Februari / Maart bij AAA in San Diego

Ditched

New member
Zijn er nog mensen, piloten, aspirant piloten of andere wezens die in februari en/of maart in San Diego zitten??

Ik zelf ga in die tijd bij AAA m'n PPL doen.

Groeten
Ditched
 
Super ervaring. Succes,
Doe ze de groete aldaar!
Topic hiervoor nog gelezen over AAA?;)

Happy landings:rt:
 
Ja bedankt,

Heb er erg veel zin!! Ik heb de verhalen gelezen, tja, tis moeilijk om een beslissing te nemen vanaf hier. Ik vind wel dat ze netjes reageren steeds, indmiddels heb ik ze al redelijk suf gemaild, geloof ik. Dat vond ik van OFT toen nogal tegenvallen, die sturen steeds hetzelfde mailtje, beetje jammer.

In middels eerste lesje achter de rug bij Vliegclub Rotterdam! Waaaaaanzinnig gaaf!!! Gelijk steile bochten draaien, super!

Voor iedereen die hier gereageerd heeft nogmaals bedankt!

Ditched
 
ik wel...

ik wel...

Ik was zelf een instructeur daar. Veel plezier gehad. Echt veel geleerd en gelachen. De school zelf is in El Cajon. Als je plezier wilt hebben moet ja naar de stad toe. Vraag maar aan Chris. Pacific beach, Ocean beach, etc.
 
AAA stand van zaken

AAA stand van zaken

Hallo allemaal,

Inmiddels 2 weken onderweg bij Anglo American. Het begin was een beetje rommelig, eerst 3 dagen niet kunnen vliegen omdat ik moest wachten op een clearance van de TSA. Ach ja, je bent in Amerika.

Eerste les gepland de dag nadat de clearance binnen was.... Geen vliegtuig.... werd wel een oplossing voor gevonden dus een uur later alsnog de lucht in. Tweede dag, 's ochtend vroeg...... geen instructeur ...... snel even wat opkomende frustratie wegslikken, werd snel weer een oplossing op gevonden dus smiddags met een andere instructeur vliegen en weer op een ander toestel. De derde dag ging het goed, vliegtuig (Cessna 152) en instructeur beschikbaar op dezelfde tijd! Vanaf die dag is het verder allemaal lekker gelopen, 2 tot 3 uur per dag lessen, dat zet lekker de gang erin. Bij ongeveer 17 uur ging ik solo!

De school zelf wordt gerund door Engelsen. En zover ik het kan zien is dat goed geregeld. De planning kan soms wat rommelig zijn, maar er is altijd wat te regelen, je moet je dus redelijk flexibel opstellen. De meeste instructeurs zijn ook Engels. Mijn instructeur is een jonge amerikaan, maar een prima vent, en een goede instructeur.

Er zijn ongeveer 20 vliegtuigen beschikbaar, 8 C152, 5 C172 (1 met RG), 4 Piper Warriors, en een multi (Dutchess). Er is net een gloednieuwe C 172 SP afgelevert met Garmin 1000 glass cockpit. De vliegtuigen zijn vliegwaardig, maar afgeleeft door het vele lessen. Het komt regelmatig voor dat een vliegtuig een dagdeel niet beschikbaar is vanwege onderhoud. Omdat ik op de C152 les, heb ik daar niet zo'n last van, omdat er veel van beschikbaar zijn.

Er zijn nu ongeveer 70 studenten, het overgrote deel daarvan komt uit India. De rest komt meestal uit Engeland, ik ben de enige Nederlander op het moment, en er zijn onlangs een paar Fransen aangekomen. De sfeer onderling is relaxed.

De apartementen zijn op niveau studentenhuis. Een beetje aan de prijs voor wat je er voor krijgt. Er zijn eenpersoons apartementen beschikbaar voor ongeveer 1200 USD per maand en tweepersoon apartementen voor 900 USD per maand. Om het budget een beetje te drukken heb ik voor het 2 persoons appartement gekozen en deel dus keuken en badkamer met iemand anders.

