PitchDisconnect
New member
2e helft 2012.... Dan loopt de 70 volgens mij ondertussen ook op zijn laatste benen..
@ Pitch Disconnect...lijkt mij ook, maar ja op de cockpit info avond j.l. is dit in een mooi schema uitgelegd (is ook op myklc.org te bekijken).
Er gaat wel een uitbreiding komen van 5 E190's. (Vanuit het VNV vernomen)
In totaal dus 10 nieuwe E190 erbij en 5 F100 eraf, dus een uitbreiding van 5 toestellen.
Dit betekend ondanks dat een aantal F70/100 vliegers doorstromen er nog steeds geen tekort zal zijn op de F70 (na vertrek van de F100). Wel dat er meer mensen moeten worden opgeleid op de E190 (wat hanteren ze bij KLC per E190, 6 crew per kist ofzo dus 30 bazen en 30 co extra erbij?)
De 170 is een lelijk ding, daar wil ik niet dood in gevonden worden
PD laat je niet misleiden door de kunstmatige positie van de minst seniore E19 cpt. Deze staat nu zo laag doordat iedereen t/m de ex CP f50 "toevallig" onder de voorwaarden van verdwijnend type zijn omgeschoold. Hierdoor zijn behoorlijk wat 73 of F70 fo's gepasseerd die volgend jaar wel in aanmerking komen.
De functie staat staat daardoor nu kunstmatig laag.