Examens 2010

steph

New member
Jawel, het is weer zover!
Het eerste examen van de vernieuwde tweede fase begint morgen.

Voor de nieuwsgierigen naar de roosters:
VWO
HAVO

Morgen beginnen we dus met Nederlands (en kunst of bio voor wie dat heeft).

Iemand hier last van zenuwen? Of zijn er alleen jongens op airwork. :grijns:


Succes allen!
 
Jawel, het is weer zover!
Het eerste examen van de vernieuwde tweede fase begint morgen.

Voor de nieuwsgierigen naar de roosters:
VWO
HAVO

Morgen beginnen we dus met Nederlands (en kunst of bio voor wie dat heeft).

Iemand hier last van zenuwen? Of zijn er alleen jongens op airwork. :grijns:


Succes allen!

Voor morgen niet echt zenuwen echter voor wiskunde B wel een beetje, is niet mijn sterkste vak....:eek!:


Ps ben wel een jongen hoor:grijns:
 
Voor Nederlands ben ik niet zenuwachtig. Eerder voor wiskunde B dinsdag. Ik moet minimaal een 5.3 halen om uiteindelijk een 5.5 te staan als eindcijfer. Maar een 7 zou natuurlijk wat mooier staan...
Op zich snap ik alles best goed, alleen het laatste hoofdstuk niet zo goed met die ketting- en produktregel. En als ik nu kijk in oude examens heb je die regels juist elke keer nodig voor het differentieren van wortelfuncties e.d. :eek!:
Tsja, ik zie wel wat er van komt.
De overige vakken sta ik allemaal meer dan voldoende voor dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Succes allemaal!

Edit: Haha jij ook al marsmuziek, we hadden wel samen bijles kunnen nemen;)
 
Voor Nederlands ben ik niet zenuwachtig. Eerder voor wiskunde B dinsdag. Ik moet minimaal een 5.3 halen om uiteindelijk een 5.5 te staan als eindcijfer. Maar een 7 zou natuurlijk wat mooier staan...
Op zich snap ik alles best goed, alleen het laatste hoofdstuk niet zo goed met die ketting- en produktregel. En als ik nu kijk in oude examens heb je die regels juist elke keer nodig voor het differentieren van wortelfuncties e.d. :eek!:
Tsja, ik zie wel wat er van komt.
De overige vakken sta ik allemaal meer dan voldoende voor dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Succes allemaal!

Edit: Haha jij ook al marsmuziek, we hadden wel samen bijles kunnen nemen;)


Een 5.3 moet lukken toch. Bij mij is het net iets moeilijker om nog een voldoende te komen staan ik moet om gemiddeld een 5.5 te staan, een 7.1 halen.

Dat is dus gewoon Mission Impossible:huilt:
 
Mijn grootste struikelblok bij wiskunde wordt het bewijzen...

"Bewijs dat hoek ABD en hoek BAD samen 180 graden zijn":eek!::eek!:

Verder heb ik niet zoveel te zeuren :) Laagste punt gemiddeld is een 6,9 dus kan wel wat hebben tijdens de examens :)
 
Mijn grootste struikelblok bij wiskunde wordt het bewijzen...

"Bewijs dat hoek ABD en hoek BAD samen 180 graden zijn":eek!::eek!:

Verder heb ik niet zoveel te zeuren :) Laagste punt gemiddeld is een 6,9 dus kan wel wat hebben tijdens de examens :)

Ja dan kan je idd wel wat hebben, kon ik maar zo me examens ingaan. Maar dat is denk ik ook een verschil tussen havo en vwo mentaliteit havo is meer het hele jaar geen fuck doen en dan aan het eind erachterkomen dat je flink je best moet doen. en dan alles net halen.

PS ben er niet trots op hoor maar ik ken mijn zwakke punt gewoon.
 
Mijn grootste struikelblok bij wiskunde wordt het bewijzen...

"Bewijs dat hoek ABD en hoek BAD samen 180 graden zijn":eek!::eek!:

Verder heb ik niet zoveel te zeuren :) Laagste punt gemiddeld is een 6,9 dus kan wel wat hebben tijdens de examens :)

Koordenvierhoeken, BAH! Bewijzen of heel veel schrijven bij economie is nooit mijn ding geweest. Geef mij maar lekker wat formules, dan bereken ik wel wat...