Van de omgeving heb ik nog niet heel erg veel gezien (behalve dan vanuit de lucht natuurlijk). Om te vliegen is het hier heel erg mooi. Het vliegveld Gillespie (met de klemtoon op GilLESpie) is druk en dat is goed voor je ervaring met de radio procedures, en de approaches. Volgens de statistieken zijn er zo'n 600 a 700 vliegbewegingen per dag!! Er zijn veel velden in de directe omgeving die geschikt zijn om te trainen, nergens betaal je landingsgeld, en de diensten ten aanzien van de (kleine) luchtvaart zijn zeer uitgebreid.

Kortom: AAA is zeker het overwegen waard, maar je moet redelijk flexibel zijn ten aanzien van de planning en geen hoge eisen stellen aan de vliegtuigen. De sfeer is prima, en ook dat draagt een steentje bij:cool:
 
hey ditched!

leuk om weer eens te lezen dat iemand zich goed vermaakt daar bij AAA.
vooral over de vliegomgeving..man wat kan NL dan soms vlak en saai zijn...:p:
Hoe staat het er voor met je theorie?... pak vooral de confuser er bij!!..komt zeker goed van pas ;) ...
Laat op zn tijd even een berichtje achter over je voordering en ervaringen aldaar.

succeess:rt:
 
Theorie is binnen, 92% op de test, dus dik tevreden!!

Touch and Go, nogmaals hartelijk bedankt voor de Challenger Tour!! Indrukwekkend vliegtuig!!

Terug op de vliegschool werden we wel enigzins voor gek verklaard om met een Cessna 152 naar San Diego Int. te vliegen, maar iedereen vondt het prachtig.

Citaat van de toren over de telefoon: "Hey man, it's like driving a tricycle on the highway, but you're welcome."

Ditched
 
Anytime Ditched!!!
That's what it's all about!

Geef toe, hoe vaak zal je ooit nog in een pikzwart corporate jet zitten? Nul keer misschien.

Ik hoop dat de foto's gelukt zijn en ik wens je veel succes met je ppl en de rest.
Tot ooit!
 
Vandaag erachter gekomen dat ik geen 100 PIC maar 100 Total nodig heb voor de JAA Conversie. En ik begon me al vreselijk zorgen te maken of ik alles wel optijd af zou krijgen....
Inmiddels 50 uur achter de rug en vrijwel klaar voor het examen, dus dat wordt nog even een weekeindje hard studeren voor het mondeling en dan volgende week m'n kunstjes doen voor de examinator. Dan gelijk weer de boeken in voor Airlaw, Human Performance en RT en met 100 TT een JAA examen afleggen.

Barracuda: Ik mag je vast wel de groeten doen van Watson... en eh... Pacific Beech op een zondag is niet echt bruisend.... dus a.s. zaterdag nog maar eens een poging wagen ;-)
 
Hallo dan,

Hier nog iemand die waarschijnlijk eind oktober richting AAA vertrekt voor 4 weken (FAA PPL)

Ditched, zou je kunnen vertellen of je ook zo lastig info loskreeg (Andy) voor je de beslissing nam om naar El Cajon te gaan??
 
Hoi Paul,

Andy Burr, de eigenaar van AAA vliegt zelf als captain op de MD 83 of zoiets en is hier zelf meestal niet aanwezig. Hij is wel degene bij wie je moet zijn trouwens met specifieke vragen.

Als je hier alleen voor je FAA PPL komt zou ik zeggen DOEN! De sfeer is prima, het weer is over het algemeen fantastisch en San Diego echt OK. Overweeg je meer, bv CPL of IR dan zou ik zeggen ga alsjeblieft naar een meer gestructureerde school.

