jij nu bij AAA???

Groeten
Ditched
 
Ik zit inderdaad nu bij AAA.


Bij DMV zei de dame aan de balie dat het aanvragen geen probleem was.
Er werd een foto en vingerafdruk genomen en vervolgens krijg je een bonnetje mee waarop staat dat als je na 60 dagen je kaart nog niet ontvangen hebt, je maar contact op moet nemen.
Vandaar dat mijn vraag was of het in de praktijk inderdaad zo lang kan duren.


Edit: vanmiddag met DMV gebeld: aanvraag staat op "verifying legal presence". (zou dat altijd door ICE gebeuren? :))
Zijn dus inderdaad wat strenger met de uitgifte geworden.
 
Last edited:
Hey, Ik zie dat jij momenteel bij de AAA zit. Hoe vind jij de situatie daar. Is het aan te raden om er nog naar toe te gaan of heb jij zoiets van je moet naar een andere school gaan. En ook hoe heb jij het gedaan met je vingerafdrukken. Weet iemand ofdat toevallig in nederland ergens kan?

Groeten,
Justin
 
Fingerprinting bij mijn weten voor wat betreft Europa alleen bij FlightSafety in Le Bourget of in Farnborough. Bel die tent even en je wordt goed geholpen. Ondanks dat je een Europeaan aan de teleofoon krijgt wordt je altijd tewoord gestaan op de Amerikaanse wijze, dus misschien wel plastic-nep-achtig, maar je wordt wel goed geholpen.

Neem wel de auto of openbaar vervoer. Er zelf naartoe vliegen is in beide gevallen financieel niet bepaald aantrekkelijk, kan ik je uit ervaring vertellen. :traantjes
 
Back
Top