Mijn laagste cijfer op m'n SE is duits waar ik een 4,9 voor sta. Maar ja, mag een 4 (en zelfs nog een 5) staan dus gaat helemaal goed komen. :D
 
Voor Nederlands ben ik niet zenuwachtig. Eerder voor wiskunde B dinsdag. Ik moet minimaal een 5.3 halen om uiteindelijk een 5.5 te staan als eindcijfer. Maar een 7 zou natuurlijk wat mooier staan...
Op zich snap ik alles best goed, alleen het laatste hoofdstuk niet zo goed met die ketting- en produktregel. En als ik nu kijk in oude examens heb je die regels juist elke keer nodig voor het differentieren van wortelfuncties e.d. :eek!:
Tsja, ik zie wel wat er van komt.
De overige vakken sta ik allemaal meer dan voldoende voor dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Succes allemaal!

Edit: Haha jij ook al marsmuziek, we hadden wel samen bijles kunnen nemen;)

Moet voor wiskunde ook een 5.3 halen
Die kettingregel, ik begrijp daar helemaal niks van!

Denk dat ik maar wat voorbeelden van sommen icm. de kettingregel in me rekenmachine ga stoppen:grijns:
 
Ja dan kan je idd wel wat hebben, kon ik maar zo me examens ingaan. Maar dat is denk ik ook een verschil tussen havo en vwo mentaliteit havo is meer het hele jaar geen fuck doen en dan aan het eind erachterkomen dat je flink je best moet doen. en dan alles net halen.

PS ben er niet trots op hoor maar ik ken mijn zwakke punt gewoon.

Ach, zat mensen bij mij in de klas die precies hetzelfde hebben hoor ;)

Heb voor volgend jaar gekozen voor een universitaire studie, aangezien ik het starten van een vliegopleiding een te groot (financieel) risico vind. Deze studie is helaas wel loting, en aangezien ik de 8 gemiddeld niet haal, wil ik wel in een zo hoog mogelijke lotingsgroep terechtkomen:)
 
Vind zelf het rooster niet zo geslaagd.
Morgen ne en bio en dan dinsdag meteen latijn en m&o :eek!:

Dat is inderdaad wel zuur.

Ik ben wel (redelijk) tevreden met mijn rooster. Eerste week alleen op maandag en vrijdag examens, tweede week de rest (5 examens in 4 dagen). Ben ook erg blij dat ik de derde week geen examens heb, zoals mensen op vwo die frans hebben of mensen op havo met M&O of scheikunde. Als zij dat weekend nog altijd zitten te blokken ben ik al helemaal lam en als ze het examen hebben zit ik in het vliegtuig naar het uitgaan-paradijs. :D
 
Dat is inderdaad wel zuur.

Ik ben wel (redelijk) tevreden met mijn rooster. Eerste week alleen op maandag en vrijdag examens, tweede week de rest (5 examens in 4 dagen). Ben ook erg blij dat ik de derde week geen examens heb, zoals mensen op vwo die frans hebben of mensen op havo met M&O of scheikunde. Als zij dat weekend nog altijd zitten te blokken ben ik al helemaal lam en als ze het examen hebben zit ik in het vliegtuig naar het uitgaan-paradijs. :D

Jep, ik heb die derde week nog frans :passed: Die dinsdag is er ook nog grieks, maar dat vak heb ik gelukkig niet.
Heb in totaal 10 eindexamens..:eek!: Vijf komende week. (Vrijdag nog natuurkunde) en dan de tweede week nog elke dag een examen. (Wi-b, sk, ec en en)

Ik ga dat laatste weekend van Mei gewoon doen alsof ik al klaar ben:p: Ga die zondag in ieder geval wel weer zweefvliegen. Heb het lang genoeg moeten missen dan, haha.
 
Moet voor wiskunde ook een 5.3 halen
Die kettingregel, ik begrijp daar helemaal niks van!

Denk dat ik maar wat voorbeelden van sommen icm. de kettingregel in me rekenmachine ga stoppen:grijns:

Er bestaat ook een programmaatje voor je rekenmachine wat de afgeleide kan vinden van een formule.
Hier kun je het downloaden:http://www.detachedsolutions.com/symbolic/
Ik weet niet of het goed werkt want ik kan die usb kabel niet meer vinden van m'n rekenmachine helaas. Iemand toevallig ervaring met dit programma? Dan probeer ik misschien nog ff zo`n kabeltje te regelen voor dinsdag.
En anders typ ik ook maar wat voorbeeld sommen in het geheugen;)
 
Wiskunde B op VWO is inderdaad een drama.. Ik sta daar nu en 5,5 voor, dus hopelijk blijft dat ook zo.

Iedereen die examens gaat doen: SUCCES!!