4 weken voor je FAA PPL is hier erg aan de krappe kant. Ik zou zeker rekening houden met 5 weken. Hoe je tijd eruit ziet is heel erg afhankelijk van je instructeur, sommigen zitten hier puur voor hun uren en zullen je geen briefings, of enige groundschool geven. Anderen nemen hun werk serieus en zijn echt prima instructeurs, het verloop is groot dus wie er in oktober nog zullen zijn van de gasten die er nu zitten is niet te zeggen. De vliegtuigen staan regelmatig stil vanwege onderhoud dus houdt er rekening mee dat je af en toe een dag(deel) niet kan vliegen.

OK, even wat dingen op een rijtje:

Doen: zoveel mogelijk thuis studeren. Leen van iemand het Jeppessen Private Pilot Handbook of koop het.
Doen: Zo snel mogelijk de FAA Written Test doen, dit gaat via internet op een computer hier op de school. Je kan op vrijwel elk moment die test doen, en er zijn computers beschikbaar om die test's op te oefenen. Zorg ervoor dat je tijdens je oefensessies goed scoort (90% of meer). Je moet tenminste 70% halen, hoe hoger je score, hoe makkelijker je mondelinge examen (over het algemeen).
Je mondelinge examen is vlak voor je vlucht en wordt door je examinator afgenomen.
Doen: Probeer vanaf het begin zoveel mogelijk lessen probeer tenminste 2 uur per dag, als het kan meer.

Hou er rekening mee dat je hier je TSA clearance moet krijgen. Zodra je aankomt worden je vingerafdrukken genomen en die worden naar de TSA opgestuurd. Die clearance kan 3 dagen tot een week (of meer als je pech hebt) duren en tot die tijd kan je NIET vliegen!! Het schijnt dat je dit ook in NL kan doen, is wel duurder maar scheelt je hier in tijd!!!!

Overweeg zeker: Auto huren. Bij de meesten kan je een goede deal krijgen voor ongeveer 400 USD a 450 USD per maand. De appartementen zijn op 40 minuten lopen, 15 minuten fietsen of 5 minuten met de auto. Fietsen gaat wel maar je blijft banden plakken. Ik hou het voorlopig maar bij lopen en af en toe een lift van iemand.

Je krijgt hier een complete set met alles wat je aan boeken nodig hebt. Ook een mechanische flight computer en een lineaal met gradenboog en een logboek zitten hier bij inbegrepen.

Zelf kopen als je hier aan komt: Headset (340 USD), Kaarten & Airport and Facility Directory en Nav.Logs (30 USD), aanrader: Electronische Flight Computer (80 USD mag je ook op je examens gebruiken!!!), Pilot Operating Handbook van het type waar je op lest (50 USD), Oral Test Guide (15 USD), Fuel tester (15 USD), dipstick (8 USD) en een Kneeboard (10 USD).

Tenzij je zelf al spullen hebt zou ik zeker niet te veel in NL kopen, hier is het meestal goedkoper.

Meenemen: Zaklampje (liefst Rood en Wit, voor je night-rating), Wat ook erg goed werkt zijn die lampjes voor op de fiets, die je ergens aanvast kan klemmen. Liefst geel en rood, heb je je handen vrij om de kaart te lezen. 2mm 2B potlood om in de kaarten een navigatie plan uit te zetten. Gummetjes, potloden, pennen en dat soort spul. Eventueel een eenvoudige rekenmachine (al of niet op zonne-energie). Verloop stekkertje voor Amerikaans stopcontact!! Laptop.

Voor de rest, appartementen zijn alleen 1200 USD p/m of gedeeld 900 USD p/m. Zijn wel OK maar op niveau studentenhuis. Niet teveel van verwachten dus. Verder is er een washok aanwezig 1 dollar per machine per wasbeurt, het zelfde voor de drogers.

Verder zijn er diverse supermarkten binnen loop afstand van de appartementen.

Voor restaurants / avondje stappen naar Downtown met de tram of met iemand meerijden naar Pacific Beech / Ocean Beech. Genoeg te beleven hier!!

