Etihad Cadet Pilot Programme 2009

Bij EPST ben je toch ook geen 150k kwijt? Of wel?

Inclusief eten en huisvesting zo'n 117.000, dat mag je aan het begin aftikken dus er komt nog minimaal de opleidingsduur aan rente overheen, dus minimaal 14 maanden, en waarschijnlijk kan je ook wel minimaal een half jaar op een baan wachten dan ga je al richting de 130.000, dus 150k is wel wat overdreven inderdaad.
 
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, mocht ik gaan, dan ga ik denk ik met de auto, via Utrecht en dan bij Arnhem de grens over, mochten er mensen langs die route wonen die ook gaan, dan kunnen we misschien wat regelen met vervoer.
 
Inclusief eten en huisvesting zo'n 117.000, dat mag je aan het begin aftikken dus er komt nog minimaal de opleidingsduur aan rente overheen, dus minimaal 14 maanden, en waarschijnlijk kan je ook wel minimaal een half jaar op een baan wachten dan ga je al richting de 130.000, dus 150k is wel wat overdreven inderdaad.

Hoezo is 150K overdreven? Heb je gezien wat voor rentepercentages ze daar hanteren tegenwoordig? Neem me niet kwalijk, ik ben alleen bang dat je momenteel niet helemaal weet waar je het over hebt. Kijk maar eens in de financieringthread van IZ om een indruk te krijgen hoe veel het je gaat kosten mocht je een particuliere opleiding gaan volgen. (Niet specifiek EPST maar élke opleiding)

Nu ik aan het werk ben is de realisatie er wel ingezakt hoe belachelijk veel geld 150K is. Als jongen van net twintig en amper een vaste baan, net van de middelbare school + sabbaticaljaartje (;)) had ik daar nog totaal geen benul van en ik denk vele met mij niet.

Groeten,
deoostblokker
 
Ik weet exact welke rentepercentages ze hanteren en ik ben ook bekend met het salarisprogramma en de financieringsthread van IZ, als jij dat ook bent dan kan je zien dat je best vreemde capriolen moet uithalen wil je vanaf 117k op 150k terecht komen. Dat was namelijk de vraag, de vraag was niet of het je maandelijks veel geld aan rente en aflossing gaat kosten, natuurlijk gaat dat zo zijn.
Ondenkbaar is 150k niet, als je twee jaar lang niet aan een baan kan komen en ondertussen alleen ongeschoold werk kan doen, dan haal je dat wel ja. Maar dan heb ik in ieder geval nog een technische HBO om op terug te vallen zodat ik niet in de supermarkt moet gaan staan.

Daarnaast zit ik misschien wel in een financiële situatie waarbij ik, zodra het garantiefonds niet meer geldt, in 1 klap alles zou kunnen aflossen, dus om nou direct een oordeel te gaan vellen over dat ik er geen zicht op heb vind ik ver gaan.
 
Een vliegopleiding is net een huis verbouwen, je ben altijd meer kwijt dan je van te voren denkt of in plant. Reken ook nog even de Type Rating kosten erbij.
 
Ik weet exact welke rentepercentages ze hanteren en ik ben ook bekend met het salarisprogramma en de financieringsthread van IZ, als jij dat ook bent dan kan je zien dat je best vreemde capriolen moet uithalen wil je vanaf 117k op 150k terecht komen. Dat was namelijk de vraag, de vraag was niet of het je maandelijks veel geld aan rente en aflossing gaat kosten, natuurlijk gaat dat zo zijn.
Ondenkbaar is 150k niet, als je twee jaar lang niet aan een baan kan komen en ondertussen alleen ongeschoold werk kan doen, dan haal je dat wel ja. Maar dan heb ik in ieder geval nog een technische HBO om op terug te vallen zodat ik niet in de supermarkt moet gaan staan.

Daarnaast zit ik misschien wel in een financiële situatie waarbij ik, zodra het garantiefonds niet meer geldt, in 1 klap alles zou kunnen aflossen, dus om nou direct een oordeel te gaan vellen over dat ik er geen zicht op heb vind ik ver gaan.

Hold your horses there man. Ik denk niet dat je alle facetten in acht neemt. De kans dat jij moet betalen voor een typerating is GROOT. Voor mij zijn dat opleidingskosten. Zie jij maar eens onder de 150K te blijven. Wil jij voor een krat bier wedden dat het je meer gaat kosten? ;)

Doen we in elk geval weer vriendelijk, want wat ik zei bedoelde ik niet gemeen en het lijkt me ook wel duidelijk dat jij je in hebt gelezen. Maar om nowadays onder de 150K te blijven om in een cockpit terecht te komen waar je van het salaris niet falliet gaat, dat zie ik niet gebeuren. Sorry.

Cheers!
 
Hold your horses there man. Ik denk niet dat je alle facetten in acht neemt. De kans dat jij moet betalen voor een typerating is GROOT. Voor mij zijn dat opleidingskosten. Zie jij maar eens onder de 150K te blijven. Wil jij voor een krat bier wedden dat het je meer gaat kosten? ;)

Doen we in elk geval weer vriendelijk, want wat ik zei bedoelde ik niet gemeen en het lijkt me ook wel duidelijk dat jij je in hebt gelezen. Maar om nowadays onder de 150K te blijven om in een cockpit terecht te komen waar je van het salaris niet falliet gaat, dat zie ik niet gebeuren. Sorry.

