Etihad Cadet Pilot Programme 2009

Ik kan trouwens bijster weinig informatie vinden over het soort testen, wel globaal zoals in de openingspost maar weinig voorbeelden van vragen en ook nergens een verhaaltje van iemand die het al een keer gedaan heeft, enige wat ik kan vinden zijn de posts op pprune maar das ook niet echt een schat aan informatie, zoek ik niet goed ofzo?
 
Ik kan trouwens bijster weinig informatie vinden over het soort testen, wel globaal zoals in de openingspost maar weinig voorbeelden van vragen en ook nergens een verhaaltje van iemand die het al een keer gedaan heeft, enige wat ik kan vinden zijn de posts op pprune maar das ook niet echt een schat aan informatie, zoek ik niet goed ofzo?

Op pprune.org lopen ze idd allemaal te roepen dat ze echt niet los mogen laten van Etihad. Het zou de test voor andere mensen verknallen...:blabla:

Mocht jij op een of andere manier toch concrete voorbeeld vragen vinden, zou je me die kunnen PM'en?

Ik heb iig de treinreis geboekt en ga de 24e....

Groet
 
We hebben het over NL in economische crisis. Dubai wil daar zeker ook onder gaan lijden en gaat dit niet heel lang meer duren schijnt, wat voor een garantie geeft jou dat?
Daarnaast, alsof EPST een slechte partij is, eigenlijk een der besten die vanaf NL gewenst kan worden. Oxford lijkt mij een uitstekende naam om de luchtvaart mee in te stappen. Het is maar net wat je wilt.
En wanneer de baan er is, komt wordt de schuld toch vanzelf afgelost, 5 jaar is natuurlijk fijner dan 10 jaar, maar je kunt ook sneller je schuld aflossen, afhankelijk wat jij bespreekt met jouw bank? of heb ik dit nou verkeerd.
7 jaar van je leven in een woestijn wonen, ik vind het heel wat..
Als jouw target toch meer op Europa is gericht, zou ik denken dat Oxford toch echt beter is. Daarnaast.. wie zegt , dat als Jij klaar bent met je opleiding, jij een nadeel ondervind van de crisis? Andere scholen nemen al veel minder mensen aan, en ook epst zal zich inperken. dan heb jij nog net de plek. Als het toch beter gaat dan naar verwachting met die luchtvaart, dan hebben ze juist mensen nodig, terwijl er minder nieuwe piloten zijn bijgekomen(omdat de scholen nu minder opleidigen, zie kls). Dan zou jij toch juist super bevoordeeld zijn?

een hele als als als scenerio, je wilt vooruit denken en helemaal met een immense schuld. Epst schijnt nog steeds positief te zijn over het verhaal, en als epster heb jij een pre bij de airline sollicitatie, dat is alleen wat ik van anderen heb gehoord. maar wegens de strenge selectie, weet de airline wel wat ze in huis halen..
 
We hebben het over NL in economische crisis. Dubai wil daar zeker ook onder gaan lijden en gaat dit niet heel lang meer duren schijnt, wat voor een garantie geeft jou dat?
Daarnaast, alsof EPST een slechte partij is, eigenlijk een der besten die vanaf NL gewenst kan worden. Oxford lijkt mij een uitstekende naam om de luchtvaart mee in te stappen. Het is maar net wat je wilt.
En wanneer de baan er is, komt wordt de schuld toch vanzelf afgelost, 5 jaar is natuurlijk fijner dan 10 jaar, maar je kunt ook sneller je schuld aflossen, afhankelijk wat jij bespreekt met jouw bank? of heb ik dit nou verkeerd.
7 jaar van je leven in een woestijn wonen, ik vind het heel wat..
Als jouw target toch meer op Europa is gericht, zou ik denken dat Oxford toch echt beter is. Daarnaast.. wie zegt , dat als Jij klaar bent met je opleiding, jij een nadeel ondervind van de crisis? Andere scholen nemen al veel minder mensen aan, en ook epst zal zich inperken. dan heb jij nog net de plek. Als het toch beter gaat dan naar verwachting met die luchtvaart, dan hebben ze juist mensen nodig, terwijl er minder nieuwe piloten zijn bijgekomen(omdat de scholen nu minder opleidigen, zie kls). Dan zou jij toch juist super bevoordeeld zijn?

een hele als als als scenerio, je wilt vooruit denken en helemaal met een immense schuld. Epst schijnt nog steeds positief te zijn over het verhaal, en als epster heb jij een pre bij de airline sollicitatie, dat is alleen wat ik van anderen heb gehoord. maar wegens de strenge selectie, weet de airline wel wat ze in huis halen..
hihi, wat schattig:grijns:
 
Ik weet niet hoor, koning van de lucht.
mischien moet je mijn bericht wat beter lezen.

