[EXA] Examens 2009

Precies zo:D

Omdat het rendement 25% is, verbruikt de parkiet voor het vliegen
E = 0,25⋅60 =15 J.
Voor het vliegvermogen geldt: P=E/t , waarin E=15 J en P=0,74 W.

= = =
Dus t=E/P = 15/0,74= 20,3 s.

= = =
Voor de ‘afstand’ die de parkiet aflegt, geldt:
s = vt, waarin v = 8,0 m/s en t = 20,3 s.
Hieruit volgt dat s = 8,0⋅20,3 =1,6⋅10^2 m.
welke 160m is.

Ik vond het ook niet helemaal goed verwoord, daar heb je gelijk in. Maar ik heb de vraag wel helemaal goed:)
Verder vond ik het een best makkelijk examen, ik ben alleen zo ongelofelijk dom geweest om de batterijen en lampjes om te wisselen in de tekening. Echt heel dom maarja zijn toch maar 4 puntjes..
 
Mijn vakantie is sinds gister begonnen:biertje:
Heerlijk genieten met dit weer, lekker varen, lekker biertje erbij... Ohh wacht, ik zal de mensen die nog niet klaar zijn niet té jaloers maken:yeehaa:

Ik ga er wel vanuit dat ik geslaagd ben, heb waarschijnlijk het meeste ook wel met een 7 afgesloten, dus was een goede examen week.
Succes nog voor de mensen die nog bezig zijn!
 
Hee ja,

Heb redelijk streng nagekeken, kom ook van het gymn. ben helaas door de ziekte van pfeiffer blijven zitten en kwam dus op de havo terecht. Vandaar de cijfers. Heb het hier op de havo nooit echt moeilijk gehad, heb dit jaar voor het eerst pas M&O. Heb dit jaar gewoon gevolgd en vorig jaar(HAVO4) zelf ingehaald in 1 maand. Niet echt moeilijk vak. Maar vandaar de cijfers haha. Zou willen dat ik de middelbare tijd ook netjes met gym/vwo had afgesloten. Kon helaas zelf ook niets aan die ziekte veranderen.

Gr

Christian
 
Hee, net duits gehad. Waren niet makkelijke maar ook niet zo'n moeilijke teksten. heb minimaal 34 pt. Ben benieuwd. Succes voor iedereen die zo aan Sk moet gaan beginnen!

Gr
 
Pfoe, Scheikunde was best wel pittig vanmiddag..

Ik kan me gelukkig een hoop permitteren! :grijns:

Morgen Engels en dan is het weer klaar! :yeehaa:
 
Scheikunde leek wel een boekslagwerk. Veel te veel opgaves.
Gelukkig was het te doen, er stonden al wat antwoorden in Binas.

Suc6 met engels;)
 
Ik vond scheikunde wel erg op biologie lijken.. Maar het was wel te doen. Straks nog even chillen in de examenzaal en ondertussen engels maken. Maar daarna vakantie! Ookal mag ik morgenochtend om 8u alweer op het werk verschijnen -.-
 
Scheikunde vond ik best te doen gister. Duits was echter veel moeilijker.

Vandaag als laatste Engels en dan morgen mee in de cockpit naar het land van de onbegrenste mogelijkheden:).
 
Dat was het dan jongens!!!
Deze vakantie zal jullie langste vakantie in je hele leven zijn:)
als het goed is...

dus geniet ervan:biertje:
 
Scheikunde vond ik best te doen gister. Duits was echter veel moeilijker.

Vandaag als laatste Engels en dan morgen mee in de cockpit naar het land van de onbegrenste mogelijkheden:).

Als je met het land van de onbegrensde mogelijkheden de VS bedoelt, het volgende.

In Februari hebben de AF werknemers een memo ontvangen waarin vermeld staat dat familieleden / vrienden NIET meer mogen jumpseaten IN de cockpit. Flight crew hebben een crew visa wat hen in staat stelt om de VS binnen te komen voor hun werk. Een passagier moet een I-94 invullen wat hen in staat stelt om minder dan 90 dagen in de VS te verblijven. Als jij dus met een crew meereist dan is het voor de immigration officer van het CBP makkelijk om je er uit te vissen. Reizen op een jumpseat is namelijk VERBODEN in de US mits je een werknemer van de airline bent, of CASS participant en er geen plaats is in de cabine (als ik het goed heb). Mocht de CBP officer je er uit vissen, dan kun je terug vertrekken en kom je de US niet zo snel meer in. Dit is met een echtgenoot van een AF FA gebeurd vandaar de memo die we hebben gekregen.

Enige KLM vliegers die dit kunnen bevestigen (neem aan dat je met de KLM vliegt)?

Sorry voor de topic hijack, maar denk dat 777-300ER dit wel heel goed in gedachte moet houden.

Als ik jou was, zou ik in ieder geval de ESTA invullen hier (https://esta.cbp.dhs.gov) en dan vermeld je de namen van de personen met wie je meereist, just to be sure. Als het goed is krijg je dan goedkeuring, wat overigens geen garantie is.
 