Cheers!

Die typerating heb ik inderdaad niet in de berekening meegenomen maar dat is ook omdat de EPST zelf zegt dat het merendeel van "hun" vliegers bij maatschappijen terecht komen waar ze zelf de typerating niet hoeven te betalen. Of dat echt zo is en of dat zo blijft in het huidige vliegklimaat weet ik natuurlijk niet.
Ik vat het allemaal niet gemeen op hoor, ik ben blij met je kritische mening !! :biertje:
 
Vortex,

je hamert al een paar keer op het feit dat je HTS hebt. En daarop kan terugvallen maar ook daar is niet veel werk te vinden op het moment en tegenwoordig stelt HBO geen ruk meer voor. Een beetje ploegendienst draaien met je MTS en je verdient al meer dan een gemiddelde HTS'er.

No disrespect heb het zelf ook gedaan en thanks God ook nog TU erachteraan.
Ik zou zeggen smeer maar nog een beetje vet op die kleppen want met EPST kom je wel bij BA waar het zo denderend goed gaat op het moment.

Regards,

AT
 
Ik begin zo langzaamaan wel medelijden te krijgen met de mensen in jouw directe persoonlijke omgeving maar dat terzijde.

Ik hamer helemaal niet op het feit dat ik een HBO heb, ik wil alleen benadrukken dat ik in ieder geval wel iets heb om op terug te vallen. Dus dat ik niet het meest simpele werk zou hoeven doen als ik moet wachten tussen een FTO en een baan.

De banen liggen überhaupt niet voor het oprapen dat klopt, maar ik kan je garanderen dat ik nu een baan kan krijgen als management trainee die qua startsalaris hoger ligt dan een beginnende SO bij een flagcarrier, wat ik niet wil omdat ik piloot wil worden. Daarnaast sleep je nu BA met de haren erbij (net als dat je het eerder uit het niets over een KLM-cockpit had), waar ik het beide nog helemaal niet over gehad heb, waardoor ik het idee krijg dat jij mijn motivatie om piloot te worden compleet verkeerd inschat.
 
Last edited:
Vortex,

Je begint een beetje persoonlijk te worden en dat is niet de bedoeling. Doe wat je hart zegt en volg je droom op een veilige en efficiente manier. Ik heb 5 jaar geleden mijn droom opgegeven omdat ik niet de balls had een lening van 1xx000 euro te nemen. Had ik dit soort mogelijkheden gehad als Etihad dan zou ik dat als een "no brainer" beschouwen.

Dit is het laatste wat ik nog kwijt aan je wil. Laten we nu maar weer on topic gaan anders PM je me maar.

Regards,

AT
 
Je hebt gelijk, bedankt voor je mening in ieder geval, je hebt me wel aan het denken gezet !!

Tijd om maar weer eens achter de pc vandaan te komen, en tijd voor :biertje:
 
Inderdaad, dat is ook makkelijker met daarheen komen, scheelt weer een hotelovernachting de nacht ervoor.
Misschien kan Leonias de openingspost ff aanpassen en een rijtje maken met mensen die wanneer gepland staan. Tenminste als er nog meer zich gaan aanmelden anders heeft het ook niet zo'n nut.
 
Inderdaad, dat is ook makkelijker met daarheen komen, scheelt weer een hotelovernachting de nacht ervoor.
Misschien kan Leonias de openingspost ff aanpassen en een rijtje maken met mensen die wanneer gepland staan. Tenminste als er nog meer zich gaan aanmelden anders heeft het ook niet zo'n nut.

As you wish. :kiss:

Openingspost aangepast.

Veel succes voor de voorbereiding en de selectie!
 
Inderdaad, dat is ook makkelijker met daarheen komen, scheelt weer een hotelovernachting de nacht ervoor.
Misschien kan Leonias de openingspost ff aanpassen en een rijtje maken met mensen die wanneer gepland staan. Tenminste als er nog meer zich gaan aanmelden anders heeft het ook niet zo'n nut.

nah, ik ga daar toch nog blijven slapen hoor... ik denk dat ik zelfs 2nachtjes neem, maar ik blijf in een youth hostel slapen, er is er 1tje juist naast het station waar er vorig jaar 2kandidaat-cadetten bleven slapen waarmee ik erna nog chinees ben gaan eten =p...
 
Tja als ik al een hotelovernachting boek dan doe ik het alleen de nacht ervoor, zodat ik wat meer uitgerust daar kom. Aan de andere kant is het pas om 14:00 en weet ik thuis zeker dat ik goed slaap, als ik 1 of ander goedkoopie hotel boek waar het bed maar 1,80 blijkt te zijn doe ik geen oog dicht. Maar ja zo'n 5 uur rijden als er al geen files zouden staan is ook niet echt relaxt als je daarna zo'n test in moet...

Eerst maar eens bedenken of ik überhaupt ga ;)
 
Back
Top