Examens 2010

Vandaag Engels tekstverklaren en ik moet eerlijk zeggen dat het me niet meer verbaasd dat sommige Nederlanders zo slecht zijn in Engels. Havo is niet het hoogste niveau, maar je mag er toch wat van verwachten vind ik. Terwijl ik vandaag 44 vragen kreeg voorgeschoteld, waarvan ongeveer 40 multiple choice en 4 open vragen.

Daar komt nog is bij dat de open vragen in het Nederlands! Ja je leest het goed, in het Nederlands moesten worden beantwoord. Deed je dit in het Engels kreeg je 0 punten voor de open vraag. Belachelijk toch!!???

En dan de multiple choice vragen, alsof je een kleuter was met het syndroom van down, vraagstelling ging ongeveer zo:

"The mosquito is a device which generates a high-pitched noise which only youths can hear. It hurts their ears and makes them disperse instead of hanging around."

En dan de vraag:

"What does the mosquito do?"

A> Makes youth friendly to other people
B> Makes youth persue a university degree
C> Makes youth eager to hang around
D> Makes youth disperse

Nou overdrijf ik lichtelijk. Maar dergelijke antwoorden zaten er soms wel tussen. Het is echt te belachelijk voor woorden.

Moest het even kwijt. :grijns:
 
Daar komt nog is bij dat de open vragen in het Nederlands! Ja je leest het goed, in het Nederlands moesten worden beantwoord. Deed je dit in het Engels kreeg je 0 punten voor de open vraag. Belachelijk toch!!???

Dit is vaak zelfs op het vwo nog....
Meerkeuze vragen allen in het Engels, maar de open in het Nederlands.
 
Had vandaag duits en economie.

Duits was behoorlijk lang en moeilijk, maar dit komt ook doordat ik slecht ben in duits. Mijn cijfer ligt tussen de 5.1 en 5.9.. Helaas waarschijnlijk net niet genoeg om een voldoende te komen te staan, daarvoor moet ik namelijk een 5.9 halen..

Economie was goed te doen, heb een cijfer tussen de 6.7 en de 7.5, waarschijnlijk genoeg om afgerond een 7 te komen te staan :D



Daar komt nog is bij dat de open vragen in het Nederlands! Ja je leest het goed, in het Nederlands moesten worden beantwoord. Deed je dit in het Engels kreeg je 0 punten voor de open vraag. Belachelijk toch!!???

Dat is toch logisch? Denk dat het ook is gedaan tegen het overschrijven van gehele delen uit de tekst zonder dat je weet wat er staat.
 
Slipstream even ter informatie.. ik heb 14 open vragen geteld (waarbij ik wel/niet en ja/nee meetel, immers 2x fout is geen punten-van de 4 mogelijkheden).
Daarnaast is je voorbeeld inderdaad ietwat overdreven. Engels was te doen, ondanks dat houd ik niet van een net-aan-zesje dus vond ik het ontzettend lastig.:grijns:

Hij was te doen, maar overdrijven is ook een vak. Je vergeet dat er ook mensen zijn die een vreemde taal minder snel oppikken/begrijpen. (muzzy!). En nee, dat geld niet voor mij.:haha:
 
Overigens,

Er kan weer geklaagd worden! Dit was een vraag van VWO economie.

Vraag: Leg uit hoe verhoging van de belastingdruk in Nederland kan leiden tot
vermijdingsgedrag van belastingplichtigen.

het antwoordmodel geeft: 14 maximumscore 2
Voorbeelden van een juist antwoord zijn:
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontwijkt door verminderde participatie aan betaalde
arbeid of door in een ander land te gaan werken / wonen.
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontduikt door bepaalde (extra) inkomsten niet op te
geven aan de fiscus.

Deze antwoorden zijn antwoorden op de vraag: Hoe kan belasting vermeden worden?

en niet op de vraag die gesteld wordt.
een juist antwoord op de vraag die gesteld wordt zou zijn: Omdat de belasting verhoogd wordt zullen meer mensen de belasting willen vermijden.
 
Ik heb vandaag ook Duits en Economie gehad.
Duits was te lang en economie vond ik erg veel schrijven...
Duits komt uit rond de 4,8, economie zal wel 7-8 zijn. Ben blij met m'n cijfer van Duits, maar jammer dat het waarschijnlijk net geen 6 gaat worden op m'n eindlijst.

Morgen alleen nog Engels dus eigenlijk ben ik al klaar :)
 
Overigens,

Er kan weer geklaagd worden! Dit was een vraag van VWO economie.

