En welke headset heeft u?

Mwa, dit is een redelijke prijs voor een H10-13.4. Welliswaar is dit zonder ANR (ENR) maar het gaat toch om een nieuwwaarde van $300 of ietsje meer. Je heb er vast veel plezier aan. Het is een van DC's grootste succes de afgelopen jaren!

Daarom acht ik het zeer ongeloofwaardig dat Rick (rlmhaas) een Model H10-13X(L), eentje mét ANR (ENR) heeft gekocht voor $100 incl. verzendkosten uit de States. Ook al is dit een 'zgan 2-de-hansje', niemand doet een dingetje van >$600 weg voor dit geld...

Of er zat en kilo coke in verwerkt, Rick? :D :D
 
Fuelflow said:
Mwa, dit is een redelijke prijs voor een H10-13.4. Welliswaar is dit zonder ANR (ENR) maar het gaat toch om een nieuwwaarde van $300 of ietsje meer. Je heb er vast veel plezier aan.

Heb hem nu een paar keer gebruikt, en ik moet zeggen hij bevalt me inderdaad prima.

Nieuwprijs in de US ligt net onder de $300, in nederland zo rond de EUR 350.
 
@Fuelflow

Ik was de DC H10.134 ANR echt zat en heb hem verkocht voor 180 euri 3 jaar geleden. Ik had toen net een Senheiser HMEC 300 gekocht, wat een opluchting..... :)

S.
 
Ik heb gisteren een 2e hands DC 10-13.4 gekocht met later ingebouwde ANC van http://www.headsetsinc.com/ voor 250 euro.

Als ie het net zo goed doet als ie eruit ziet dan ben er blij mee voor 250 euro. Je hoort inderdaad wel veel verhalen over kopen in de states maar als je dan aan zo'n shop vraagt wat de verzendkosten zijn dan mag je er zo weer 60$ bij optellen. :mad:
 
Ik weet dat de thread gestart is met een andere vraag,
maar ik stel de mijne toch maar hier aangezien hij wel over
headsets gaat.
(Als het eigenlijk anders moet hoor ik dat graag van jullie)

Ik lees op PPrune dat sommige mensen problemen hebben
met DC als de instructeur/tweede persoon een ander type of
een ander merk headset heeft.
Wat is hiervan waar, want ik vind het wel erg sterk. :1855:
 
Klopt, heeft iets met afwijkende impedantie te maken of zo.

Heb het zelf in de praktijk ervaren. Een DC samen met andere gaat soms niet.

S.
 
Kan alleen melden dat Pilot Avionics, Sennheiser, Bose en Lightspeed elkaar niet in de weg zitten.

S.

:rt:
 
Ja ik had het ook PPRune gelezen, maar ik vind het heel vreemd.
Zeker als het een fabrikant is die, zoals ik het begrijp, behoorlijk
in de markt staat.
 
dreams, ik heb zelf to heel kort geleden altijd een DC H10-80 bankschroef op mijn kop gehad in de zeer luidruchtige Metro, en deze headset had nogal wat problemen met de intercom die Fairchild in dit apparaat had ingebouwd. In combinatie met bepaalde andere headsets kon alleen de f/o nog met ATC praten, mijn microfoon bracht haast geen geluid naar buiten. Ook de f/o's (of captains als ik als f/o vloog) konden mij zeer moeilijk verstaan. Ik heb DC een e-mail gestuurd en natuurlijk nooit geen antwoord op gehad

Ik heb pas een Telex 750 gekocht op e-bay, splinternieuw voor 115 dollartjes. Het laagste dat ze voor verkocht zijn is minder dan $50.-
 
H10-13.4 zeer goede keus. Heb zelf met diverse headsets gevolgen. Vorig jaar de H10-13.4 aangeschaft en zeker met de gel pads bevalt deze zeer goed. Voor mij gersoonlijk de beste tot op heden. Zeker als je luidruchtige prop kisten vliegt :)
 
je kan van de DC h10-13.4 een mono of stereo versie kopen, maar is de stereo versie ook in alle toestellen aan te sluiten of niet?
 
@ No 'Dr' Bob

Stereo werkt alleen als de intercom stereo is, en alle aangesloten headsets dan ook stereo zijn. Is er éé mono, dan hoor je maar één kanaal bij de stereo stand van je headset.

S.
 
@SR20FlyEye

maar als je dan alleen mono hoort, hoor je dat wel over beide oren? Want heeft dat stereo eigenlijk nog voordelen? Aangezien een stem toch niet in stereo is...
 
Op mono stand hoor je het wel over beide oren. In stereo stand maar op één kanaal.

Voordeel van stereo is dat als je een stereo intercom hebt (zoals bv de garmin GMA340), en alle headsets zijn stereo, je via de input je muziekjes (bv via Archos Jukebox MP3) stereo hoort. Met een Bose X headset klinkt dat fenomenaal mag ik wel zeggen.

Als je een budget headset wil kopen, waarbij de stereo je ook 'om de oren vliegt' voor een gemiddeld budget, en je je uren nog moet maken (die lange X-C's) en meteen je MP3 spelertje op wil aansluiten, ga dan voor de Lightspeed QFR of voor meer geld de 3G, met standaard music (en mobieltje) input :rt:

www.anrheadsets.com

S.
 
Heeft er iemand ervaring met deze headset? "pilot avionics PA11-20". Ben op zoek naar een headset omdat ik ga beginnen met vliegopleiding. Deze lijkt me wel goed en goedkoop of zeggen jullie geef dan wat meer uit voor DC.
 
Geef dan wat meer uit voor een Sennheiser HMEC 300, en zeker geen DC, of ga voor een lightspped QFR voor minder.

S.
 
ik wil best geloven dat DC de beste is, maarh echt mooi vind ik ze niet.(niet dat dat belangrijk is,maar zo'n ding moet toch stoer staan)

zijn er geen special editions ofzo:p of kan je ze in verschillende kleuren krijgen?:rt:
 
Back
Top