[EXA] Examens 2009

Jaa beetje traag en soms moet je 2x laden..
Internet zuigt al een half jaar lang omdat we toen 3 nummers kregen. Moet je steeds de router resetten enzo..
 
Onder de 4.8 is vijf, en dat wil ik liever niet
wink.gif


Naja, de N-normering zal wel mee vallen hoop ik
 
Yep, ook internet problemen(zuid holland, KPN)
4.8 heb je vrij snel met een norm van 1.5, wat voor economie meer regel dan uitzondering is!
 
Yep, ook internet problemen(zuid holland, KPN)
4.8 heb je vrij snel met een norm van 1.5, wat voor economie meer regel dan uitzondering is!

Klopt!, Waarschijnlijk is het inderdaad KPN, Hier ook KPN en het werkt écht vreselijk op dit moment. Alle sites doen het behalve Google!

Ik ben internetafhankelijk/googleafhankelijk en het doet pijn
frown.gif


Edit: En google doet het weer
static.gif


Edit: En google ligt er weer af
nopompom.gif
 
Last edited:
Hahaha, zwaar verslaafd aan de computer..
ontwenningsverschijnselen?;)
wij hebben @home ( overijssel) en sommige sites doen het niet. Ook zwaar internetafhankelijk bij de weg;)

hopen dat je een 4,8 haalt!
 
Tele 2 hebben we hier, niks aan de hand, alleen dat firefox soms een beetje raar doet, soms pakt hij een website niet helemaal, maar ik weet zeker dat dat niet aan de provider ligt.

@ Poes: Waarom niet gelijk op hoger dan een 4,8 hopen :confused:, altijd leuker toch :grijns:
 
Steph, zo bedoelde ik het niet:p:

@ priest: hopen dat je minimaal een 4,8 haalt, maar we gaan natuurlijk voor de 10!:D
(zo goed?:grijns:)
 
Perfect :D
haha nee, grapje.
Snapte wel wat je bedoelde hoor :p

Komen er verder nog veel examens aan, of zijn jullie al bijna klaar?
 
Vanmiddag Havo Natuurkunde, dat ga ik nu nog maar even een keertje doorlezen want dat heb ik nog maar 1x gedaan:grijns:

Volgende week Dinsdag heb ik nog scheikunde, om woensdag af te sluiten met Engels!
 
HAVO-natuurkunde ging bij mij redelijk. Zaten wel een paar vragen bij waarvoor je Einstein moet heten, maar verder vond ik het wel te doen. Hoe ging het bij jullie?
 
Dat natuurkunde klopte niet helemaal vind ik.
in de vraagstelling van die parkiet stond een vraag over de afstand berekenen.

Bij verschillende snelheden bepaalde Tucker figuur 2
het vermogen dat het vogeltje voor het
vliegen moest leveren (het vliegvermogen P).
Zie de grafiek in figuur 2.
Tijdens één van deze metingen stond de
windsnelheid in de tunnel ingesteld
op 8,0 m/s.
Uit het zuurstofverbruik bleek dat de parkiet
daarbij in totaal 60 J energie had verbruikt.
Van de energie die de parkiet verbruikt, is
25% nodig voor het vliegen.
5p 22 Bepaal de ‘afstand’ die de parkiet bij deze
meting heeft afgelegd.


Over welke afstand hebben we het dan?
de grondafstand of de luchtafstand.
dat is toch wel een wezenlijk verschil.(geleerd bij zweefvliegen:angel:)
toevallig zag je aan de punten dat het geen strikvraag was.
Want de afstand is praktisch gezien 0.
Ik heb dus gewoon die 160m berekend maar wel eronder geschreven dat de vraag gewoon fout is.
Delen jullie deze mening mee, of is dit verkeerd gedacht.:1855:
 
Woehoe.. Ben volgens mij geslaagd xD! Heb zelf alles nagekeken en kom overal ruim binnen wat ik moet scoren uit. Volgende week nog wiskunde, maar mag dan een 1 op halen. Dus dat zit helemaal goed. Dan in augustus eindelijk beginnen met vliegopleiding!
 
Gefeliciteeeerd!:yeehaa:

Waar begin je dan?
je gaat natuurlijk wel voor wat hogers dan de 1 nietwaar?;)
 
Hoe heb je dat berekent dan?:confused:


Precies zo:D

Omdat het rendement 25% is, verbruikt de parkiet voor het vliegen
E = 0,25⋅60 =15 J.
Voor het vliegvermogen geldt: P=E/t , waarin E=15 J en P=0,74 W.

= = =
Dus t=E/P = 15/0,74= 20,3 s.

= = =
Voor de ‘afstand’ die de parkiet aflegt, geldt:
s = vt, waarin v = 8,0 m/s en t = 20,3 s.
Hieruit volgt dat s = 8,0⋅20,3 =1,6⋅10^2 m.
welke 160m is.
 
Oke, ik vind hem goed. het enige wat ik me kan bedenken is dat de snelheid v/h vogeltje niet 8 m/s is maar v/d windtunnel?
 
Haha, alles is bij tot nu toe goed gegaan. Alleen nog duits en engels. M&O maar 4 punten verloren van 62! Gs maar 2 pt van de 76! Ec ook maar iets van 5 pt verloren van de 59! Ne kwam ik ook rond de 7.8-8.8. Wib diep verpest! ergens tussen de 4.5 en 6.5.

Nu nog duits en engels maar dat is nooit zo moeilijk. Is ook alleen maar tekstverklaren. Nog succes iedereen!

Gr
 
Haha, alles is bij tot nu toe goed gegaan. Alleen nog duits en engels. M&O maar 4 punten verloren van 62! Gs maar 2 pt van de 76! Ec ook maar iets van 5 pt verloren van de 59! Ne kwam ik ook rond de 7.8-8.8. Wib diep verpest! ergens tussen de 4.5 en 6.5.

Nu nog duits en engels maar dat is nooit zo moeilijk. Is ook alleen maar tekstverklaren. Nog succes iedereen!

Gr

:eek:
Jij heet Einstein van je achternaam?
 
Haha, alles is bij tot nu toe goed gegaan. Alleen nog duits en engels. M&O maar 4 punten verloren van 62! Gs maar 2 pt van de 76! Ec ook maar iets van 5 pt verloren van de 59! Ne kwam ik ook rond de 7.8-8.8. Wib diep verpest! ergens tussen de 4.5 en 6.5.

Nu nog duits en engels maar dat is nooit zo moeilijk. Is ook alleen maar tekstverklaren. Nog succes iedereen!

Gr


Jij heet Einstein van je achternaam?;)
 
Back
Top