Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Captain Jason M. Dahl

United Airlines Flight 93 in een 757, dit toestel kwam neer in Pennsylvania i.p.v. op het Witte Huis. Een van de 4 gekaapte toestellen op 11 september 2001.
 
Last edited:
Helemaal goed, B.O.K.S.! Aan jou nu dus de welverdiende eer om met een volgende raadplaat te komen!:biertje:

Bij ‘nine-eleven’ wordt toch veelal gedacht aan de ineenstortende Twin Towers nadat daar twee gekaapte passagiersvliegtuigen op in waren gevlogen. Die beelden staan bij nagenoeg iedereen op het netvlies gegrift. Net zoals dat beeld van die ene man die ten einde raad uit een van die torens is gesprongen, een donkerzwart silhouet met een eindeloze trits etages op de achtergrond.
Maar er waren nóg twee andere vliegtuigen gekaapt. Vandaar mijn hint met het getal vier.
Het derde vliegtuig boorde zich in het Pentagon en het vierde vliegtuig bereikte het door de kapers beoogde doel nooit. Dit laatste is volledig te danken aan de moed van de inzittenden. Die moed vind ik voorbeeldig. Als ik ooit in soortgelijke omstandigheden zou komen hoop ik eenzelfde moed te bezitten.

Bijgaand nog wat linkjes. Op een daarvan weer diverse linkjes die de moeite van het bekijken waard zijn. Helaas duikt zo nu en dan ook weer de kreet ‘God bless America’ op. Wat mij betreft had Bush er een wereld mee gewonnen als hij ‘zijn’ volk op deze diepzwarte dag in de geschiedenis had uitgenodigd te zingen ‘God bless the world’ in plaats van de weg van almaar verder te polariseren in te slaan. Maar nu begeef ik me op politiek terrein en daar is deze thread niet voor bedoeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslagen_op_11_september_2001
http://www.capmembers.com/drug_dema...sources/famous_flier_bios/capt_jason_dahl.cfm
http://dadoughkids.blogspot.com/2009/09/we-remember-captain-jason-m-dahl.html
 
Was even paar daagjes weg, maar hier dan een raadplaat.

helling.jpg


Welk type toestel ?

Bijzondere vlucht met deze kist ?

Naam vlieger en datum ?

:biertje:
 
Welk type toestel ? Grunau Baby, de PH 25.

Bijzondere vlucht met deze kist ? Nederlandse duurrecord 24 uur en 3 minuten.

Naam vlieger en datum ? J.Hoekstra, 10 Juli 1937
 
Helemaal goed Mig 15. Een record uit 1937 dat trouwens nog steeds staat.

Aan jou nu de eer om de volgende raadplaat neer te zetten!
 
Oke, ik weet niet zo snel iets dan maar een makelijke

1. Welke kist is dit?

2. Wie had er zo een.

3. Wat deed die vlieger ermee?
rockwell20shrike20comma.jpg
 
Did Capt. Mainwaring not say this?

"Took you a while to spot this one, didn't it Seargent Wilson, I intend to mould those men out there into an aggressive fighting force and I'm not going to get very far if you keep inviting them to "step this way please, time is up", in that nancy voice. There is a war on you know.

Or something of the sort.

Cheers
Art
 
Did Capt. Mainwaring not say this?

"Took you a while to spot this one, didn't it Seargent Wilson, I intend to mould those men out there into an aggressive fighting force and I'm not going to get very far if you keep inviting them to "step this way please, time is up", in that nancy voice. There is a war on you know.

Or something of the sort.

Cheers
Art

Image39_WEB.jpg


'Mine's a half pint you know Captain Mainwaring. And oh yes..... the vicar is rather upset about your absence from Airwork! You should declare an Open Floor immediately or he will revoke your selfmade 'right' to use his office!'

'Allright Mr. Yeatman, I guess the vicar made a point, the FLOOR IS OPEN !​
 
OK then, follow me men.

Wie is de bedenker van de contraptie op onderstaande foto. De claim is dat je er mee de atlantic over kan vliegen.

kitem.jpg


Tip.
De bedenker is in luchtvaartkringen beroemd, doch ook niet, ahum, onomstreden.

Bonuspunten voor antwoord op de vraag waarom 'bedenker' ooit eens door tower is teruggeroepn naar de tarmac vanwege een discrepantie aan zijn kist.

Cheers
Art
 
Wubbo Ockels,

Hij werd volgens mij terug geroepen, omdat hij een surfplank aan de romp had gebonden en wilde daarmee take off gaan.
 
Mig 15 did it. Ubbo heeft wel wat aardige dingen bedacht, en denkt nog steeds.

Zijn mishapjes met G.A. waren er ook en Mig 15 heeft er eentje uitgelicht.

Dus, Mig 15 has the floor.

Cheers
Art
 
Een van deze drie.

1. Buck Danny
2. Dan Cooper
3. Laverdure, of Tangy?

In dien mis, is in ieder geval het kaf van het koren gescheiden en heeft de rest van de raders het makkelijker.

Cheers
Art
 
Ik voel de sergeant-majoor al om de hoek kijken, oeffff!

Even eenvoudig als de vraag zal mijn antwoord zijn: Ted Williams

Mig 15, je mag je vraag best wat opleuken. Het gaat er natuurlijk in dit topic niet alleen om wie er wordt afgebeeld, maar waarom, wanneer, hoe enz. Ted heeft inderdaad een opmerkelijke carriere gemaakt. Zie hier maar.

Dus als tips:
  • Laat nooit informatie achter bij je foto, de naam staat er gewoon op
  • Verbind aan je vraag welke bijzonder gebeurtenis erbij hoort
  • Prikkel de goegemeente gerust met het laten zoeken c.q. paraat hebben van kennis omtrent het bijzondere ervan

Greetz,
TD
 
Hij is goed TD, the floor is yours

Ja klopt ik wist niet hoe je de info bij de foto kon weghalen.

Mig 15:airforce:
 
Back
Top