[EXA] Examens 2009

Priest

New member
34i5qmu.jpg


Het verbaast mij dat hier eigenlijk nog geen aparte thread voor is aangemaakt.
(daarom bij deze, Diana als je hem onnodig vindt, delete je hem maar
wink.gif
)
Want voor vele wannabees (waaronder ikzelf) begint het a.s maandag dan toch
echt! De examens van 2009.

Roosters:

HAVO:
nqczlj.jpg


VWO:
sm8siu.jpg


Maandag dus Nederlands. Hoe kijken we er tegen aan? Wordt het
'appeltje eitje' of gaan wij collectief falen bij het samenvatten?

Leer ze!

bye.gif


 
Voor mij persoonlijk is het op de Havo 'appeltje eitje' ja. Maar verder wordt er door al mijn klasgenoten heel hard geleerd. Ik ga er nog wel wat aan doen natuurlijk want een paar achten erbij op mijn eindlijst kan natuurlijk geen kwaad:yeehaa:
Succes iedereen ;)
 
Oh wacht je had het over Nederlands. Dat samenvatten noem ik geen samenvatten. Het is gewoon antwoord geven op een paar vragen en daar een goedlopend verhaaltje van maken. Maar ik moet toegeven dat sommige oudere examens wel wat lastiger konden zijn.
 
Ik doel op het hele examen, maar heb als aanknopingspunt voor een discussie Nederlands genoemd omdat dat het eerste vak is
smile.gif
 
Ik vind het wel kut dat Russisch en Arabisch op een dag zijn. Alsof ik niks anders te doen heb die dag.
 
Ik heb net ook Nederlands examen gemaakt(VWO), vond hem toch vrij lastig. Ook had ik iets te weinig tijd om nog wat woorden weg te strepen, dus kwam ik op 202 woorden uit. Kost gelijk 2 punten...
Ik verwacht ongeveer een 5.5 a 6, en heb een 5.8 nodig voor een 7. Dus nog even spannend wat de n term gaat worden!
 
allemaal veel succes met de examens!
ging het nog een beetje? ik begreep dat nederlands erg moeilijk was dit jaar?;)
 
Vandaag ook Nederlands VWO examen gemaakt. Het examen was volgens mij, ten opzichte van voorgaande jaren, moeilijker. Het waren ietwat duffe onderwerpen (ontwikkelingen omtrent literatuurgeschiedenis en het poldermodel) met veel meer open vragen dan gebruikelijk. Maar goed, ik zit tussen de 5.8 - 7.8, hopen op een gunstige norm inderdaad!

Grt.
 
Back
Top