E190

hoeveel klc-uk mannen/vrouwen zijn er nog eigenlijk??? zijn die hier en daar ook nog een beetje aan het solliciteren?
 
@ Pitch Disconnect...lijkt mij ook, maar ja op de cockpit info avond j.l. is dit in een mooi schema uitgelegd (is ook op myklc.org te bekijken).
Er gaat wel een uitbreiding komen van 5 E190's. (Vanuit het VNV vernomen)
In totaal dus 10 nieuwe E190 erbij en 5 F100 eraf, dus een uitbreiding van 5 toestellen.
Dit betekend ondanks dat een aantal F70/100 vliegers doorstromen er nog steeds geen tekort zal zijn op de F70 (na vertrek van de F100). Wel dat er meer mensen moeten worden opgeleid op de E190 (wat hanteren ze bij KLC per E190, 6 crew per kist ofzo dus 30 bazen en 30 co extra erbij?)
 
@ Pitch Disconnect...lijkt mij ook, maar ja op de cockpit info avond j.l. is dit in een mooi schema uitgelegd (is ook op myklc.org te bekijken).
Er gaat wel een uitbreiding komen van 5 E190's. (Vanuit het VNV vernomen)
In totaal dus 10 nieuwe E190 erbij en 5 F100 eraf, dus een uitbreiding van 5 toestellen.
Dit betekend ondanks dat een aantal F70/100 vliegers doorstromen er nog steeds geen tekort zal zijn op de F70 (na vertrek van de F100). Wel dat er meer mensen moeten worden opgeleid op de E190 (wat hanteren ze bij KLC per E190, 6 crew per kist ofzo dus 30 bazen en 30 co extra erbij?)

Ik begreep dat er 5 e190s bijkomen als uitbreiding, niks ter vervanging van de 100 (nog). Zo vertelde de MFO woensdag ook nog.
 
Huh, 5 kisten ter vervanging van de F100 en dan nog 5 kisten uitbreiding? En daar gaan geen F70's voor weg? Lijkt me sterk...

Ik denk dat het bedrijf ook erg huiverig is om uit te breiden met 100 zitters gezien de Functiepay voor baas...
 
Ik gok dat de 70/100 er medio 2012 al niet meer is.
En dat een Brazilliaaans bedrijf eerdaags aan de bak kan gaan met kleine blauwe broertjes van de 190 voor vervanging van de 70 en die andere 5 voor vervanging van de 100
 
Ik wou dat dat waar was. En nee, volgens de huidige inzichten zijn die 5 190's extra, geen vervanging. Die 100's blijven zolang de 70's er ook zijn.
 
Gaan we op de E-190 dan extra 737 routes krijgen of worden frequenties weer verhoogd?

Dat worden dan 27 100 zitters.... Goed voor de captains pay!

In ieder geval goed nieuws...
 
Ik vroeg me ook af hoe KLC dan gaat handelen i.v.m. de functiepay voor bazen.
Deze persoon was er vrij stellig over dat dit binnen het VNV is besproken (deze persoon zit zelf binnen het VNV) en dat KLC met een plan gaat komen voor uitbreiding.
Zou de F100 blijven, dan hebben we toch ook 5 extra 100 seaters zonder die extra 5 E190, of zie ik dat verkeerd?

+5 E190 = uitbreiding van 5
of+10E190 - 5 F100 = uitbreiding van 5
 
PD laat je niet misleiden door de kunstmatige positie van de minst seniore E19 cpt. Deze staat nu zo laag doordat iedereen t/m de ex CP f50 "toevallig" onder de voorwaarden van verdwijnend type zijn omgeschoold. Hierdoor zijn behoorlijk wat 73 of F70 fo's gepasseerd die volgend jaar wel in aanmerking komen.

De functie staat staat daardoor nu kunstmatig laag.
 
PD laat je niet misleiden door de kunstmatige positie van de minst seniore E19 cpt. Deze staat nu zo laag doordat iedereen t/m de ex CP f50 "toevallig" onder de voorwaarden van verdwijnend type zijn omgeschoold. Hierdoor zijn behoorlijk wat 73 of F70 fo's gepasseerd die volgend jaar wel in aanmerking komen.

De functie staat staat daardoor nu kunstmatig laag.

Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Daar kwam ik ook achter nadat ik Cockpit planning heb gebeld mbt tot opleidingen eerste helft volgend jaar.

PS. Over de positie van de minst seniore capt E190 kunnen we sowieso wel een discussie hebben ;-).
 
En wat zei cockpitplanning mbt opleidingen? Als er er mischien wat eerder doorstroom naar ICA komt kan het intro team ook eerder weg...
 
RTO, Die kunnen naar mijn weten pas weg na 4,5 jaar (hor. binding) na de eerste commerciële vlucht, dus niet per se vanaf het begin van hun taken in het introteam.
 
Het introteam heeft nu binding tot 1 jan 2013. Als ze eerder weg kunnen ( tweede helft 2012 bijv) Dan zal er waarschijnlijk al in de eerste of tweede helft van 2012 opgeleid moeten worden..

Maar ik snap dat dit wishfull thinking is ;)
 
Back
Top