Examens 2010

Functie heet d().

Vergeet geen dubbele haken te gebruiken, nogal hinderlijk, dat wel.
Voorbeeld: d("x^2","x")

Succes! Ik ga maar eens slapen.

Ik krijg steeds een argument fout?

Hoe typ ik dit bijvoorbeeld in: 3√(x²+7x)
 
Ik doe geen examen, loop al weer een tijdje rond op een vliegschool. Maar m'n vriendin doet wel VWO examens ja. NL heef ze tussen 7 en 9. Was goed te doen geloof ik wel!
succes
 
Ik zit ongeveer tussen de 5,6 en 7,4.

Aardig verkloot bij de samenvatting, een stuk wat ik als redelijk onbelangrijk zag gaven ze 5 punten voor...
 
Ik zit ongeveer tussen de 5,6 en 7,4.

Aardig verkloot bij de samenvatting, een stuk wat ik als redelijk onbelangrijk zag gaven ze 5 punten voor...

Op zich netjes toch? Ik denk maar gewoon: Diploma = Diploma. Ben namelijk al aangenomen, dus slagen is genoeg. :grijns:

Owja, als er veel klachten binnenkomen wordt de norm misschien aangepast en krijgen we hogere cijfers.. Invullen maar!
 
Ahh viel allemaal best mee. Net examen nl gehad (havo). Zo ingewikkeld is het gelukkig allemaal niet. In het begin gewoon goed lezen. En die samenvatting is gewoon kut, maar wel te doen =p
 
Kom ook net terug van Nederlandsch havo. Was zekers goed te doen. Ik vond het niet eens van die hele saaie teksten. Die tekst over het inleveren van privacy tegenover meer veiligheid deed me een beetje denken aan de airwork discussies over de beveiliging op luchthavens tegen terrorisme. Scheelde ook weer dat ik daar van tevoren al eens over na had gedacht.

Wat betreft die samenvatting. Ik heb eerst op m`n kladblaadje al die punten beantwoord die erin moesten staan, en daarna gewoon een beetje een goedlopend verhaaltje van gemaakt. Wel iets teveel woorden gebruikt helaas.
De vragen over die klimaatverandering tekst vond ik erg makkelijk. Al met al een goed gevoel over het hele examen dus.:)
 
VWO Nederlands vandaag was wel te doen, heb in ieder geval moeilijkere oefenexamens gezien!
EDIT: Iets te voorbarig, heb het net ongeveer nagekeken en zit zo op en rond de 6.

Biologie daarentegen...
Nou weet ik alleen niet of het zo slecht ging omdat ik wellicht iets meer had kunnen (moeten) leren, of dat het echt zo was.... Nog meer mensen vandaag bio gehad?
 
Last edited:
Had vandaag VWO Nederlands, ging goed, heb gezien dat ik ongeveer 35 punten gehaald heb en dan ligt mijn cijfer tussen de 6.5 en de 8.5. Dit vind ik prima want dat betekent dat ik afgerond een 7 heb gehaald op Nederlands. Je kunt je cijfer op de volgende manier berekenen:

http://www.examen.nl ► Tijdens je examen ► Cijfer berekenen ► Nogmaals daar Cijfer Berekenen aanklikken ► En dan de stappen volgen.
 
Nederlands op de HAVO toch wel vrij lastig als je het mij vraagt. Zeker in vergelijking met wat er is geoefend.(230 woorden!!!!:blabla:). 6-je..:huilt:
 
nederlands ging vond ik wel lekker 20 punten gescoort op het eerste deel alleen het samenvatten kan ik echt niet nakijken snap niet zo goed bij somige dingen of die wel of geen punten waard zijn.

klein voorbeeldje

ik had ooit gold en volgens de uitwerkingen kreeg je een punt voor het woord vroeger krijg ik dan een punt? aangezien je ooit kan vervangen door vroeger en dan staat er hetzelfde
 
@ MarsMuziek, haha makkelijk he die eerste zin overpennen(deed ik ook!).
Ik ben direct even aan de telefoon gegaan met een docent NE. Die vertelde me dat als dat een discussie wordt, die waarschijnlijk wordt gewonnen.
Kleine edit van mijn kant. 21 punten in het eerste deel, rond de 10 in het tweede deel.
 
@ MarsMuziek, haha makkelijk he die eerste zin overpennen(deed ik ook!).
Ik ben direct even aan de telefoon gegaan met een docent NE. Die vertelde me dat als dat een discussie wordt, die waarschijnlijk wordt gewonnen.
Kleine edit van mijn kant. 21 punten in het eerste deel, rond de 10 in het tweede deel.

Ja dat overpennen ben ik op getraind me docent vertelde dat je zo veel mogelijk moest overpennen en zo min mogelijk zelf inbrengen dit voorkomt het risico op spel en taalfouten verder heb ik heel veel punten waarbij het niet letterlijk volgens het correctie forumulier is maar het komt op hetzelfde neer dus ik kan totaal niet inschatten hoe het samenvatten is gegaan
 
Ja dat overpennen ben ik op getraind me docent vertelde dat je zo veel mogelijk moest overpennen en zo min mogelijk zelf inbrengen dit voorkomt het risico op spel en taalfouten verder heb ik heel veel punten waarbij het niet letterlijk volgens het correctie forumulier is maar het komt op hetzelfde neer dus ik kan totaal niet inschatten hoe het samenvatten is gegaan

Ik heb me ook volledig gericht op het voornamelijk overnemen van de punten, spelling en daarnaast inhoud. De samenvatting was in vergelijking met voorgaande jaren minder goed te doen als je 't mij vraagt.
 
Nederlands HAVO was vrij easy.

Volgens de eerste peilingen tussen een 7 en een 8! En dat is fijn, want ik heb alleen maar me examen cijfers om mee te scoren.
 
Een vraagje m.b.t. de samenvatting HAVO. Er werd gevraagd om kritische vragen. Waarom vindt ik dit onderdeel niet terug in het correctievoorschrift? Tekstdeel was inderdaad te doen.

EDIT: Ik klaag te veel.
 
Last edited:
Back
Top