Last edited:
@ Julien, het is niet zo simpel gegaan als het lijkt. Check PM.


Hoe vonden de havisten Engels vandaag? Ik heb het redelijk gemaakt. Rond de 35 punten van de 49 heb ik behaald denk ik.
 
Hee ja engels top gemaakt. Tussen de 43 en 44 pt voor engels. Eindelijk vakantie en geslaagd(Denk ik:haha:). Enige onvoldoende zou voor Wib kunnen zijn. Tussen de 35-40 pt maar:( Nu wachten op de 18e en de 19e voor de punten! Dan eind nov op naar de DFA!:D
 
Als je met het land van de onbegrensde mogelijkheden de VS bedoelt, het volgende.

In Februari hebben de AF werknemers een memo ontvangen waarin vermeld staat dat familieleden / vrienden NIET meer mogen jumpseaten IN de cockpit. Flight crew hebben een crew visa wat hen in staat stelt om de VS binnen te komen voor hun werk. Een passagier moet een I-94 invullen wat hen in staat stelt om minder dan 90 dagen in de VS te verblijven. Als jij dus met een crew meereist dan is het voor de immigration officer van het CBP makkelijk om je er uit te vissen. Reizen op een jumpseat is namelijk VERBODEN in de US mits je een werknemer van de airline bent, of CASS participant en er geen plaats is in de cabine (als ik het goed heb). Mocht de CBP officer je er uit vissen, dan kun je terug vertrekken en kom je de US niet zo snel meer in. Dit is met een echtgenoot van een AF FA gebeurd vandaar de memo die we hebben gekregen.

Enige KLM vliegers die dit kunnen bevestigen (neem aan dat je met de KLM vliegt).

Ik vloog 26 januari vorig jaar met mijn buurman, captain MD-11 van KLM, mee naar New York JFK (KL641). Dit was op de jumpseat IN de cockpit (en business class in de cabin toen we over de oceaan vlogen :grijns:). Het was echt een ongelofelijk geweldige ervaring. Ik heb bij aankomst op JFK totaal geen problemen ondervonden met Homeland Security en dergelijke, met dat groene formuliertje netjes ingevuld mocht ik gewoon doorlopen. Natuurlijk word je grondig gecheckt d.m.v. iris- en vingerafdrukscanners maar dat is daar normale gang van zaken. Geldt die regel in de VS nog niet zo lang of heb ik gewoon puur geluk gehad?
 
Bij AF kun je in ieder geval vertrekken als je iemand mee de cockpit in neemt anders dan collega's. Sinds 1 januari heeft de VS in ieder geval een digitaal visa application form icm de I-94 die je in het vliegtuig moet invullen. Een CBP officer zal je altijd vragen waarom je in de States bent; als je onder de 18 jaar bent, moet je worden begeleid door een volwassene cq airline personeel. Als jij dus met de buurman meevliegt en dat ook letterlijk vertelt : "Oo, just jumpseating with my neighbor." Dat kan bepaalde vragen oproepen en dan ben je de spreekwoordelijke lul, en de buurman...

Overigens is elke airline verplicht een veiligheidsonderzoek in te stellen naar hun werknemers. Vooral cockpit- en cabinepersoneel hebben hier mee te maken. Ik weet niet of er naar jou een veiligheidsonderzoek is ingesteld, maar dat wordt gedaan door de AIVD (in Nederland) en kan wel 8 weken in beslag nemen. Een VOG is niet genoeg. Tegenwoordig kun je "gewoon" meereizen met een crew als je daar een verhouding mee hebt. Echter, landen als de VS, UK en Australië vragen passagiersgegevens op van de desbetreffende airline om zo te checken of de passagier ooit een visum is geweigerd, veroordeeld is geweest, een vermeende terrorist is, noem maar op. Deze passagiersgegevens bevatten ook het stoelnummer; dat is dus het probleem met jumpseaten tegenwoordig aangezien dat dan ook bekend is bij de autoriteiten daarginds.

Ik wil overigens niet zeiken, maar het is wel handig om het te weten.
 
Ik wil overigens niet zeiken, maar het is wel handig om het te weten.

Nee ik interpreteer het ook niet zo, ik vind het juist heel fijn om te weten. Ik heb hier namelijk nog nooit eerder van gehoord. Misschien heb ik geen problemen gekregen omdat mijn vader ook meereisde? Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ze vroegen naar de reden van ons verblijf in de VS. Volgens mij werden we inderdaad eerst grondig gechecked door de AIVD, maar ook dat gaf geen problemen ondanks het feit dat wij op de jumpseat stonden (en dus geen stoelnummer hadden). Eenmaal aangekomen in de States was het enige dat wij nodig hadden ons paspoort en de lichtgroene visumkaart. Ik informeer wel even bij mijn buurman, misschien weet hij intussen hoe het precies in zijn werk gaat bij KLM :).
 
Back
Top