Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Hind_133629b.jpg

Hehe, ik moest lachen :grijns:

Het is overigens William P. "Bill" Lear Jr, de jongste vlieger van de P-38 met zijn 18 jaar.
 
Last edited:
Huh, hindje, hintjes, ik snap het allemaal niet mer :eek!: En je gaat me toch niet vertellen dat er nu ook een Nederlandse versie van de Language Proficiency bestaat??!!!:eek!::eek!::eek!:

Sorry voor topic drift, maar weet nog steeds niet waarom Diana die foto heeft geplaatst? Is Diana haar subculturele, jongeren cultuur weer aan het herleven in de jaren '80 waarin Diana op de muziek van Elvis aan het dansen is op de Zaterdagavond?? Maargoed, dat verklaart nog niet waarom die foto geplaatst is?? Hindje... mmh,, is zij die Nederlandse die bij Q-music een reis naar de ruimte had gewonnen?? Ikk geef op..

Sorry voor de topic-drift :eek:fftopic:

I.p.v. een hindje of hint voor Julien dan maar een tippie van flippie.

Idols, Niple gate?
 
Sorry ken / kijk geen Idols. :eek:

Wil vrouw des huizes opheldering geven?!

Ok, ga de grap onthullen, helaas is deze nu niet meer zo grappig. Ik ga ook maar geen grappen maken over Fransen vanwege mijn betrokkenheid bij een ander topic;), he he.

Er werd gevraagd om een hind i.p.v. een hint. Deze dame heet Hind en heeft in Idols gezeten.
 
roeptumaar326.png326.png


Roept u maar! Wie zien we en wat (de kist) zien we!

(en een speciale bokaal in de categorie ''ik ken de europese geschiedenis zéér, zéér goed'' voor degene die weet wie er in de kist zit).
 
Geen reactie vraagt om een hint! Bij deze de hele plaat (de eerste was gecropped). Waarschijnlijk wordt het nu wat makkelijker ;)


rarafull793.jpg


Vraag blijft gelijk: Wie zien we en wat (de kist) zien we!

Bonus blijft uiteraard gelden ;)
 
Geen reactie vraagt om een hint! Bij deze de hele plaat (de eerste was gecropped). Waarschijnlijk wordt het nu wat makkelijker ;)


rarafull793.jpg


Vraag blijft gelijk: Wie zien we en wat (de kist) zien we!

Bonus blijft uiteraard gelden ;)

Tja, als ze het niet raden, dan ik maar:

De figuur op de voorgrond is de beroemde Juan de la Cierva, de vader van de autogyro.
Achter hem, in de C30, zien we koning Alfonso XIII van Spanje. Juan was een zoon van de minister van Oorlog van Alfonso.

Greetz,
TD
 
Tja, als ze het niet raden, dan ik maar:

De figuur op de voorgrond is de beroemde Juan de la Cierva, de vader van de autogyro.
Achter hem, in de C30, zien we koning Alfonso XIII van Spanje. Juan was een zoon van de minister van Oorlog van Alfonso.

Greetz,
TD

Knap gevonden! En de Bonus ook nog goed! Helaas waren de bokalen al op, je moet het wederom doen met de eer ;)

TD heeft de vloer.
 
Nah, vooruit met de geit:

Hieronder een foto van een bijzonder vliegtuig:
vliegtuig.jpg


Wie weet de antwoorden:
1. Waar en wanneer is deze foto genomen?
2. Wie hebben dit vliegtuig gebouwd?
3. Wat was het beoogde doel van de bouw?

Wie het antwoord op 2 volledig geeft krijgt de 'Pour le Merite' van dit topic

Doe je best!

Greetz,
TD
 
2. Vier Engelse gevangenen: majoor Anthony Rolt, RAF Flying Officer Bill Goldfinch, RAF Flight Lieutenant Jack Best, en Lieutenant Geoffrey 'Stooge' Wardle van de Royal Navy.

1. 15 april 1945.

3. Inderdaad, ontsnapping.

Bron: Colditz
 
Last edited:
Ik wist het alleen maar, omdat jij "ontsnapping" zei. Toen wist ik het weer in één keer. Dus ook een paar cudo's naar jezelf.

Zal vandaag een leuke, nieuwe foto uploaden.
 
2. Vier Engelse gevangenen: majoor Anthony Rolt, RAF Flying Officer Bill Goldfinch, RAF Flight Lieutenant Jack Best, en Lieutenant Geoffrey 'Stooge' Wardle van de Royal Navy.

1. April 1945.

3. Inderdaad, ontsnapping.

Bron: Colditz

Het is inderdaad de beroemde 'Colditz Cock' en deze foto is de enige bestaande van het toestel dat nooit heeft gevlogen. Hier kun je er meer over lezen.

Snel geraden, chapeau! Floor is all yours.
 
Back
Top