Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

raadplaat.JPG



1. Wie (inkoppertje).
2. Waar.
3. Welke kist.
4. Waarom zo'n gekke spinner (weet het namelijk zelf niet)

Succes
 
Nou, dat van die spinner kan ik je wel vertellen, op een toestel waar ik af en toe aerobatics op train zit eenzelfde ding.
De vaantjes op de spinner doen hem ronddraaien analoog aan de snelheid, dus hoe sneller hoe sneller de draaiing. Deze spinner drijft daarmee de spoedverstelling van de prop aan. Mooie manier van zelfinstellende spoed dus.
Blijft komisch om die spinner te zien draaien tijdens de vlucht.

Greetz,
TD

PS, nu ik zie dat het type door CP ongetwijfeld goed is geraden kan ik ook wel het type noemen waar ik op duidde, de Zlin Z.526F Tréner Master, OO-YUG. Een heerlijke kist om mee te vliegen.....
 
Last edited:
En ik kan het type wel bevestigen. Da's een Pilatus P-2, ex Zwitserse Luchtmacht.

Prachtig dat je die vraag over de spinner stelde, want dat vroeg ik mij ook al lange tijd af. En TD, bedankt natuurlijk voor het antwoord.

Dus dan blijven nog vraag 1 en 2 over voor anderen. Raadplaatjes is teamsport?
 
En ik kan het type wel bevestigen. Da's een Pilatus P-2, ex Zwitserse Luchtmacht.

Prachtig dat je die vraag over de spinner stelde, want dat vroeg ik mij ook al lange tijd af. En TD, bedankt natuurlijk voor het antwoord.

Dus dan blijven nog vraag 1 en 2 over voor anderen. Raadplaatjes is teamsport?

Teamsport is leuk, moeten we vaker doen.

Ik denk dat de foto is genomen op Stadtlohn, waar Gehring Luftfahrttechnik een P-2 aan het restaureren is. De voormalige U-157, die nu als D-EPIL zal gaan vliegen. De keitjes van het platform op de foto zijn in elke geval dezelfde als op Stadtlohn.

Wie is de vrouw op de foto? Nou ken ik Diana niet persoonlijk en heb nog nooit het genoegen gehad haar te ontmoeten, maar ze zou het best eens kunnen zijn!

Greetz,
TD
 
Moet je echt eens naar de jaarlijkse barbeque komen.

Alle vragen zijn inmiddels correct beantwoord (Diana, Pilatus P-2 en Stadtlohn).

The floor is yours.....
 
Thanks TD!

Nieuwe ronde, nieuwe kluif. Het onderstaande kwam ik op vakantie tegen.

Het serial is natuurlijk even weggepoetst, maar twee vragen hierover:
1. Wat voor spamcan is dit?
2. Waar ben ik op vakantie geweest (toestel is lokaal geregistreerd en vloog van zijn thuisbasis)?

Watisdit28.jpg
 
Nee, die is het niet. Deze ook niet, trouwens:

smac2.jpg


En ik zie ook dat m'n raadplaat eigenlijk in het verkeerde topic staat. Och ja . . .
 
Is de interesse voor dit forumonderdeel ingestort? Met uitzondering van wat spam gewoon geen enkele reactie in een week. Kom op jongens (m/v), doe eens wat meer je best!
 
Is de interesse voor dit forumonderdeel ingestort? Met uitzondering van wat spam gewoon geen enkele reactie in een week. Kom op jongens (m/v), doe eens wat meer je best!

Ja CP, ik denk dat de rek er wel een beetje uit is. Misschien met een goeie actie weer aan te spannen?

Ik heb echt geen idee welk vliegtuig je nu bedoelt, het bul zegt me niks. Nja, dat het in Noorwegen vliegt is wel duidelijk, maar ik kom ook niet verder.

Greetz,
TD
 
Yes! Eindelijk de ultieme raadplaat gevonden, in Noorwegen, dussss :)

Eerlijk is eerlijk, ik had er zelf ook nog nooit eerder van gehoord. Het is een Canadees kitje, deze "Murphy Rebel", bush plane voor persoonlijk gebruik. Ontworpen door directeur Darryl Murphy en Beaver-bedenker Dick Hiscock. Zie je de fraaie lijnen van de Beaver er niet in terug? Ik ook niet.

Dit exemplaar was met een Rotax motor uitgevoerd, wat 'm qua performance waarschijnlijk vergelijkbaar maakt met een J3 Cub. Het niet-elegante starten en stoppen van die motor past wel een beetje bij het uiterlijk van dit toestel: recht en hoekig.

Het Sport Aviation Pilot Report is erg leuk om te lezen: "[this machine] makes no pretenses at anything" en "The Rebel is a usable airplane and that's saying a lot." ;)

Vrije vloer dan maar . . .
 
Last edited:
effe nieuw leven in blazen!

Ok, daar gaat hij dan, goed luck met zoeken!

1- Haar volledige naam?
2- Hoeveel kinderen?
3- Thuisbasis?
4- Callsign (voor de bonus punkten)?

kleini.tif
 
Gespot:

http://www.flickr.com/photos/11606523@N06/3951188060/

Het is dus een Airbus A 330-203 om precies te zijn met reg.nr. A7-HHM.

De thuisbasis is Qatar.
Qatar Amiri Flight is een VIP luchtvaartmaatschappij, in eigendom van en geëxploiteerd door de regering van Qatar.

Eh.... hoeveel kinderen???? Wat bedoel je, BR??? Hoe groot de vloot is????

Zit ik ernaast als voor dit vliegtuig het reg.nr als callsign wordt gebruikt? De hele mond vol 'Her Highness Moza' lijkt me onwaarschijnlijk.
 
Sheikha Mozah bint Nasser Al-Missned (Arabic: موزة بنت ناصر المسند‎, born 1959) is the second of the three wives of Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani, Emir of the State of Qatar. She married the Emir (at the time Crown Prince) in 1977 at the age of 18, while she was attending Qatar University. She is the daughter of Nasser Abdullah Al-Missned. She has seven children, five sons and two daughters:

Sheikh Tamim Bin Hamad Al Thani, the current heir apparent.
Jassim bin Hamad bin Khalifa Al-Thani
Joaan bin Hamad bin Khalifa Al-Thani
Khalifa bin Hamad bin Khalifa Al-Thani
Mohammed bin Hamad bin Khalifa Al-Thani
Al-Mayassa bint Hamad bin Khalifa Al-Thani
Hind bint Hamad bin Khalifa Al-Thani

Call sign is Qatar Two.

Well done en nou geen open vloer geven he?
 
Back
Top