Examens 2010

Inderdaad...
Als je antwoord goed is maar je laat niet zien hoe je tot dat antwoord komt wordt het nog fout geteld...(Of er wordt hoogstens een puntje aan toegekend...)
Net zoals wanneer je bijvoorbeeld iets exact moet berekeken en je doet het via je GR...

Heb overigens flink wat .8xv bestandjes voor de vakken wi,na,sk en m&o gekregen van een klasgenoot. Heb er zelf niks aan want ik heb ik geen usb-kabel bij mn rekenmachine. Heeft iemand enig idee hoe ik deze wel geopend kan krijgen op mijn computer?

Programma notefolio creator downloaden :)
 
Zo moeilijk is die kettingregel toch niet? In de tijd die je bezig bent om die meuk op je rekenmachine te zetten heb je het al onder de knie. Het is vrij simpel toepassen van een regel.
 
Zo moeilijk is die kettingregel toch niet? In de tijd die je bezig bent om die meuk op je rekenmachine te zetten heb je het al onder de knie. Het is vrij simpel toepassen van een regel.

Het probleem bij mij is een beetje dat ik dat soort regels pas kan onthouden als ik weet waarom ze toegepast moeten worden.
Eigenlijk vind ik dat een beetje het hele probleem van Wiskunde B. Het is allemaal veel te abstract. Geef mij maar natuurkunde, daarbij weet je tenminste wát je uitrekent.
 
Het probleem bij mij is een beetje dat ik dat soort regels pas kan onthouden als ik weet waarom ze toegepast moeten worden.
Eigenlijk vind ik dat een beetje het hele probleem van Wiskunde B. Het is allemaal veel te abstract. Geef mij maar natuurkunde, daarbij weet je tenminste wát je uitrekent.

Bij mij precies hetzelfde, er zit voor mij geen logica in, dus is het puur stampen van de regels.
 
Voor mensen die NoteFolio nog niet snappen (zelf ben ik er net achter gekomen).

Je installeert het dus, dan ga je naar actions en klik je send NoteFolio app.
Ik had het toevallig net gedownload, maar denk dat dat niet nodig is.

Dan open je wat bestanden en klik je actions - Send to device.

NoteFolio staat in de Apps menu en is vrij uitgebreid zo te zien!



Over de kettingregel:
Je kan het niet echt een regel noemen vind ik... y' * u', that's all.


EDIT:
San '85: Wat een geniaal programma! Ik laat hem niet voor mij differentiëren, dat vertrouw ik hem niet toe, maar booglengte ding is erg handig!
 
Last edited:
Het probleem bij mij is een beetje dat ik dat soort regels pas kan onthouden als ik weet waarom ze toegepast moeten worden.
Eigenlijk vind ik dat een beetje het hele probleem van Wiskunde B. Het is allemaal veel te abstract. Geef mij maar natuurkunde, daarbij weet je tenminste wát je uitrekent.

Ja precies, helemaal mee eens. Vooral nu nog wiskunde voorbereiden! Nederlands dat zit wel snor.

Iedereen succes!
 
Ja precies, helemaal mee eens. Vooral nu nog wiskunde voorbereiden! Nederlands dat zit wel snor.

Iedereen succes!

Ben zelf juist bang voor Nederlands....
Dat samenvatten, verschrikkelijk!
Altijd zijn mijn zinnen het nét niet, ontbreekt er weer een woordje of had het anders geformuleerd moeten worden...
 
Ook ik ga eraan geloven. Over het algemeen raad ik af om op wat voor manier dan ook je GR te gebruiken waar niet (officieel) toegestaan. Krijg je zo'n naar gevoel van, lijkt me.:grijns: Daarnaast vertrouw ik m'n grijs/zwarte kastje niet!

Allen succes gewenst. Voor de jongens en meisjes die al om 9:00 beginnen, welterusten!

@Foohke, kritisch voor jezelf zijn. Analyseren náár wat je zoekt. Wat houden de termen 'ontwikkeling, verklaring, argumentatie, redenering' in? Geloof me, dat is het halve werk!
 
Ik heb morgen ook VWO examen.. Morgen Nederlands, dinsdag M&O en vrijdag Aardrijskunde en Natuurkunde. Ga met één onvoldoende de examens in (5.1 op Duits).

Nederlands heb ik wel vertrouwen in morgen! M&O en Aardrijkskunde worden wat lastiger, maar dat moet ook lukken als ik goed mijn best doe. Natuurkunde vind ik echt héél lastig, voor mij het moeilijkste vak van het examen.
 
Ook ik ga eraan geloven. Over het algemeen raad ik af om op wat voor manier dan ook je GR te gebruiken waar niet (officieel) toegestaan. Krijg je zo'n naar gevoel van, lijkt me.:grijns: Daarnaast vertrouw ik m'n grijs/zwarte kastje niet!

Allen succes gewenst. Voor de jongens en meisjes die al om 9:00 beginnen, welterusten!

@Foohke, kritisch voor jezelf zijn. Analyseren náár wat je zoekt. Wat houden de termen 'ontwikkeling, verklaring, argumentatie, redenering' in? Geloof me, dat is het halve werk!

Ok, bedankt:) Zal het nog eens goed doorlezen!

Nu al welterusten? Ben bang dat ik nog even Biologie een keertje moet doornemen:eek!::grijns:

Dat van die GR is wel een goede tip, bij biologie is het bijvoorbeeld al niet toegestaan hem te gebruiken, dus doe je er goed aan eraan te denken een ander rekenmachientje mee te nemen!

Buiten dat tehatex wist ik ook niet dat je in NL ook eindexamen kan doen in Russisch, Fries en Arabisch?!
 
Het probleem bij mij is een beetje dat ik dat soort regels pas kan onthouden als ik weet waarom ze toegepast moeten worden.
Eigenlijk vind ik dat een beetje het hele probleem van Wiskunde B. Het is allemaal veel te abstract. Geef mij maar natuurkunde, daarbij weet je tenminste wát je uitrekent.

Hoe werkt dat programma?

Je gaat naar math>math en dan?

Waar moet je de formule invoeren die je wilt differentiëren?
 
Hoe werkt dat programma?

Je gaat naar math>math en dan?

Waar moet je de formule invoeren die je wilt differentiëren?

Functie heet d().

Vergeet geen dubbele haken te gebruiken, nogal hinderlijk, dat wel.
Voorbeeld: d("x^2","x")

Succes! Ik ga maar eens slapen.
 
Back
Top