En welke headset heeft u?

voyager

New member
Ik ben van plan binnekort me eerste eigen headset te kopen. Welke headsets staan hoog in het vaandel? welke niet? welke heeft u?

bedankt voor de adviezen,
Voyager
 
Flightcom: Puin, binnen een jaar kapot.

David Clark H10-20, mijn eerste headset, gaat al zo'n 13 jaar mee (meer dan 6000 uur opgehad). Kost wat, maar dan heppie ook wat.

Nu sinds kort ook aan de Sennheiser Active Noise Canc. Leuk maar niet zo stevig als de DC's

Nadeel van DC's is verwerkt in de bijnaam, David Clamps. Kunnen in het begin behoorlijk knellen.
 
DC 10-13.4......lekker licht en met gel! Overigens aan de andere kant van de plas aangeschaft, scheelt de helft.
 
Keus is afhankelijk van budget en oren.

Ben begonnen met DC's (ANR versie) , voelt en heeft de kwaliteit van een bankschroef. Sennheiser daarna (HMEC 300) met veel, veel betere ANR. Nu panel powered Bose X. Is passief iets minder, wat actief weer ruim goedgemaakt wordt, maar na 10 uur vliegen per dag voel je ze nog niet * Ook goede stereo weergeve met MP3's.


S. :rt:


* Pas op met uitstappen, je vergeet zo je dat je een headset op hebt. Heb voor de kinderen een Pilot Cadet 51s en Sennheiser HMEC 25 KACs (en makkelijk in andere toestellen)
 
lightspeed 15 xl ANR,
Heerlijke headset.

Daarvoor een David/Clark gehad, goed maar een beetje uit het stenentijdperk.
Wat mij betreft teert D/C op ouwe gouwe tijden en vind het dan ook weinig innovatief

Gr
 
Hawker said:
DC 10-13.4......lekker licht en met gel! Overigens aan de andere kant van de plas aangeschaft, scheelt de helft.
aha even voor de zekerheid, de plugs hier zijn hetzelfde als in de US neem ik aan?(dus plug and fly om het maar even zo te zeggen;) )
 
Lightspeed QFR, zit redelijk strak maar noisereduction is geweldig. Een paar keer in open cockpit gevlogen, alleen met deze headset kon ik ATC verstaan.
$195 bij avshop.
 
Ik heb een Lightspeed thirty 3g PRIMA dingetje!

Had aanvankelijk een twenty serie besteld, in the USA ergens in californie, toen ik in florida zat voor mijn ppl heb is ie bij me bezorgd. Bleek toen een thirty 3g te zijn :grijns:

Heb maar niet de eerlijke hollander uitgehangen..
 
Heb een Lightspeed 20XLc in bestelling. Als ie binnen is kan ik jullie een kleine update geven over mijn ervaringen qua ANR, comfort, geluidsqualiteit (jaja, je kunt je mobiel / mp3 speler aansluiten), etc

Gr de koffieknop:rt:
 
Ik denk er over om binnen kort een sennheiser HME100 te bestellen via http://www.pilotstore.com

Zo naar de specs en de prijs kijkend lijkt het me wel wat, maar toch eng om zoiets blind te bestellen.

Iemand hier ervaring met deze headset?
 
Back
Top