Wat ik verder nog vergeten ben hoor je een andere keer :cool:

Groeten

Ditched
 
Duur headsetje ditch 340USD;) had deze bij AAA voor 119USD en werkt perfect:p: , het overige heb ik hier en daar moge lenen en veel van mn instructor gehad, voor de rest klinkt het mij allemaal bekent dus netjes samengevat...

al in mexico weze stappen :cool: heb ik helaas moete missen tijdens springbreak:rolleyes: .

wie is je FAA instructor, Jack toevallig, doe die gozer maar de groette :)
En aan big Tits Cari van het AAA barretje ;) , vergeet ook niet een bezoekje op het veld in palm springs, daar werkt ook een heeel leuk vrouwtje ;)

cheers and happy landings:rt:
 
Hi
Bedankt voor de uitgebreide reply!

Over de tijd: het zal echt in 4 weken moeten gebeuren, meer tijd heb ik in principe niet!:-(
Ik hoorde op Pprune al dat je moet aangeven dat je 3 weken hebt met een week uitloop/huur van een kist, dat schijnt te helpen.
Ik heb alvast de FAA PPL DVD-kit van ASA besteld, misschien doe ik de written ook al hier (FRankfurt)

Schijn je nog wel een PPL kit nodig te hebben, voor je mondeling bv, maar echt wijs wordt je niet van Mr Andy over wat je precies nodig hebt! Je kunt blijkbaar wel van de boeken die je hier koopt de bon inleveren bij AAA. (als ze in het pakket horen uiteraard)
De andere dingen, kneeboard etc zal ik daar kopen, maar studywerk zoveel mogelijk hier.

Bij het C172 pakket is een prive appartement $600 extra begreep ik? (vriendin gaat mee namelijk, no problem volgens Andy)
 
Hoi Paul,

Hoe druk het hier in oktober gaat zijn kan ik je natuurlijk niet voorspellen. Maar nogmaals 4 weken is krap, zeker als er een paar dagen of een week vanaf gaat voor je TSA Clearance, en hier en daar nog een dag vanwege het weer.

Wat ik je wel kan vertellen is dat het hier nu idioot druk is.

In pricipe krijg je hier dus alles wat je nodig hebt aan boeken, syllabi etc. etc.
(Zit allemaal in die PPL Kit en zit bij de prijs in. Niet dat die all-in prijs veel zegt, want uiteindelijk betaal je gewoon voor alles apart.)

Ik zou de FAA Written Test gewoon hier doen. Zorg dat je je goed voorbereid, doe zodra je hier bent een paar van die oefensessies op de computer en dan de Written als je er klaar voor ben. Tenzij je toevallig in Frankfurt moet zijn maar ik zou er niet speciaal voor naar toe gaan.

Appartement zit ook de prijs in, hoeveel dat is weet ik niet precies maar ik dacht iets van 1100 of 1200 USD voor een appartement met één slaapkamer. Of dit ook voor z'n tweeën in één appartement geldt weet ik niet.

De 2 Cessna's 172 kosten 87 USD p/u, net als de 4 Piper Warriors. Er is één C172met Garmin 430 GPS voor 97 USD p/u en één C172 met Garmin 1000 Glass Cockpit voor 140 USD p/u en nog een C172 RG (weet ik de uur prijs niet van). De 8 C152 kosten 77 USD p/u.
De instructeurs kosten zijn 38 USD p/u

Ik vlieg het meeste op de 152, maar heb ook de checkouts op de Warriors en de C 172 gedaan en ik pak elk beschikbaar vliegtuig om uren te maken.

Als je nog meer vragen hebt, aarzel niet!!!

