E190

dat hoop ik ook niet, ik zie hier een mooie mogelijkheid om bij expansie en 48 man met pensioen ontstaan. Laat staan als er in 2012 nog eens 54 collega's met pensioen gaan
Dus in 2 jaar gaan er 102 man met pensioen en we gaan uitbreiden...dan zie ik de A330-200 en 300 toch echt wel als een mooie optie voordat de E190 intro mensen los van binding komen...doe mij die BON maar:biertje:
 
Pander, doel gewoon op algemene doorstroming nu de economie weer aantrekt en we ook gaan uitbreiden. Gezien het feit dat het introteam een hoge senioriteit heeft zou het zo maar kunnen dat ze hun binding niet volmaken indien er eerder doorstroming naar ICA mogelijk is.

Denk inderdaad ook dat de A330 een stuk interessanter wordt om op te bieden, maar A330-300 is vervanging en geen uitbreiding dus in dat opzicht zal het wel tegenvallen met de mogelijkheden voor mensen met een lage senioriteit. Bedenk dat er ook nog een hoop 73 F/O's zijn die al lang bindingsvrij zijn en wachten op een F/O ICA plek...
 
Pander, doel gewoon op algemene doorstroming nu de economie weer aantrekt en we ook gaan uitbreiden. Gezien het feit dat het introteam een hoge senioriteit heeft zou het zo maar kunnen dat ze hun binding niet volmaken indien er eerder doorstroming naar ICA mogelijk is.

Dat kan bijna niet tenzij je doelt op mensen die nog gebonden zijn aan blok V, oftewel nog geen 5 jr in dienst. Maar ze zullen nooit voorgaan op
"ongebondenen", ook al staan ze 500 plaatsen voor.
Vwb de 73 vliegers heb je natuurlijk gelijk en aangezien die "toevallig" gepasseerd zijn door de eerdergenoemde sjieke truc zullen die zeker gebrandt zijn op n snelle FP1350
 
Dat kan bijna niet tenzij je doelt op mensen die nog gebonden zijn aan blok V, oftewel nog geen 5 jr in dienst. Maar ze zullen nooit voorgaan op
"ongebondenen", ook al staan ze 500 plaatsen voor.

Tuurlijk, je hebt gelijk. Dit gaat dan om bindingsvrije CO's 737. Ik doelde meer op KLC captains die ook nog binding hebben...
 
Ik denk dat we elkaar nog steeds niet begrjipen. Wie bedoel je met "KLC cpt met binding"

NB het "binding niet volmaken" door het introteam zoals jij veronderstelde is onmogelijk,op een paar hele vergezochte uitzonderingen na (E190 verdwijnend type bijv.) Ze zullen nooit eerder wegkunnen dan blok 5 vliegers onder ze die ongebonden zijn. En dat zijn niet alleen 737 co's dat geldt ook voor een hoop ex-F50 vliegers.

Ander interessant puntje is dat 73 Co's (en E190/F70) vanaf hun start op de 737 opnieuw 3 jaar verticale binding meekrijgen. Iedereen (+- 50 man) die dus komend halfjaar naar de 737 (of e190) gaat als FO zal de komende 3 jaar dus niet naar functies in Blok 4 kunnen. Niet doorvertellen he ;-)
 
Last edited:
Ik denk dat we elkaar nog steeds niet begrjipen. Wie bedoel je met "KLC cpt met binding"

NB het "binding niet volmaken" door het introteam zoals jij veronderstelde onmogelijk is, op een paar hele vergezochte uitzonderingen na (E190 verdwijnend type bijv.) Ze zullen nooit eerder wegkunnen dan ongebonden mensen onder ze die ongebonden zijn. En dat zijn niet alleen 737 co's dat geldt ook voor een hoop ex-F50 vliegers.

Ander interessant puntje is dat 73 Co's (en E190/F70) vanaf hun start op de 737 opnieuw 3 jaar verticale binding meekrijgen. Iedereen (+- 50 man) die dus komend halfjaar naar de 737 (of e190) gaat als FO zal de komende 3 jaar dus niet naar functies in Blok 4 kunnen. Niet doorvertellen he ;-)

Een horizontal move binnen blok 5 levert toch geen nieuwe verticale binding op?

Kortom als je na 4 jaar FO KLC of Coco KLM naar de B737 gaat ben je al na een jaar op de B737 verticaal bindingsvrij. Toch?!. Heb geen CAO bij de hand maar ik dacht toch echt dat je dan geen nieuwe verticale binding krijgt..
 
