Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Nou nog maar een hint er tegen aan dan:

Voor wie er tijdens de luchtmachtdagen bij waren:

Het apache solo display deed een hele, La Patru ASPA deden een soort halve, commentator wist ook niet helemaal wat het was ;)
 
Het is de originele Schneider Trophy.

Ik herken het vliegtuig niet, ziet eruit als een 1920's ontwerp, maar lijkt niet op een Schneider contender. De man kan Glenn Curtiss zijn, de ontwerper van de winnende vliegtuigen in 1923 en 1925.
 
Het is de originele Schneider Trophy.

Ik herken het vliegtuig niet, ziet eruit als een 1920's ontwerp, maar lijkt niet op een Schneider contender. De man kan Glenn Curtiss zijn, de ontwerper van de winnende vliegtuigen in 1923 en 1925.

Het is inderdaad de originele Schneider Trophy.

Tip: 'winterse arena' (anagram)
 
Na een zoektocht bij alle winnaars in de periode 1913 - 1931 en de ontwerpers van de kisten waarmee gevlogen werd, combietjes maken van de namen die alles behalve het anagram 'winterse arena' opleverden, gaf ik de pijp dus maar aan eh.... Digits :D

Leuk bedacht, DCP :biertje:
 
Last edited:
Tip 3: ????

Het is wel leuk als de inzender van een raadplaat zelf in beeld blijft, de vaart gaat zo helemaal uit dit topic, helaas.
 
So am I!
Ik heb Digits maar eens ff een pm gestuurd want als ik bij zijn profiel kijk is hij geregeld in de lucht en actief op AW maar dit topic inmiddels helemaal vergeten :traantjes
Hopelijk komt tip 3 nu snel uit de lucht vallen!
 
Back
Top