Hoi Paul,
Andy Burr, de eigenaar van AAA vliegt zelf als captain op de MD 83 of zoiets en is hier zelf meestal niet aanwezig. Hij is wel degene bij wie je moet zijn trouwens met specifieke vragen.
Als je hier alleen voor je FAA PPL komt zou ik zeggen DOEN! De sfeer is prima, het weer is over het algemeen fantastisch en San Diego echt OK. Overweeg je meer, bv CPL of IR dan zou ik zeggen ga alsjeblieft naar een meer gestructureerde school.
4 weken voor je FAA PPL is hier erg aan de krappe kant. Ik zou zeker rekening houden met 5 weken. Hoe je tijd eruit ziet is heel erg afhankelijk van je instructeur, sommigen zitten hier puur voor hun uren en zullen je geen briefings, of enige groundschool geven. Anderen nemen hun werk serieus en zijn echt prima instructeurs, het verloop is groot dus wie er in oktober nog zullen zijn van de gasten die er nu zitten is niet te zeggen. De vliegtuigen staan regelmatig stil vanwege onderhoud dus houdt er rekening mee dat je af en toe een dag(deel) niet kan vliegen.
OK, even wat dingen op een rijtje:
Doen: zoveel mogelijk thuis studeren. Leen van iemand het Jeppessen Private Pilot Handbook of koop het.
Doen: Zo snel mogelijk de FAA Written Test doen, dit gaat via internet op een computer hier op de school. Je kan op vrijwel elk moment die test doen, en er zijn computers beschikbaar om die test's op te oefenen. Zorg ervoor dat je tijdens je oefensessies goed scoort (90% of meer). Je moet tenminste 70% halen, hoe hoger je score, hoe makkelijker je mondelinge examen (over het algemeen).
Je mondelinge examen is vlak voor je vlucht en wordt door je examinator afgenomen.
Doen: Probeer vanaf het begin zoveel mogelijk lessen probeer tenminste 2 uur per dag, als het kan meer.
Hou er rekening mee dat je hier je TSA clearance moet krijgen. Zodra je aankomt worden je vingerafdrukken genomen en die worden naar de TSA opgestuurd. Die clearance kan 3 dagen tot een week (of meer als je pech hebt) duren en tot die tijd kan je NIET vliegen!! Het schijnt dat je dit ook in NL kan doen, is wel duurder maar scheelt je hier in tijd!!!!
Overweeg zeker: Auto huren. Bij de meesten kan je een goede deal krijgen voor ongeveer 400 USD a 450 USD per maand. De appartementen zijn op 40 minuten lopen, 15 minuten fietsen of 5 minuten met de auto. Fietsen gaat wel maar je blijft banden plakken. Ik hou het voorlopig maar bij lopen en af en toe een lift van iemand.
Je krijgt hier een complete set met alles wat je aan boeken nodig hebt. Ook een mechanische flight computer en een lineaal met gradenboog en een logboek zitten hier bij inbegrepen.
Zelf kopen als je hier aan komt: Headset (340 USD), Kaarten & Airport and Facility Directory en Nav.Logs (30 USD), aanrader: Electronische Flight Computer (80 USD mag je ook op je examens gebruiken!!!), Pilot Operating Handbook van het type waar je op lest (50 USD), Oral Test Guide (15 USD), Fuel tester (15 USD), dipstick (8 USD) en een Kneeboard (10 USD).
Tenzij je zelf al spullen hebt zou ik zeker niet te veel in NL kopen, hier is het meestal goedkoper.
Meenemen: Zaklampje (liefst Rood en Wit, voor je night-rating), Wat ook erg goed werkt zijn die lampjes voor op de fiets, die je ergens aanvast kan klemmen. Liefst geel en rood, heb je je handen vrij om de kaart te lezen. 2mm 2B potlood om in de kaarten een navigatie plan uit te zetten. Gummetjes, potloden, pennen en dat soort spul. Eventueel een eenvoudige rekenmachine (al of niet op zonne-energie). Verloop stekkertje voor Amerikaans stopcontact!! Laptop.
Voor de rest, appartementen zijn alleen 1200 USD p/m of gedeeld 900 USD p/m. Zijn wel OK maar op niveau studentenhuis. Niet teveel van verwachten dus. Verder is er een washok aanwezig 1 dollar per machine per wasbeurt, het zelfde voor de drogers.
Verder zijn er diverse supermarkten binnen loop afstand van de appartementen.
Voor restaurants / avondje stappen naar Downtown met de tram of met iemand meerijden naar Pacific Beech / Ocean Beech. Genoeg te beleven hier!!
Wat ik verder nog vergeten ben hoor je een andere keer
Groeten
Ditched