Vraag: Leg uit hoe verhoging van de belastingdruk in Nederland kan leiden tot
vermijdingsgedrag van belastingplichtigen.

het antwoordmodel geeft: 14 maximumscore 2
Voorbeelden van een juist antwoord zijn:
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontwijkt door verminderde participatie aan betaalde
arbeid of door in een ander land te gaan werken / wonen.
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontduikt door bepaalde (extra) inkomsten niet op te
geven aan de fiscus.

Deze antwoorden zijn antwoorden op de vraag: Hoe kan belasting vermeden worden?

en niet op de vraag die gesteld wordt.
een juist antwoord op de vraag die gesteld wordt zou zijn: Omdat de belasting verhoogd wordt zullen meer mensen de belasting willen vermijden.

Mm...Heb je gelijk in. Ik heb in ieder geval ook zoiets als het dik gedrukte antwoord dat jij geeft. (Iets uitgebreider) Morgen eens even klacht indienen:grijns:


Ik hoopte stiekem op een 8,6 vandaag voor economie, maar zo hoog zal er ook wel niet inzitten, haha.
 
Jongens en meisje.
Wisten jullie het al!!
het belangrijkste vak ever.
NATUURKUNDE (vor havisten dan)
Zijn we er klaar voor?

Wisten jullie trouwens dat er gewoon domeinen samengevat staan door de minister?
Die kan je uitprinten daarop staat precies wat je moet kennen en doen enzo.
Dus het antwoord is al gegeven.
 
Ik ben klaar :D :D

Engels was een eitje, binnen 2 uur was ik weg.


Haha, vanavond eerste feest al gepland :biertje:
 
Ik ben klaar :D :D

Engels was een eitje, binnen 2 uur was ik weg.


Haha, vanavond eerste feest al gepland :biertje:

Engels viel inderdaad wel mee, alleen die tekst van dat 'kassa' en die over die dieren viel wat tegen:p:

Inderdaad feest vieren dit weekend:D (Hoewel ik maandag nog frans heb:blabla:
Maar eerst eens even zweefvliegen dadelijk:D:D
 
Ik ben ook klaar!

Had vandaag wel 2 enorme kutexamens.. VWO aardrijkskunde en engels, dacht dat ik engels heel goed had gemaakt maar dat viel tegen.. Heb beide vakken tussen de 5,1 en 5,9 gehaald, hangt nu van de normering af of ik geslaagd ben of niet.
 
Klaaaaaaaaaar!!

Of ik ben geslaagd wordt nog spannend (denk een her), maar goed.. nu eerst zo veel mogelijk van deze week proberen te vergeten:

Heineken_experience_amsterdam.jpg


:biertje:
 
Natuurkunde HAVO te simpel voor worden. Op enkele instinkers na een cijfer tussen de 8.1-9.1 , zufrieden!:):biertje:

Helaasch ga ik nog tot Dinsdag door.. twee te gaan!
 
Heb ik ook een klacht over ingediend :kiss:

Overigens,

Er kan weer geklaagd worden! Dit was een vraag van VWO economie.

Vraag: Leg uit hoe verhoging van de belastingdruk in Nederland kan leiden tot
vermijdingsgedrag van belastingplichtigen.

het antwoordmodel geeft: 14 maximumscore 2
Voorbeelden van een juist antwoord zijn:
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontwijkt door verminderde participatie aan betaalde
arbeid of door in een ander land te gaan werken / wonen.
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontduikt door bepaalde (extra) inkomsten niet op te
geven aan de fiscus.

Deze antwoorden zijn antwoorden op de vraag: Hoe kan belasting vermeden worden?

en niet op de vraag die gesteld wordt.
een juist antwoord op de vraag die gesteld wordt zou zijn: Omdat de belasting verhoogd wordt zullen meer mensen de belasting willen vermijden.
 
Klaaaaaaaaaar!!

Of ik ben geslaagd wordt nog spannend (denk een her), maar goed.. nu eerst zo veel mogelijk van deze week proberen te vergeten:

Heineken_experience_amsterdam.jpg


:biertje:

Krijg je geen waterhoofd van al dat water?:D
Niet slecht bedoelt, kon het gewoon niet laten;)
 
Jeej:D

Ook ein-de-lijk zomervakantie!

Net frans gehad, was wel te doen. Zit zo rond de 35/36 van de 47 punten!
 
Back
Top