Dan ga ik nu weer vrolijk verder met een oefen examen voor Nederlans maken. :passed:

DCP
 
Heeft een van jullie met natuurkunde toevallig ook met de nieuwe methode NiNa te maken?
Onze school heeft hieraan meegedaan, met als gevolg dat wij nu een (lichtelijk) aangepast eindexamen krijgen... Probleem is alleen wel dat wij het eerste jaar met deze nieuwe methode zijn, de exacte leerstof is me nog steeds een raadsel.
 
Er bestaat ook een programmaatje voor je rekenmachine wat de afgeleide kan vinden van een formule.
Hier kun je het downloaden:http://www.detachedsolutions.com/symbolic/
Ik weet niet of het goed werkt want ik kan die usb kabel niet meer vinden van m'n rekenmachine helaas. Iemand toevallig ervaring met dit programma? Dan probeer ik misschien nog ff zo`n kabeltje te regelen voor dinsdag.
En anders typ ik ook maar wat voorbeeld sommen in het geheugen;)


Hmm, ik ga dat toch maar eens proberen denk ik. Niet dat ik problemen heb met wiskunde (snap echt niet dat iedereen dat zo lastig vind :O) maar kan wel handig zijn om dingen na te rekenen, booglengte bijvoorbeeld. Ik betwijfel of dat programma ook iets moeilijkere functies kan differentiëren. Ben benieuwd hoe hij kettingregel/productregel combi aanpakt.

Hmm, zit me nu te bedenken dat het best kan. Als de rekenmachine de afgeleide bepaald in plaats van berekend!
 
Er bestaat ook een programmaatje voor je rekenmachine wat de afgeleide kan vinden van een formule.
Hier kun je het downloaden:http://www.detachedsolutions.com/symbolic/
Ik weet niet of het goed werkt want ik kan die usb kabel niet meer vinden van m'n rekenmachine helaas. Iemand toevallig ervaring met dit programma? Dan probeer ik misschien nog ff zo`n kabeltje te regelen voor dinsdag.
En anders typ ik ook maar wat voorbeeld sommen in het geheugen;)

Als dat werkt, ben jij MIJN held!:biertje:
 
Ik ken 't, werkt redelijk tot goed. Kan gebruikt worden bij het examen zolang je het maar gebruikt ter controle van je eigen uitwerking. Uitschrijven behoort dus nog steeds niet tot het verleden. Invoeren duurt lang en het uitschrijven blijft bestaan, daarom ook niet geschikt voor een examen waarbij de tijdsdruk behoorlijk hoog is en je al krap zit met tijd.

Klasgenoten die leefden van dat programma kregen het examen dan ook niet af.
 
Ik ken 't, werkt redelijk tot goed. Kan gebruikt worden bij het examen zolang je het maar gebruikt ter controle van je eigen uitwerking. Uitschrijven behoort dus nog steeds niet tot het verleden. Invoeren duurt lang en het uitschrijven blijft bestaan, daarom ook niet geschikt voor een examen waarbij de tijdsdruk behoorlijk hoog is en je al krap zit met tijd.

Klasgenoten die leefden van dat programma kregen het examen dan ook niet af.

Als jij al opschrijft wat je uit je rekenmachine krijgt is dat ook weer een punt :grijns:
Je krijgt maar 3 x of iets de kettingregel. ( zelf blijf ik ook niet lang haken, ik ga gewoon door met de volgende vragen )
Vaak als je iets algebraisch moet oplossen valt dat ook simpel te controleren met je GR.

Trouwens, als je iets lgebraisch moet berekenen, maar je doet dat met je GR, maar voor de uitwerking ( dus het algebraisch rekenen krijg je 2 punten ), voor de rest bijvoorbeeld 3.
Krijg je dan nog steeds die 3 punten of is het gelijk 0, omdat je het eerste gedeelte met je GR hebt gedaan?
 
Ik, werkt goed. Kan gebruikt worden bij het examen zolang je het maar gebruikt ter controle van je eigen uitwerking. Uitschrijven behoort dus nog steeds niet tot het verleden. Invoeren duurt lang en het uitschrijven blijft bestaan, daarom ook niet geschikt voor een examen waarbij de tijdsdruk behoorlijk hoog is.

Inderdaad...
Als je antwoord goed is maar je laat niet zien hoe je tot dat antwoord komt wordt het nog fout geteld...(Of er wordt hoogstens een puntje aan toegekend...)
Net zoals wanneer je bijvoorbeeld iets exact moet berekeken en je doet het via je GR...

Heb overigens flink wat .8xv bestandjes voor de vakken wi,na,sk en m&o gekregen van een klasgenoot. Heb er zelf niks aan want ik heb ik geen usb-kabel bij mn rekenmachine. Heeft iemand enig idee hoe ik deze wel geopend kan krijgen op mijn computer?
 
Back
Top