Ik denk dat KL z'n ogen prima zijn en zijn "begrijpend lezen" niveau ook van acceptabel niveau is. Dat van mij daarentegen is wat minder, dus zou je voor mij wel uit kunnen leggen wat je hiermee bedoelt?
 
Misschien iets dat je in Abu Dhabi tegenkomt als je door bent....
riaaboem.jpg
 
lollercopter; ik weet niet wat jij zo schattig vond;) but enjoy..

ok.. koning en jurist van de lucht let op;

Hier volgt een samenvatting;

1. 7 jaar in de woestijn wonen lijkt mij niets, ik denk dat er beter buitenland te krijgen is.
2. Zal Dubai geen crisis krijgen?
3. Met epst heb je nog steeds goede baankansen, ondanks crisis

conclusie;epst
was mijn mening.
groet
 
EPST = geen baangarantie, Etihad = wel baangarantie. Crisis of niet, je betaalt Etihad je studie terug door voor ze te werken. (of zijn er altijd nog de kleine letters...?)

Als je net na je studie op zoek bent naar een baan, ben je niet echt in de positie om een beter iets te willen.
 
heb het contract nog niet onder ogen gezien, dus heb de kleine letters nog niet kunnen lezen... wel weet ik dat je eruit vliegt als je buist en de schade moet terug betalen...
Reden waarom er geen tests beschikbaar zijn: ze komen van het bedrijf zelf (dus niet zoals compass) en zij vragen uitdrukkelijk niets door te zeggen bij de selectie...
Nou, Dubai mag nu dan wel in een grote financiele pinarie zitten, zijn buur emiraat (en hoofdbasis van etihad+hoofdstad van UAE) abu dhabi doet het nog altijd redelijk goed voor deze tijden, natuurlijk hebben zij ook een financieel tegenwindje dezer dagen, maar dat gaat wel over...
En 7jaar van je leven in de woestijn gaan wonen, nou, ik zal aan je denken als ik erdoor geraak en in mijn loft een champagne fles open terwijl jij je lening aan het afbetalen bent en de deurwaarder vriendelijk vraagt een andere keer langs te komen omdat je ouders nu thuis zijn en je niet voor neus wilt afgaan. (dit laatste was niet gemeend en een cartoonisering van de werkelijkheid)
 
lollercopter; ik weet niet wat jij zo schattig vond;) but enjoy..

ok.. koning en jurist van de lucht let op;

Hier volgt een samenvatting;

1. 7 jaar in de woestijn wonen lijkt mij niets, ik denk dat er beter buitenland te krijgen is.
2. Zal Dubai geen crisis krijgen?
3. Met epst heb je nog steeds goede baankansen, ondanks crisis

conclusie;epst
was mijn mening.
groet

Dubai is al in de crisis, de helft van de bouwers zijn naar huis gestuurd (dus idd crisis), maar er zijn nog geen projecten afgelast. En terwijl Nederland zijn grootste inkomsten haalt uit de financiele sector en belastingen, doen abu dhabi en dubai het met olie, dus die hebben altijd wel geldstromen.
 
Dubai is al in de crisis, de helft van de bouwers zijn naar huis gestuurd (dus idd crisis), maar er zijn nog geen projecten afgelast. En terwijl Nederland zijn grootste inkomsten haalt uit de financiele sector en belastingen, doen abu dhabi en dubai het met olie, dus die hebben altijd wel geldstromen.

Je maakt daar twee foutjes Emielemiel!

Er zijn wel dégelijk projecten afgelast; twee weken geleden stond in de Metro een artikel over een vrouw die daar wat vastgoed heeft. Van sommige woonprojecten is maar 40% bij voorbaat verkocht, en dat is (logisch) te weinig voor de bouwers. De 40% die wel al panden gekocht had, wordt nu gecompenseerd met andere panden van projecten die nog niet 'uitverkocht' waren.

En Abu Dhabi heeft miljarden en miljarden geleend aan Dubai, om toch één ander aan bouwprojecten af te kunnen maken (die al begonnen waren) en krijgt hier een leuke rente voor. Abu Dhabi heeft dus, wanneer de crisis is afgelopen en Dubai weer interessant wordt voor investeerders en vastgoedhandelaren, een leuke som geld te verwachten! Abu Dhabi heeft dus niet alleen inkomsten uit olie!
 
Je maakt daar twee foutjes Emielemiel!

Er zijn wel dégelijk projecten afgelast; twee weken geleden stond in de Metro een artikel over een vrouw die daar wat vastgoed heeft. Van sommige woonprojecten is maar 40% bij voorbaat verkocht, en dat is (logisch) te weinig voor de bouwers. De 40% die wel al panden gekocht had, wordt nu gecompenseerd met andere panden van projecten die nog niet 'uitverkocht' waren.

