Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

'yours sincerely' staat er.
En daaronder zijn handtekening, denk ik. In ieder geval heb ik de eerste letter kunnen ontcijferen als een W en met die letter begint de voornaam van deze man die het zo leuk vertellen kan.

Dooit het nu ook al een beetje bij jou daar?
 
Last edited:
W.E. Johns, schrijver van Biggles. Zelf ook vlieger in WO1.

Wie zijn leven aan hem te danken heeft mag iemand anders invullen.
 
Je eerste optreden hier op het forum, Nb., en het is meteen Bingo!

Biggles, voluit James Bigglesworth, is inderdaad de held uit de pen van captain William Earl Johns die zijn strepen heeft verdiend als oorlogsvlieger tijdens WO I. Met maar liefst 169 avonturen van de dappere piloot die allerlei speciale missies uitvoerde, bezorgde Capt. W.E. Johns vele jongens en enkele meisjes rode oortjes. Hij kon het dus leuk vertellen. Getoonde foto stond achterop de kaft van al zijn publicaties.

Nee, Willy Messerschmidt
die was het niet
En Jan de Rooy
reed dus een vrachtwagentoernooi
Frits Koolhoven was wellicht een héééééééééél verre broer
Nb. aan jou is nu de vloer!!!


Tot slot.... twee linkjes naar het waargebeurde verhaal van Vince Hagedorn die een crash overleefde dankzij de avonturen van Biggles:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/tayside_and_central/8198268.stm
http://www.dailymail.co.uk/news/art...iggles-crashing-plane-tree--walking-away.html
 
Last edited:
Laat ik dan maar een plaatje posten



1. Wat is dit voor apparaat?
2. Waar wordt het voor gebruikt?
3. Waar is deze foto genomen?

Niet al te moeilijk volgens mij.
 
Laat ik dan maar een plaatje posten



1. Wat is dit voor apparaat?
2. Waar wordt het voor gebruikt?
3. Waar is deze foto genomen?

Niet al te moeilijk volgens mij.

Slingsby T-67 Firefly
Werd gebruikt door TTC seppe voor de PVS van de luchtmacht. TTC doet er oa Aerobatics mee.
Évora, Portugal Edit: Kan niet, gras is er te groen voor. Dus is het Seppe ook te zien aan de raampjes op de achtergrond.
 
Last edited:
Heb zelf ook niet zo een moeilijke, beetje inspiratieloos.

2yws39u.jpg


Wie (peanuts)? Wat? Waar? Wanneer?
 
Last edited:
Wat? Opening Flypass met F-4E 68-506 van 337 MPK, A-7E 158825van 335 MV, Mirage 2000EG 217 van 331 Mira en F-16C-52 538 van 115PM.
Waar? Tanagra air base, Greece
Wanneer? 16, 16 of 18 September 2005

(weet het nog als de dag van gisteren, de geboorte van m'n dochter gemist door dit geintje, long story....)

Priest, was je er ook of een genicked plaatje?
 
Last edited:
Beter/completer dan ik zelf verwoorden kan.

Plaatje is van een vrije fotograaf van Flickr. Had er desalniettemin wel bij willen zijn. Zag een leuk artikel in 'Onze Luchtmacht' van februari 2006 staan. Vond het redelijk uniek vandaar deze plaat.
 
Was hele mooie show, eerste sinds lange tiet in Griekenland, geweldige dagen gehad met goede vrienden alleen kwam die kleine meid links van deze tekst een paar dagen te vroeg... Effe zoeken naar een leuke plaat!
 
Ik denk dat Jan de Rooy ook nog wel eens een paar meter gevlogen heeft met zijn DAF met 2 motoren. Of hij een twin-engine rij/vliegbewijs had weet ik niet. En voor degenen die het niet weten: de motor onder de cabine dreef de achterwielen aan (net als normaal), de andere motor was boven de achterwielen geplaatst en dreef de voorwielen aan.
 
Back
Top