Nope. in dat geval krijg je 3 jaar aan je broek!

Zie 6.3.2(2)c "verticale binding na horizontale omscholing"

Lekker 73 bieden :cheers:

Ps. geldt niet na aanwijzing zie 6.3.2.(3)
 
Nope. in dat geval krijg je 3 jaar aan je broek!

Zie 6.3.2(2)c "verticale binding na horizontale omscholing"

Lekker 73 bieden :cheers:

Ps. geldt niet na aanwijzing zie 6.3.2.(3)

Ook in blok 5?

Hmm.. Dan wordt het erg ongunstig in mijn geval om vanaf volgend jaar nog op een nieuwe functie in blok 5 te bieden met de huidige groei vooruitzichten..

Nu snap ik waarom er zoveel coco's zijn met veel dienstjaren...:confused:
 
@ Pander, heb het nog even nagekeken en je hebt natuurlijk gelijk! Had die 6 jaar binding van blok V naar Co ICA overgeslagen.

@Purno, jawel je hebt weer 3 jaar binding aan je broek hangen voordat je naar blok IV mag. Daar hebben verschillende mensen zich mee in hun vingers gesneden. O.a. een voormalige FO 70 welke 5 jaar binding er op had zitten en zowel baas als co E-190 had geboden. Het werd co en nu mag hij weer 3 jaar wachten...

verticale binding na horizontale omscholing:

3 jaar in relatie tot een functie in een hoger functieblok na opleiding voor een functie binnen hetzelfde functieblok resp. 4,5 jaar tussen de functieblokken III en II, alsmede II en I; daarenboven geldt voor een vlieger, die binnen functieblok V voor een andere functie is opgeleid, dat sinds de aanvangsdatum van de opleidingsperiode waarin hij in
dienst is getreden*, een termijn van 5 jaar dient te zijn verstreken alvorens hij in
aanmerking kan komen voor een functie in functieblok IV en een termijn van 6
jaar dient te zijn verstreken alvorens hij in aanmerking kan komen voor een
functie in functieblok III of II.
 
Last edited:
Zo is het RTO. Kleine toevoeging; 6 jaar Horizontaal binnen blok 4 geldt voor fo ica->fo ica.(bijv 330->777) Voor cpt KLC ->fo ICA geldt een verminderde horizontale binding van 4,5 jaar.

Het is met de cao net als bij het BOM, de notes zijn het belangrijkste!
 
De binding in het blok is afhankelijk van de doorstoom in het andere blok wat weer wordt bepaald door het stagnatiegehalte in wederom een derde blok wat mede weer wordt gestimuleerd door bedrijfsgroei en aannames en daarmede dus ook de complete financiële situatie van het bedrijf en aldus ergo sum alleszusammenbetrachtet rien ne va plus alles bij elkaar bepaalt daarmee ook de bindingstermijnen in de andere blokken en dus bindt de doorstroom de blokken aan elkaar met de mogelijke aannames.

Oftewel: gewoon bieden dus.
 
en wat denken we van de juli bonus 2011?

PARIJS (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) verhoogt zijn doelstelling voor het operationele resultaat in het fiscale boekjaar 2010-2011, maakt de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekend.
Het concern verhoogt zijn verwachtingen vanwege de omzetontwikkeling in de afgelopen maanden en het huidige niveau van boekingen. Air France-KLM verwacht daarom een positief operationeel resultaat voor het boekjaar dat eindigt op 31 maart 2011, bijzondere gebeurtenissen buiten beschouwing gelaten.

De Miami vluchten waren ook nog niet meegerekend met de opleidingen voor eerste helft 2011. Hiervoor moeten dus nog ook extra mensen worden opgeleid afhankelijk van type en frequentie.
 
De Miami vluchten waren ook nog niet meegerekend met de opleidingen voor eerste helft 2011. Hiervoor moeten dus nog ook extra mensen worden opgeleid afhankelijk van type en frequentie.

Ik gok M11. En de eerste 10 FTE MP 767 worden daar reeds voor opgeleid :D
 
Nee,. die MP FTE worden voor de vracht MD11 van MP opgeleidt; daar hebben ze dagen over die moeten worden afgebouwd en daarvoor is er meer ruimte nodig in het MD11 corps van MP.
 
Back
Top