Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Excuses, er kwam hier weinig reactie, vandaar dat ik het even uit het oog verloor. Krijg normaal ook altijd een email als er reacties zijn, deze keer helaas niet.

Als compensatie 2 tips.

Okay, tip 3: Hij heeft uiteraard verschillende dingen in zijn leven gedaan, maar de activiteiten waarnaar ik hier verwijs, heeft hij gerealiseerd als ingenieur.

Tip 4: Hij heeft een Duits-klinkende naam
 
Digits, een tip van mij. Kijk gewoon om de dag even hoeveel mensen dit draadje hebben bezocht. Dan weet je dat er wel belangstelling is maar geen antwoord.
Stel dat al die kijkers met inzendingen komen als 'Geen idee', '????', :radar: , 'Ik zoek zonder dat ik vind', 'Een tip alsjeblieft?' ; :confused: - dat moet je toch niet willen??? ;)
Het is juist leuk als de vaart er een beetje in blijft!

Grt
Boeing747
 
Iets vroeger dan gepland:

Tip 5: De persoon heeft ook (minstens) één vliegtuig ontworpen onder een merknaam die een anagram is van zijn echte duitsklinkende achternaam.
 
Na 6 uur op stage niet kunnen werken omdat ik het per se moest weten :p
(En het dan na die laatste tip binnen 10 minuten vinden)

Chris Heintz...


Edit: ipv vraag of ik ook beurten door kan geven.
Ik heb er wel 1, of jullie weten hem meteen of 't wordt een vrij pittige :)

Ik wacht nog even op de goedkeuring van digits ;)
 
Last edited:
Iets eerder dan geplanned vanwege verveling op stage:
Tip 3: Deze man is geexecuteerd door een dictator, de eerste schuilnaam van deze dictator komt ook in Star wars voor. In deze filmserie was het een planeet.
 
Die dictator is Josef Dzhugashvili. Na een afgebroken opleiding tot priester, kwam hij in aanraking met de bolsjewieken en sloot zich bij hen aan onder de schuilnaam Koba, wat "de onbedwingbare" betekent in het plaatselijke dialect. Die naam wijzigde hij later in Stalin, de man van staal.
In Star Wars komt een planeet Koba voor, dus op tip 3 en 4 moet dit het antwoord zijn.
Maar daarmee weet ik nog niet wie de man van de raadplaat is, een van de 20 miljoen vermoorden in ieder geval.
Gezien zijn snor denk ik dat het een Duitser is: zit dat snor?
Graag een antwoord en nog een tip.
 
tot dusver goed, ook wel gewoon Josef Stalin ;)
Tip5: Het vliegtuig had in eerste instantie 6 motoren, dit bleek te weinig te zijn waardoor er een 7e is bijgeplaatst.

(Grote hint)
 
Back
Top