En Abu Dhabi heeft miljarden en miljarden geleend aan Dubai, om toch één ander aan bouwprojecten af te kunnen maken (die al begonnen waren) en krijgt hier een leuke rente voor. Abu Dhabi heeft dus, wanneer de crisis is afgelopen en Dubai weer interessant wordt voor investeerders en vastgoedhandelaren, een leuke som geld te verwachten! Abu Dhabi heeft dus niet alleen inkomsten uit olie!

Hmm..ok.. Maar Abu Dhabi haalt nu wel zijn grootste inkomsten uit olie (wikipedia: One of the world's largest producers of oil, Abu Dhabi has actively attempted to diversify its economy in recent years through investments in financial services and tourism.), en de bouw van Dubailand, The palms, the world, het vliegveld en dubai marina gaan nog wel door, alleen vertraagd. Bovendien is Abu Dhabi de rijkste stad ter wereld, google maar
 
emielemiel, een beetje te optimistisch van jou. De olie, momenteel staat de olieprijs verdomd laag in vergelijking met vorig jaar, terwijl andere prijzen een beetje de lucht in gaan, dit zorgt voor minder inkomsten en meer uitgaven voor UAE.
Olie is in totaal trouwens maar 10% van de inkomsten denk ik... Meeste halen ze tegenwoordig uit toerisme(doet het slecht de laatste tijd) en financiën (belastingparadijs ;), maarja, veel van dat geld is nu gelijk aan het verdwijnen=s )...
Mja, Abu Dhabi is de rijkste stad ter wereld, met het meeste inkom per hoofd, maar dat was Rome vroeger waarschijnlijk ook ;)...
Ik zeg niet dat je daarom niet ervoor moet gaan, ik ga er zelf ook voor, maar je moet wel opletten... Het is een fantastische kans, maar overal zijn er ook downsides, en die moet je zeker onder ogen durven zien, anders zal je ferm ontgoocheld worden als je er uiteindelijk bent...
 
emielemiel, een beetje te optimistisch van jou. De olie, momenteel staat de olieprijs verdomd laag in vergelijking met vorig jaar, terwijl andere prijzen een beetje de lucht in gaan, dit zorgt voor minder inkomsten en meer uitgaven voor UAE.
Olie is in totaal trouwens maar 10% van de inkomsten denk ik... Meeste halen ze tegenwoordig uit toerisme(doet het slecht de laatste tijd) en financiën (belastingparadijs ;), maarja, veel van dat geld is nu gelijk aan het verdwijnen=s )...
Mja, Abu Dhabi is de rijkste stad ter wereld, met het meeste inkom per hoofd, maar dat was Rome vroeger waarschijnlijk ook ;)...
Ik zeg niet dat je daarom niet ervoor moet gaan, ik ga er zelf ook voor, maar je moet wel opletten... Het is een fantastische kans, maar overal zijn er ook downsides, en die moet je zeker onder ogen durven zien, anders zal je ferm ontgoocheld worden als je er uiteindelijk bent...

Dubai heeft minder dan 6% inkomsten aan olie, maar abu dhabi veel meer, hieronder plaatje ter illustratie, meer grond daar, is meer olie.
UAE_en-map.png
 
Zoals ik al eerder zei, ik kan maar bijster weinig vinden over de tests, ik weet niet of jullie (die ook dinsdag moeten) al wat meer gevonden hebben.
Dit is redelijk recent van iemand:

Then they started the assessment test
1.General knowledge test(35 questions in 20 mins)
2.English ability test(35 questions in 20 mins)
3.Diagrammatic test(35 questions in 10 mins)
4.Spatial test(35 questions in 10 mins)
5.Numerical test(35 questions in 10 mins)
6.Verbal test(35 questions in 8 mins)

General knowledge test was pretty tough...u guys be prepared wit geographic locations...example.....khartoum is the capital of ?...airports name......SOS.....perimeter.....black sea...suez canal....some north african countries....chile.... formulas.....maps....etihad airways destinations....aircraft components.....n I stumbled wit ma first question .....wat is bosporus.....funny question was, wat is ATPL?....even etihad airways travel class....which country does nt participate in EU.......
English test was normal, sought of comprehension...pick the odd one out, dialogs.

Diagrammatic test- a bit easy one(similar to quantas version 1 test) but the toughest factor is all abt time,need to answer 35 questions in 10 mins,

Spatial test- similar to quantas spatial analysis, but again time is gone be ur hard factor.

Numeric test is bit easy lik...get into some conversions lik mts into feet...sought of time taken to travel,displacement, velocity n basic physics n mathematical stuffs....

so...hope u guys got a gist to prepare....

ma best wishes for ur success.....

Ik heb me tot nu ongeveer hetzelfde voorbereid als ik voor de EPST selecties gedaan heb, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit niveau flink hoger ligt...
Hebben jullie nog wat uitgebreidere info gevonden toevallig?
Ik ga trouwens dinsdag met KLM heen en terug met Lufthansa :D
 
Back
Top