Etihad Cadet Pilot Programme 2009

Sluitingsdatum is inmiddels ruim verstreken. Nogsteeds niemand iets neem ik aan? (inclusief mijzelf)
 
Last edited:
Horizon International Flight Academy
P.O.Box: 59059. Al Ain Abu Dhabi. UAE

Toll free: 800 5355
Tele No: +971 3 7855550.
Fax No: +971 3 7855599

E mail: info@horizonacademy.ae
www.horizonuae.ae

Dit zijn de contactdetails van de vliegschool waar eitihad haar studenten plaatst. Misschien mogelijk om met hen contact op te nemen.
 
J.I.P,

Contact opnemen met Horizon Flight Academy heeft niet veel zin. Het selectie proces wordt volledig door Etihad gedaan. Neem contact op met hen als je meer wilt weten.
 
Afgelopen maand is er weer een klas met expat cadets gestart. Of Etihad later dit jaar nog meer klassen start weet ik niet, maar ik zou het in de gaten houden als je nog interesse hebt.
 
ik denk niet dat ze al genoeg hebben zeker met de bestelling die ze hebben staan;:airforce: maar ik zal het wel ff in de gaten houden
 
Ik ken een Etihad piloot persoonlijk en hij heeft mij dan ook sterk afgeraden om te gaan solliciteren voor het cadet programme. Hij wil zelf dan ook bij een andere maatschappij gaan vliegen en heeft me verteld dat de onderstaande uitspraak dan ook precies laat zien wat vliegen/werken bij Etihad voor hem betekent.
Ik had hem gemaild om te vragen of de onderstaande uitspraak klopt bij het gene wat hij mee maakt bij Eithad. Het leek mij sterk, maar is blijkbaar toch waar.

Ik had deze uitspraken overigens gevonden op de volgende site:
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Etihad_Airways

Ik had hem het volgende gemaild, om te vragen of het klopt:

" NO roster stability.Constant changes on ALL fleets.Crewing breaking their own crewing rules to crew flights. LOTS of pilots resigning every month. NO payrise for 4 years. Upgrades are at least 5 years + .... "

"STILL NO pension,no profit sharing and very bad rosters. Leave and trip/day off bidding non existent; leave is subject to company feeling at the time. no seniority policy for anything despite them saying they do follow it. "


Ik heb dit hier geplaatst voor de gene die nog zitten te twijfelen.
Ik zelf ga zijn raad maar opvolgen en ga dan ook niet meer voor etihad cadet programme solliciteren.

Hij vertelde mij ook dat Etihad niet te vergelijken is met Emirates. Emirates blijkt een heel goede werkgever te zijn om voor te vliegen. Dit weten de vele van jullie waarschijnlijk wel maar ik zeg het toch maar even, om misverstanden over maatschappijen in het midden-oosten te voorkomen.

Mvg,

Engin
 
Veel mensen denken zelfs in de woestijn dat het gras groener is bij de buurman...Emirates gaan ook heel veel verhalen van rond...twee jaar in Dubai gewoont en genoeg goede maar vooral slechte verhalen gehoord over Emirates...

Ik zou gewoon ff kijken of je mischien een andere piloot kan vinden en vragen wat hij/zij vindt van Etihad....Neem aan dat er ook wel een paar andere goede/slechte dingen naar voren komen
 
Back
Top