Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Chaseplane helemaal goed! The floor is yours.

Ter aanvullende info; de modificaties worden, volgens mijn info, door Cascade uitgevoerd. Con air is de operator. Niettemin een bedrijf waar ik graag voor zou willen vliegen

Het lukt me nu niet om de originele foto te uploaden dus die houden jullie te goed.

26591076542c3b4f425ab.jpg


Edit: Foto toegevoegd.
 
Last edited:
Thanks, 172RG.

Plaatje:
Watisdit32.jpg


Met vragen:
1. Wat voor toestel kijken we hier tegenaan?
2. Waar is dit toestel te vinden? Ik zoek de huidige thuisbasis en de alternate thuisbasis - 2 locaties dus. Welke de primaire en welke de secundaire is laten we maar even in het midden.
3. Waar staan de kleurtjes voor (welke eenheid)?

Succes!
 
Ik doe een poging:

1. P-51D "Damn Yankee"

2. Lelystad en ongetwijfeld ook op Oostwold

3. De 356ste Fighter Group van de Achtste Airforce van de USAF.
 
Paf. En alweer heel veel sneller dan ik verwacht had. Jongens, jullie zijn echt goed!

Plaatje bij mijn raadje:
_R8G1432_900x600.jpg


172RG, de beurt is weer aan jou.
 
Daar gaan we voor een nieuwe uitdaging!

Allereerst de vragen:
1. Wat voor kist is dit?
2. Wie was de eerste operator van deze kist?
3. Wat was daar zo speciaal aan?

En hier de foto die flink gecropped is:
watbenik.jpg


Een makkie toch?
 
Intussen tig foto's bekeken van straalvliegtuigen, maar steeds te veel of te weinig raampjes tussen die deuren.
Ik kan je vertellen wat het allemaal niet is, inclusief de zijkant van een Hummer of een duikboot :D.
Heb je een hint????
 
Boeing747,

Als tip kan ik je geven om verder (breder) te zoeken dan straalvliegtuigen alleen. Zoals je zelf ook al opviel, de structuur/opbouw van deze kist is vrij uniek.

Succes!
 
Nog maar een hint: Oude turboprop die nog steeds wordt geproduceerd.

Als ie nu niet wordt geraden :dozey::grijns:
 
Pffff,... lastig lastig...

Ik doe even een gok: An-140? (of één van de varianten zoals de Iran-140 etc)
 
Goede poging maar helaas niet juist.

Een kleine aanvulling op de vorige hint: Een westerse turboprop die (bij mijn weten) nog steeds wordt geproduceerd. De kleur zoals op de foto (bruin) is van de huidige operator. Deze kleurstelling kom je vooral tegen bij...

Moet nu toch te doen zijn lijkt mij :D
 
Intussen ook tig foto's bekeken van vliegtuigen die worden aangedreven door een turboprop, maar nee, die verdraaide raampjes nog altijd niet tegengekomen:passed:

Intussen ook een 384 blz. dik handboek van vliegtuigmaatschappijen doorgespit, maar nee, geen enkele operator tegengekomen die voor zijn kisten de getoonde bruintint heeft gekozen :passed:

Voorlopig even genoeg propellers en beschilderingen gezien! :D

Ik geef de pijp aan: :yeehaa:
 
Blijkbaar valt deze raadplaat toch tegen...

Nog even wat puntjes op een rijtje zonder daarbij antwoorden te geven op mijn vragen:
- Westerse turboprop die veel kan meenemen...
- Bruine kleurstelling wordt idd. niet vaak gebruikt bij commerciële operators maar juist vaak bij die andere (die ook vaak groen, grijs of een combi gebruiken)...
- Juist die twee exits in combinatie met het aantal raampjes is bijzonder vanwege...

Genoeg tips die denk/ hoop ik nu wel naar een oplossing zal gaan leiden.
 
Is het niet gewoon een De Havilland DHC.8-400 van SAS ?
SAS was de eerste commerciele operator van dit type maar heeft ze na een periode van "gear trouble" weer verkocht...

Am I close ?
 
Ik weet maar twee Westerse TP's die nog steeds in elkaar worden gefutseld, de ATR en Dash 8, beide niet correct volgens mij...
 
Last edited:
Tja, aan de Dash 8 en ATR 42 heb ik aanvankelijk ook gedacht, maar die exits in combinatie met het aantal raampjes werd 'm niet :(

Op deze dag van de onnozele kinderen kwam ik ook nog bij iets heel anders terecht dat op het internet, jawel, wordt aangekondigd als Turboprop Airplane 500:

6046turbopropairplane50.jpg



Maar ook hier zie ik die raampjes en die exits niet :D

Je houdt me wel lekker bezig, hoor, 172 RG, en... van de straat! ;)
Alhoewel.... vanmiddag heerlijk wezen wandelen aan zee. Moest zo maar aan die good old Orions denken... Maar... die hebben die raampjes met die exits óók niet! :passed:
 
ik heb ook nog even zitten neuzen bij de casa familie (235 295), maar ook hier denk ik niet de kloppende combinatie te vinden :-(...

blijkbaar toch een lastige opgave ;-)
 
Ik dacht even yes... CN-235
maar...nope ! Wél vierkante raampjes in de romp en een ronde in de exit. Maar nee, die ronde zit te hoog in die exit en die tweede exit zit ook niet in het ontwerp :passed:



cn235003.jpg
 
Back
Top