Ditched
 
Last edited:
Ik heb eens ff geinformeerd over de TSA clearance, het schijnt dat je de fingerprints kunt laten maken in parijs op Le Bourqet, 400 km oneway, maar dan heb je dat vast gehad:p:
Ik hoorde via Pprune dat ze op de meeste scholen gewoon gaan vliegen terwijl de clearance aanvraag nog loopt?:bwah: Dus misschien is het overbodig om naar Parijs te gaan, maar ja.
Written doen kan geloof ik in 3 pogingen dus zou ook bij AAA moeten kunnen dan, scheelt weer 200 euro!
Die boeken en syllabi lijkt me wel erg handig om alvast hier te hebben, schijnt dat ze ze bij AAA wel willen fedexen, of je koopt alvast hier wat (online) en neemt de bon mee?
Ps: eind van het jaar schint meestal iets rustiger te zijn, paar mensen die 3 weken nodig hadden tot het bruine boekje:)
 
aaa

aaa

@Paul; die TSA procedure starten ze op, je kan inmiddels gewoon vliegen; scholen doen er niet moeilijk over! (Tenminste niet AAA in San Diego)

@Ditched;Groetjes aan Ashley Morgan als hij er nog zit (een van m n oude instrukteurs)
En probeer nog wat fun te hebben in Mexico of downtown; ik zat een dag na mijn JAA examen terug in het vliegtuig ; (

JulietWiskey!
 
Hoi Paul,

Bij AAA laten ze je echt niet vliegen zonder TSA clearance. Dus als je niet het risico wil lopen om een dag of 3 a een week te verliezen.... weekeindje Parijs is niet verkeerd toch??? :)

Als voorbereiding op de written test zou ik je voornamelijk richten op het Jeppessen Private Pilot Handbook... Dat grote gele ding. Kost in NL iets van 70 Euro geloof ik, misschien kan je het lenen van iemand of overkopen, ik weet niet of AAA het bedrag terug geeft als je het bonnetje inlevert. maar ik denk het wel, zal even navragen van de week.

Wat er voor de rest in het pakket zit:

-Private Pilot Maneuvres: Een boek voor je praktijk gedeelte, staat in welke manoeuvres je moet kunnen doen en wat de limieten zijn. Kan handig zijn tijdens het lessen af en toe eens door te nemen.

-Private Pilot Test Guide: Die heb je nodig om je voor te bereiden om je Written Test, maar je kan ook die computer oefensessies doen of allebei. Zou ik mee wachten tot je hier bent. Er staan voorbeeld vragen in met de antwoorden, en uitleg waarom dat antwoord goed is en de andere twee niet.

-Private Pilot Practical Test: Vergelijkbaar met het bovenstaande boek, maar dan gericht op het mondelinge examen.

-Syllabus Question Bank: Met alle examenvragen waaruit de Written Test wordt samengesteld. Je krijgt 60 Multiple Gok vragen en daar heb je maar liefst 2,5 uur de tijd voor.

-Computer Testing Supplement: Dit zijn alle bijlages die je tijdens de Written Test mag gebruiken.

- Practical Test Standards: Een boekje met alle gebieden waarop de Examinator je mag beoordelen en alle limieten waar binnende je de manoeuvres moet vliegen op de praktijk test.


MVG

Ditched
 
HI
Bij AAA komen ze nu ook met het idee om naar Parijs te gaan, kan in een dagje op en neer, extra kosten $149.
Als voorbereiding op de written test heb ik dus de DVD set van ASA besteld, inclusief een ppl convertor met alle vragen als het goed is. Denk dat het wel handiger is om de test bij AAA te doen ja, mag je 3x over doen toch? (stel dat...;-)
Dan kan ik de komende tijd alvast de rest bestellen, geen idee of ik dan bv de Computer Testing Supplement nog nodig heb of dat ie bij de ASA set zit..
Waar kijken ze precies naar bij de meical klasse 3? Anders misschien handig om die voor de zekerheid alvast hier te doen;-)
 
Hoi Paul

Ik ga over een maand naar Farnborough om daar PPL theorie examen te gaan doen en tevens ook de fingerprints.

groet
KatanaHammer
 
Back
Top