E190

Mooi plaatje van nbr#7;
picture.php
 
Last edited:
Jullie kunnen echt wel in mijn hoofd kijken!!! Elke keer als ik wat tegen mijn collega wil zeggen, of een slok koffie neem of een hap van mijn overheerlijke crewbroodje neem, beginnen julle tegen mij te praten...

Geef toe, jullie hebben een of ander geheim apparaat dat ziet als ik aan het praten/eten/drinken ben!! ;)

Zal morgen weer netjes zeggen als ik mijn klim niet ga halen, hoewel met de F70 moet het wel lukken :)

Dat is het resultaat van jarenlange trainig, omvat verder ook speedreducties geven op het moment dat je net even wat wil aanduiken om Artip 100 min te halen, en high speed geven op het moment dat je al 45 min te vroeg bent!:grijns:
 
Surferboy; stel ik zit in de SID en ik krijg van jullie direct TEBRO of GMH, betekent dit dat de alt restrictie automatisch is komen te vervallen? Om deze direct te krijgen hebben jullie al gesproken met LANGEN, toch?
 
Qua Airlaw durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik verwacht je zeker bij een direct Tebro gewoon 210 over Tebro en 250 12NM after Tebro. Dit is namelijk nog steeds 'mijn' luchtruim.

Bij een dct GMH of COL (Of SUI/MAG/DRE/Omelo/Laluk) zal ik je actiever monitoren, maar moet ik je tenzij er gecoördineerd is met Langen op de Boundary ook 250+ hebben. Deze directs zijn namelijk op dat moment afgesproken met de Eurocontrol Munster/Ruhr sectoren. Langen kent dat verkeer niet, vandaar dat we er ze er specifiek op moeten wijzen in het geval de klim niet wordt gehaald. (Vandaar de 60/65 before GMH of 70/75 before COL)

Langs het randje lopen onder meer vertrekroutes van EDDL/EHEH en ETNG (Geilenkirchen), vooral die laatste maakt het belangrijk aangezien die vluchten bij de Duitse Militairen op de freq. werken....en daar hebben wij weer geen directe lijn mee. Dus als het fout gaat duurt het even voordat er ingegrepen kan worden.

Hetzelfde geldt als je bij SPL approach 'unrestricted climb' krijgt, dit geldt dan alleen voor de SID restricties....de restricties op de boundary staan dan nog steeds!
 
Volgens de MD en huidige MFO first half 2012 ;)

Daarbij is er nog niet getekend, opties lopen eind november af. Maar er wordt al wel mee gerekend vwb opleidingen etc.

Bedoel je dat er een overschot aan vliegers op de embraer wordt gecreeërd?
 
Bedoel je dat er een overschot aan vliegers op de embraer wordt gecreeërd?

Nee, maar stel er komen 1e helft 2012 5 kisten bij, zal er eind 2011 opgeleid moeten worden. Daar zijn ze nu mee aan het rekenen, plannen etc.
 
Dat zou mooi zijn... met de 5 opleidingen begin volgend jaar gaat het niets worden voor mij. Wanneer er dan 5 kisten bij komen wel. Dus hopen dat het door gaat!!
 
Wat zou realistisch de kans zijn dat ze extern aannemen (f/o) al typerated op de E190? Hint, hint...:biertje:

Ik acht de kans zeer klein....

Eerst moeten de 100? man die bij MP boventallig zijn aan de slag. Daarna hebben we nog 350 KLSers op de wachtlijst.. Dan hebben we nog de KLSers die nu op de opleiding zitten zonder sollicitatiegarantie bij de KLM ( begonnen na 1/1/2010 ) en als er daarna nog vraag is komen de vrijemarkters. ( =alleen NLS/KLU/MLD met 300+ multicrew uren boven 5700 kg )

Iedereen zelfs met typerating op een relevant type doet een volledig nieuwe cursus. Sterker nog, ze kijken er niet eens naar. Ex F70/100 vliegers werden destijds op de F50 gezet en ex F50 vliegers werden op de F70/100 gezet.. Daarnaast is FO E190 net als de B737 op dit moment geen startfunctie...
 
Ik acht de kans zeer klein....

Eerst moeten de 100? man die bij MP boventallig zijn aan de slag. Daarna hebben we nog 350 KLSers op de wachtlijst.. Dan hebben we nog de KLSers die nu op de opleiding zitten zonder sollicitatiegarantie bij de KLM ( begonnen na 1/1/2010 ) en als er daarna nog vraag is komen de vrijemarkters. ( =alleen NLS/KLU/MLD met 300+ multicrew uren boven 5700 kg )

Iedereen zelfs met typerating op een relevant type doet een volledig nieuwe cursus. Sterker nog, ze kijken er niet eens naar. Ex F70/100 vliegers werden destijds op de F50 gezet en ex F50 vliegers werden op de F70/100 gezet.. Daarnaast is FO E190 net als de B737 op dit moment geen startfunctie...

Famous last words :airforce:

Nu KLM zelf low cost gaat, of denkt te gaan, of zegt te gaan, is het mooi tijd om wat met de tijd mee te gaan, niet?
 
en we zijn natuurlijk nog lang niet klaar om de overschotten op de F70/100 weg te werken, dat duurt ook nog (volgens planning van KLC) tot tweede helft 2012...
Ik ben op dit moment nog op de grond aan het werk en mij nog tientallen anderen. Deze mensen hebben een rooster van minder dan 100% (ikzelf en nog 10 met mij op dezelfde afdeling 50%).

Ik zag wel dat we weer de productie gaan verhogen, en dat in wintertijd...
Voor Transavia cabine ook goed nieuws, die kunnen zo goed als zeker bij boventalligheid door naar KLC want die kampen weer met tekorten omdat er weer een aantal doorgaan naar KLM...en maar schuiven met de poppetjes (maar wel werk en dat is fijn)
 
Back
Top